Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:58:26 GMT

نجات ۹ کوهنورد در ارتفاعات کوه ولاش بروجرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۶۹۵۲

نجات ۹ کوهنورد در ارتفاعات کوه ولاش بروجرد

ایسنا/لرستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از نجات ۹ کوهنورد در ارتفاعات کوه ولاش بروجرد خبر داد.

صارم رضایی ۲۰ مهرماه  اظهار کرد: صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۸ مهرماه یک تیم کوهنوردی متشکل از ۱۹ نفر که به کوهستان ولاش و ونایی شهرستان بروجرد رفته بودند به علت نامساعد شدن شرایط جوی ۱۰ نفر از این کوهنوردان خود را به ارتفاعات پایین دست رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۹ نفر دیگر از کوهنوردان مسیر خود را برای رسیدن به ارتفاعات کوه ولاش ادامه می‌دهند ولی متأسفانه از مسیر خارج شده و خبری از سلامتی آن‌ها به دست نمی‌آید.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر لرستان (۱۱۲) بلافاصله دو تیم از عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر بروجرد به همراه هیأت کوهنوردی به منطقه اعزام می‌شوند که پس از چند ساعت عملیات جستجو و نجات اثری از کوهنوردان گم شده به دست نمی‌آورند و عملیات به‌روز بعد موکول می‌شود.

رضایی بیان کرد: امروز نیز تیم واکنش سریع به همراه بالگرد به فرماندهی معاونت امداد و نجات استان لرستان و همچنین تیم کوهستان شهرستان سلسله نیز در منطقه آبسرد اعزام شدند که خوشبختانه این کوهنوردان خود را به روستای ونایی رسانده و در حال حاضر در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.

وی ادامه داد: هموطنان می‌توانند در صورت هرگونه حوادث طبیعی و غیرطبیعی با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر لرستان تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جمعیت هلال احمر لرستان کوهنوردان جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت و تلاشی ۶ ساعته برای یافتن پیکر این فرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از جان باختن یک نفر در ارتفاعات شهرستان پلدشت خبر داد و اظهار کرد: تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به یک مورد فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت نتیجه داد.

وی افزود: ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، درخواست فوریت‌های پزشکی جهت دسترسی به فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام موضوع نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پلدشت بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: پس از ۶ ساعت صعود در ارتفاعات و جست‌وجو، نجاتگران به این فرد فوت شده دسترسی پیداکردند و بعد از انتقال به پایین دست، فوتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.

وی تصریح کرد: فرد فوتی جوان ۲۰ ساله‌ای بود که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود و بر اثر افتادن از صخره جانباخته بود.

کد خبر 749198

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان