Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان سینای همدان تکمیل شده و بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های بعثت، شهید بهشتی و آیت الله بهاری بستری می شوند.

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس اظهار کرد: تعداد موارد قطعی ابتلا به کروناویروس در استان همدان به ۴۹۹۴ بیمار رسیده که ۴۰۲۱ بهبود یافته و ۶۶۵ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در استان همدان همچنان افزایشی است، افزود: تا روز گذشته تست کرونای ۴۳ شهروند همدانی مثبت گزارش شده است.

جلیلی با اشاره به شیوع بیماری های تنفسی در فصل پاییز، از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و اعلام کرد: تاکنون در شهرستان همدان ۲۰۲۰ نفر، اسدآباد ۱۲۰ نفر، بهار ۳۲۱ نفر، تویسرکان ۲۶۸ نفر، رزن و درگزین ۲۴۵ نفر، فامنین ۷۳ نفر، کبودراهنگ ۳۲۵ نفر، ملایر ۹۴۷ نفر و نهاوند ۵۲۵ نفر به کرونا مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲۰ نفر در بیمارستان های استان همدان بستری هستند، مطرح کرد: قبل از آغاز پیک سوم طبق طرح نخست برنامه ریزی های استانی عمل می کردیم اما اکنون با توجه به افزایش شیوع کووید ۱۹ و بیماران بستری از آن عبور کرده و وارد طرح بعدی شده ایم.

جلیلی بیان کرد: ۷۶ تخت ICU در استان وجود داشت که پس از شیوع کرونا ۸۹ تخت نیز به این بخش اضافه شد اما اکنون با افزایش آمار مبتلایان و بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه با کمبود تخت در بخش ICU مواجه هستیم و باید تعداد تخت های این بخش افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه از نظر تأمین داروی مورد نیاز بیماران کمبودی در استان همدان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان سینای شهر همدان تکمیل شده و بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های بعثت، شهید بهشتی و آیت الله بهاری بستری می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه ۱۶۰ تخت در بیمارستان شهید بهشتی و ۲۰۰ تخت در بیمارستان بعثت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، افزود: ظرفیت بیمارستان ها با لغو عمل های جراحی غیرضروری و عدم پذیرش بیماران غیراورژانسی افزایش یافته است بنابراین در بخش عادی کمبود تخت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا بیمارستان های سینای همدان و امام حسین(ع) نهاوند باید از لحاظ کادر درمان و تجهیزات تقویت شوند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هفت دستگاه اکسیژن ساز خریداری و در بیمارستان های شهید بهشتی، بعثت، سینا و شهرستان های کبودراهنگ، ملایر، نهاوند و فامنین نصب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس بيمارستان دانشگاه علوم پزشكي تخت بیمارستانی ظرفیت بیمارستان استان همدان سینای همدان شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.    دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.   وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است