Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان با تاکید بر این که دولت افغانستان مخالف خروج نیروهای خارجی است، اعلام کرد که این گروه غیر از مبنا قرار گرفتن توافقنامه قطر گزینه دیگری را نمی‌پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که دولت افغانستان مخالف خروج نیروهای خارجی از این کشور است و در شرایط کنونی برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی و ناتو تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب می‌افزاید که «دلیل پافشاری طالبان بر مبنا قرار گرفتن توافقنامه قطر این است که این توافق راه‌حل مناسبی برای معضل جاری افغانستان است و به دو بُعد خارجی و داخلی این بحران رسیدگی می‌کند».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طالبان ادامه داد: «پس از حل معقول و مسالمت‌آمیز بُعد خارجی این معضل، بعد داخلی آن نیز از طریق مذاکرات بین‌الافغانی حل خواهد شد».

نوشتار همچنین تصریح کرد: «اگر امارت اسلامی بدون پیمان دوحه راه دیگری را بپذیرد، به معنای این خواهد بود که آن‌ها از پیمان امضا شده با اشغالگران خارجی منصرف شده‌اند و این کار به‌جای حل مشکلات افغانستان، موانع دیگری را به میان می‌آورد و کامیابی تاریخی افغان‌ها را صدمه می‌رساند».

طالبان با تاکید بر استفاده از فرصت بوجود آمده مذاکرات بین‌الافغانی نیز گفت که طرف‌های افغان به‌جای تضعیف توافق دوحه و ایجاد موانع در برابر آن، باید آن را بیش‌تر تقویت کنند.

 «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان شنبه (19 مهر) در مراسمی در کابل اظهارداشت: طالبان با تشدید جنگ، نپذیرفتن آتش‌بس و اصرار بر گنجاندن موضوعات خاص در دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی سبب به بن‌بست کشیدن مذاکرات صلح شده است.

معاون اشرف غنی: طالبان مذاکرات را به بن‌بست کشیده استعبدالله: طالبان می‌تواند نقش مهمی در تشکیل دولت آینده داشته باشدبن‌بست گروه‌های تماس دولت و طالبان در یازدهمین روز ادامه دارد

وی با اشاره به اختلاف‌نظر دولت و طالبان برای تعیین دستورکار مذاکرات گفت: طالبان اصرار دارد توافقنامه این گروه با آمریکا مبنا و مرجع همه چیز باشد در حالی که ما پیشنهاد کرده‌ایم که مبنای همه چیز قرآن و سنت یا شریعت باشد اما آن‌ها اکنون برای کسب قدرت، از شریعت هم شانه خالی می‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود