Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رادیو فرانسه،  برزیل پس از ایالات متحده آمریکا از نظر میزان مرگ و میر در رده دوم جدول  کشورهای درگیر با بیماری کووید ۱۹ قرار دارد و در هند شمار مبتلایان به کووید ۱۹ از مرز ۷ میلیون و ۵۳ هزار نفر عبور کرد.

در فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۶ هزار مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است. لبنان خود را برای اجراء تمهیدات سختگیرانه‌تر به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در فرانسه، بر اساس آمار رسمی، طی ۲۴ اخیر، ۲۶ هزار و ۸۹۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ مورد شناسایی قرار گرفته است. همزمان شمار بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه و مبتلایان به انواع حاد بیماری کووید ۱۹ افزایش یافته است. حدود ۱۴۵۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در این کشور زیر درمان قرار دارند. این آمار از ماه مه، زمانی‌که روند شیوع ویروس کرونا در فرانسه سیر نزولی پیدا کرد، بی‌سابقه بوده است.  

به گفته وزیر بهداشت فرانسه، به‌دلیل ادامه روند افزایشی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ احتمال می‌رود، روز دوشنبه ۱۲ اکتبر، تعداد دیگری از شهرهای بزرگ این کشور، همچون مون‌پلیه و تولوز، به فهرست شهرهایی که مقررات سختگیرانه برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ در آنها به اجرا درآمده است، اضافه شوند.

یک بررسی از سوی یک نهاد حمایت از پرستاران در فرانسه نشان می‌دهد از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور، ‌ بیش از ۴۰ درصد پرستاران در این کشور، از شغل خود ناراضی بوده و نسبت به تغییر شغل ابراز تمایل نموده‌اند.   بیش از ۵۷ درصد از پرستاران هم خود را قربانی این حرفه تلقی کردند.  

با وجود هشدار متخصصان بهداشتی نسبت به عدم برگزاری گردهمایی‌های خانوادگی و دوستانه و پرهیز از برگزاری جشن و مهمانی، نیروهای ژاندارمری فرانسه، شامگاه شنبه ۱۰ اکتبر، موفق به شناسایی یک مراسم جشن و پایکوبی خصوصی شده و از ادامه این مراسم جلوگیری کردند. صدها جوان از طریق دعوتنامه‌هایی که بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، از محل برگزاری این جشن آگاه شده و بهای ورود به این جشن را از قبل پرداخت کرده بودند. پلیس، برگزار کنندگان این جشن  خصوصی را مورد بازجویی قرار می‌دهد.  

در سایر کشورهای جهان چه می‌گذرد؟

قرار است در بریتانیا، به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹، بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، فردا دوشنبه ۱۲ اکتبر، مقررات جدیدی را برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا اعلام کند. هدف از اعلام این تمهیدات، جلوگیری از برقراری قرنطینه سراسری در کشور، عنوان شده است.

در لبنان، بیش از ۱۷۰ روستا و شهر، با تمهیدات سختگیرانه و برقراری قرنطینه مواجه خواهند شد. وزیر کشور لبنان، روز یک‌شنبه ۱۱ اکتبر، ضمن اعلام این مطلب، یادآور شد: شمار مبتلایان به کووید ۱۹ هر روز نسبت به روز قبل در حال افزایش است.

بنا بر اعلام منابع دولتی در لبنان، تمامی بارها، کلاب‌های شبانه، در سراسر کشور، تا اطلاع بعدی، بطور کامل تعطیل خواهند بود. تاکنون حدود ۵۲ هزار و ۵۶۰ نفر در لبنان به کووید ۱۹ مبتلا شده و حدود ۴۵۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.  

روند ابتلا به کووید ۱۹ در لبنان نسبت به سایر همسایگانش افزایش شدیدتری داشته است.

روسیه با شناسایی حدود ۱۳ هزار و ۶۳۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹، طی ۲۴ ساعت، یک رکورد جدید به ثبت رساند. تاکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در روسیه به کووید ۱۹ مبتلا شدند و حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب روسیه در ردیف چهارم در جدول کشورهای مبتلا به کووید ۱۹ قرار دارد.  

برزیل، دومین کشور از نظر آمار مرگ و میر

در قاره آمریکا، برزیل پس از ایالات متحده آمریکا، بیشترین تعداد جانباختگان ناشی از عوارض ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است. حدود ۱۵۰ هزار نفر تاکنون در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند و بیش از ۵ میلیون و ۵۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند.  

میزان مرگ و میر در برزیل، نسبت به دیگر کشورهای آمریکای جنوبی به شکلی قابل توجه بالاتر بوده است. ژئیر بولسونارو، ‌ رییس‌جمهوری این کشور، بارها بدلیل کم اهمیت جلوه دادن شیوع ویروس کرونا از سوی متخصصان مورد انتقاد قرار گرفته است.  

پس از برزیل، کلمبیا، بیشترین تعداد مبتلایان و جانباختگان را در سطح آمریکای جنوبی داشته است. بیش از ۹۰۲ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۷ هزار ۶۶۰ نفر هم تاکنون جان خود را از دست دادند.  

چرا آمار مرگ و میر در هند نسبت به آمریکا کمتر است؟

در هند، روند ابتلا به کووید ۱۹ با سرعتی شدید در حال افزایش است. طی حدود دو هفته، بیش از یک میلیون نفر مبتلا در این کشور شناسایی شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هند از مرز ۷ میلیون نفر فراتر رفته است.   اما با وجود سرعت سریع گسترش ویروس کرونا در هند، آمار جانباختگان در این کشور، در مقایسه با ایالات متحده آمریکا به مراتب کمتر است.

در آمریکا با محاسبه حدود ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار مبتلا به کووید ۱۹، بیش از ۲۱۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند. اما در هند که اکنون شمار مبتلایان از ۷ میلیون نفر عبور کرده است، شمار جانباختگان حدود ۱۰۸ هزار نفر بوده است. بعبارتی در ایالات متحده آمریکا تعداد جانباختگان بیش از دو برابر نسبت به آمار مرگ ومیر در هند بوده است.  

یک بررسی آماری نشان می‌دهد هند بر اساس آمار سازمان ملل متحد از جمعیت جوان بیشتری در مقایسه با ایالات متحده آمریکا برخوردار است که همین امر می‌تواند یکی از دلایل مرگ و میر کمتر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور هند باشد.  

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا در جهان کرونا مرگ و میر کرونا پارسی خبر شمار مبتلایان به کووید ۱۹ ایالات متحده آمریکا ابتلا به کووید ۱۹ شیوع ویروس کرونا دست دادند مرگ و میر کووید ۱۹ جان خود هزار نفر ۷ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد

صادق کاظمی‌فرد مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: نکته پراهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول کرده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد که در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده‌های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تأیید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر کرده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولیدشده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند