Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علیرغم آنکه وزارت دفاع جمهوری ارمنستان اوایل صبح امروز (دوشنبه) در صفحه توییتر خود شب آرامی را در منطقه قره باغ کوهستانی گزارش کرده بود، ساعاتی پیش اعلام کرد که جمهوری آذربایجان حملات خمپاره‌ای خود را از سرگرفته است.

وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص گزارش کرد، اوضاع در نیمه‌شب (دوشنبه) تقریباً باثبات بود اما تنش‌هایی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمن به طور خاص در بخش‌های شمالی، شمال شرقی و جنوبی فعال بود. تمامی تلاش‌های (جمهوری آذربایجان) برای تغییر موقعیت عملیاتی و فنی به نفع خود، توسط یگان‌های ارتش دفاعی (ارمنستان) خنثی شد».

در ادامه بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است: «دشمن از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی متحمل خسارات سنگینی شد. (جمهوری) آذربایجان، صبح امروز دو مرتبه حملات توپخانه‌ای انجام داد. یگان‌های ارتش دفاعی، با اقدامات متناسب، این عملیات‌ها را متوقف کردند.

از طرف دیگر، ایروان اعلام کرد که ۵۱۴ خودروی زرهی جمهوری آذربایجان را از زمان آغاز دور جدید تنش‌ها از ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) تاکنون تخریب کرده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز امروز (دوشنبه)، نیروهای مسلح ارمنستان را به حملات خمپاره‌ای به منطقه «آغ دام» در خط تماس قره باغ کوهستانی متهم کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت: «قلمرو منطقه آغ دام در معرض حملات خمپاره‌ای نیروهای دفاع ارمنستان قرار گرفت».

خبرگزاری روسی تاس در محل نیز گزارش کرد که اوایل صبح امروز، چندین بمب در شهر «استپاناکرت» مرکز قره باغ کوهستانی منفجر شد و آژیرهای خطر در سراسر این شهر به صدا درآمد.

علی‌رغم آنکه بامداد شنبه هفته جاری (۱۹ مهر ماه)، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد، مقام‌های دفاعی ایروان و باکو ساعاتی قبل از شروع آتش بش (۱۲:۰۰ به وقت محلی ۱۰ اکتبر، ۱۲:۳۰ به وقت تهران ۱۹ مهرماه) و دقایقی بعد از اجرایی شدن آتش‌بس، از حمله به قلمروهایشان خبر دادند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان باکو ایروان قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های حزب الله لبنان امروز جمعه در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مواضع این رژیم را در مناطق مرزی فلسطین اشغالی در هم کوبید.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که در جریان حملات سنگین موشکی حزب الله، آژیر‌های خطر در شمال ارتفاعات «میرون» واقع در منطقه «الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) به صدا درآمده است.
این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، صدای چند انفجار مهیب شنیده شده است. شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که در جریان این حملات، دستکم ۱۸ موشک از لبنان شلیک شده است.
این رسانه‌ها همچنین اذعان کردند که یک انفجار مهیب در منطقه «الجلیل الاعلی» شنیده شده، ولی هنوز علت این انفجار مشخص نیست.
جنبش حزب الله هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در منطقه مقابل شهرک «یارون» هدف حمله موشکی قرار داده است.
نیرو‌های مقاومت لبنان ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه هم، دستگاه‌های جاسوسی واقع در مقر «رویسات العلم» واقع در ارتفاعات اشغالی «کفرشوبا» را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

دیگر خبرها

  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • وقوع حادثه ترافیکی دوم در محور پیرانشهر - نقده در کمتر از ۳ ساعت