Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به هفته استاندارد اظهار کرد: با توجه به ۱۴ اکتبر( ۲۳ مهرماه) روز جهانی استاندارد از ۱۹ تا ۲۴ مهرماه هفته استاندارد نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد تنها دستگاه دولتی زیر مجموعه سازمان جهانی استاندارد (ایزو) است، تصریح کرد: شعار جهانی استاندارد در سال 2020 حفاظت از زمین با استانداردها در نظر گرفته شده و این شعار به منظور کنترل تاثیرات انسانی بر منابع زمین انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره استاندارد شرق گلستان ادامه داد: استفاده گسترده از استانداردها در زندگی روزمره از تبعات تولید و فرایندهای صنعتی کاسته و سبب استفاده مجدد از منابع محدود خواهد شد.
وی نظارت بر تولید مصالح ساختمانی، واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و نظارت بر بازار را از حوزه های فعالیت اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس دانست و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآوردهای واحدهای تولیدی شرق استان صادر شده است.
خسروی با بیان اینکه علامت استاندارد ایران نشانه تعهد تولید کننده به رعایت انطباق آن کالا با استاندارد ملی است، گفت: پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد صادر شده در حوزه‌های مختلف مانند غذایی، کشاورزی، فلزشناسی، بسته‌بندی، حوزه سلامت و محیط‌زیست است.
وی از بررسی 25 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در 6 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در این حوزه هر کالایی که قصد ورود و یا خروج از مرزهای مشترک را داشته و مشمول استاندارد اجباری باشد ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط صورت گرفته و اگر مشمول استاندارد اجباری نباشد توسط گمرک استان برای تعیین ماهیت و آنالیز به اداره استاندارد ارجاع می‌شود.
رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس ضمن قدردانی از پیگیری‌های فرماندار برای افتتاح و تجهیز شرکت آموزشی همکار و آزمایشگاه صنایع غذایی همکار استاندارد بیان داشت: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان مجوز فعالیت یک شرکت آموزشی همکار استاندارد و مجوز تجهیز آزمایشگاه صنایع غذایی همکار استاندارد صادر و در آینده نزدیک شاهد فعالیت این دو واحد خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار آزمایشگاه همکار در حوزه تست مخازن سی‌ان‌جی خودرویی در شرق استان فعالیت می‌کنند و نخستین آزمایشگاه صنایع غذایی همکار استاندارد نیز به زودی تجهیز خواهد شد.
خسروی از رسیدگی به ۱۲ پرونده شکایت در سامانه پیامکی این اداره خبر داد و گفت: در حوزه حقوقی و امور شکایات در ۶ ماه نخست امسال ۶ واحد متخلف تولیدی و خدماتی به دستگاه قضایی معرفی و ۱۲ پرونده شکایت ثبت شده در سامانه پیامکی بررسی شد.
وی بیان داشت: مردم عزیز برای استعلام اصالت نشان استاندارد هر کالا می‌توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و ضمنا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ آماده دریافت گزارش و شکایت مردم عزیز در مورد کالاهای بدون استاندارد است.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندارد صنایع غذایی گلستان گنبدکاووس محسن خسروی اظهارنامه صادراتی وارداتی اداره استاندارد علامت استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم وطن خواه، با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.

کد خبر 6092779 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس