Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از کارشناسان سلامت در انگلیس ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند از واکسن سل برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند واکسن سل (ب.ث.ژ) که هر سال به بیش از ۱۰۰ میلیون نوزاد تزریق می شود می تواند به حفاظت از بزرگسالان در برابر کروناویروس جدید کمک کند.

کارشناسان سلامت اظهار داشتند: آزمایشات انجام شده نشان داد این واکسن سیستم ایمنی را تحریک کرده و می تواند در مقابله با کروناویروس جدید موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس حدود ۱۰ هزار نفر در انگلیس در تحقیقاتی شرکت خواهند کرد تا مشخص شود آیا واکسن سل یا همان ب.ث.ژ می تواند تا زمان کشف واکسن موثرتر به افراد در مبارزه با کروناویروس کرونا کمک کند؟

به گفته محققان انگلیسی واکسن سل نشان داده که سطح ایمنی را به طور کلی افزایش می دهد و ممکن است بدن را در برابر بیماری کووید-۱۹ محافظت کند.

به گزارش اسکای نیوز، آنها می‌گویند درصورتیکه واکسن سل این اثربخشی را داشته باشد می توان این داروی در دسترس و مقرون به صرفه را برای نجات جان انسان ها به کار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس واکسن سل کرونا در جهان کووید 19 واکسن سل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: این محموله بیش از دو میلیارد ریال ارزش داشت.

 دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: به‌دنبال اعلام ماموران ایستگاه بازرسی شهید شیردل کامه و حضور کارشناسان غذا و دارو، این محموله کشف و ضبط و خودروی حامل قرص‌ها به پارکینگ منتقل شد.

وی ادامه داد: با تائید کارشناسان این مدیریت مبنی بر غیر مجاز بودن محمولۀ مذکور به‌دلیل توزیع خارج از شبکه برای متهم پروندۀ قضایی در تعزیرات حکومتی تشکیل شد

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید