Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@00:16:20 GMT

چاپ کارت شناسایی چگونه انجام می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۹۸۵۴

چاپ کارت شناسایی چگونه انجام می‌شود؟

کارت شناسایی در انواع گوناگونی وجود دارد؛ از کارت پرسنلی که برای شناسایی پرسنل مجموعه ها و سازمان ها کاربرد دارد تا کارت ملی که برای شناسایی شهروندان کشورها استفاده می‌شود؛ همگی نمونه ای از کارت شناسایی هستند. امروزه چاپ کارت شناسایی باکیفیت به یکی ازدغدغه‌های اصلی هر مجموعه‌ معتبری تبدیل شده است؛ زیرا مهم ترین چیزی است که مجموعه شما را در یک نگاه معرفی می‌کند؛ بنابراین نه تنها برای شناسایی کارکنان بلکه برای بهبود وجهه سازمان نیز اهمیت فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس این حق شماست که بدانید چاپ کارت شناسایی چگونه انجام می‌شود؟

کارت شناسایی باید با کیفیت، مقاوم و با دوام باشد تا مدت ها بتوان از آن استفاده کرد بدون اینکه صدمه ای ببیند. در گذشته کارت‌های شناسایی روی کاغذ یا مقوا چاپ می‌شدند که مقاومت و استحکام زیادی نداشتند و در کوتاه‌ مدت آسیب می‌دیدند و حتی پس از مدتی غیرقابل استفاده می‌شدند؛ اما امروزه کارت‌های PVC  جایگزین کارت‌های کاغذی و مقوایی شده‌اند که نسبت به آن‌ها بسیار برتری دارند و مورد استقبال همگان قرارگرفته‌اند. کارت پی وی سی به دلیل اینکه از جنس پلاستیک است و از ماده‌ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده، در برابر خم شدن و سایش مقاومت بالایی دارد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این کارت ها با وجود هزینه نسبتا بالایی که نسبت به کارت‌های مقوایی دارند طول عمر و استحکام بالایی هم نسبت به مابقی کارت‌های موجود در بازار دارند. لذا استفاده از کارت‌های PVC که کیفیت و ماندگاری چاپ بالایی دارند برای چاپ کارت شناسایی توصیه می‌شود.

چاپ کارت شناسایی ساده یا هوشمند؟

کارت شناسایی PVC به چند دسته تقسیم‌بندی می‌ شود:

● چاپ کارت شناسایی PVC ساده : این نوع کارت غیرهوشمند است و صرفا به منظور شناسایی و روئیت کارت به کار می رود.

● چاپ کارت شناسایی PVC هوشمند: این نوع کارت قابلیت ذخیره سازی اطلاعات قابل خواندن را دارد. نظیر چاپ روی کارت مایفر 1K، کارت مایفر 4K ، کارت دسفایر، کارت مگنت، کارت R/O 125k و…

کارت شناسایی پی وی سی می‌تواند ساده یا دارای تکنولوژی باشد. کارت PVC ساده برای کاربردهای روزمره عادی کفایت می‌کند اما گاهی در مراکز و سازمان‌های بزرگ، یک کارت پی وی سی پرسنلی از یک کارت شناسایی ساده بیشتر است. در چنین مراکزی از کارت شناسایی جهت حضور و غیاب، کنترل دسترسی یا مدیریت پرسنل استفاده می‌شود. کارت هوشمند با وجود حافظه ای که دارد این امکان را می‌دهد تا اطلاعات افراد ذخیره شود و در مواقعی نظیر زمان پرداخت حقوق، محاسبه هزینه ساعات کار اضافی بر حسب ساعات ورود و خروج مورد استفاده قرار گیرد. از کارت شناسایی هوشمند برای امور دیگری همچون ورود به کتابخانه مجموعه، تهیه غذای با استفاده از شارژ کارت شناسایی و… استفاده کرد.

چاپ کارت شناسایی PVC

چاپ کارت شناسایی پی وی سی بسیار ساده است و هر کسی با هر دستگاه پرینتر کارت که در واقع چاپگر کارت PVC هستند، می‌تواند اقدام به چاپ کارت شناسایی کند. جهت چاپ کارت شناسایی می‌بایست از دستگاه‌های مختص چاپ کارت پی وی سی که از لوازم مصرفی خاصی نظیر ریبون پرینتر برای این منظور استفاده می‌کنند بهره برد. کارت پرینترها در انواع و برندهای مختلفی وجود دارند و هر یک قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و روش‌های چاپ متفاوتی دارند. به صورت کلی باید بدانید که برای چاپ کارت شناسایی روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با کاربرد مد نظر خود از این روش ها استفاده کنید. یکی از روش‌ها چاپ افست و دیگری چاپ دیجیتال است که در ادامه هر یک را بیان خواهیم نمود.

● چاپ افست کارت شناسایی PVC

چاپ افست زمانی انتخاب می‌شود که طرح کارت ثابت و تیراژ کارت‌ها بالا باشد. این نوع چاپ کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و هزینه چاپ کارت شناسایی با استفاده از آن بسیار پایین است. بنابراین می‌توان چاپ افست را از نظر اقتصادی روشی مقرون‌به‌صرفه معرفی نمود.

● چاپ دیجیتال کارت شناسایی PVC

چاپ دیجیتال زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارت‌ها دارای اطلاعات بوده و تیراژ آن‌ها پایین باشد. در واقع این روش زمانی برای شما کاربرد دارد که قصد دارید شما قصد دارید تعداد کمی کارت شناسایی را به صورت همزمان چاپ کنید. هزینه این روش نسبت به چاپ افست بیشتر است ولی نسبت به آن با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد. این نوع چاپ خود به دو روش صورت می‌گیرد که هر یک از آن‌ها نیز کاربردهای خاص خود را دارا هستند.

نکاتی در مورد طراحی کارت شناسایی PVC

توجه داشته باشید که طراحی کارت‌های شناسایی از لحاظ گرافیکی تاثیر بسیار زیادی بر روی چاپ کارت شناسایی می‌گذارد. در صورتی که خودتان نمی‌توانید به خوبی این کارت‌ها را طراحی کنید توصیه ما به شما این است که برای این کار از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید کارت‌های شناسایی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید و تمامی موارد مورد نیاز را در آن پیاده سازی کنید. در این بخش نکات طراحی کارت شناسایی برای چاپ روی کارت PVC بیان شده است.

● طراحی کارت باید در نرم‌ افزارهای حرفه‌ای نظیر کورل و فتوشاپ انجام گیرد.

● فونت‌ها و سایزهایی که برای درج اطلاعات روی کارت انتخاب می‌شود، واضح و خوانا باشد.

● از عکس پرسنلی واضح و باکیفیت برای کارت استفاده شود که قابل شناسایی باشد.

● اندازه استاندارد طرح کارت پی‌وی‌سی 57*89 میلی‌متر است.

● باید مد رنگی RGB باشد و رزولوشن روی dpi۳۰۰ تنظیم شود.

● هنگام طراحی از هر طرف کارت ۴میلی‌متر فاصله در نظر گرفته شود زیرا در برش و پانچ حذف می‌شود؛ بنابراین بهتر است در این فاصله لوگو و یا نوشته‌ای قرار نگیرد.

● باید از طرح نهایی یک خروجی به صورت لایه باز و یا با فرمت png تهیه شود.

نکته دیگری که درباره چاپ این کارت ها وجود دارد این است که مجموعه‌های بسیار زیادی هستند که در حال حاضر در زمینه چاپ کارت شناسایی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. شرکت کارت پرداز یکی از مراکز متخصص در حوزه چاپ کارت PVC به‌ واسطه تجربه‌ای که طی سال‌ها کار به آن رسیده؛ کارت‌های شناسایی پی‌وی‌سی چاپ می‌کند که نوشته‌هایش کمرنگ و پاک نمی‌شوند؛ و در اثر ضربه و تماس با سایر وسایل هیچ آسیبی به کارت نمی‌رسد. حتی اگر با ناخن یا شیء تیز دیگری روی نوشته‌های کارت‌های چاپی این مجموعه را بخراشید چاپ آن از بین نمی‌رود.

کد خبر 556699

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چاپ کارت شناسایی کارت های شناسایی کارت شناسایی PVC طراحی کارت چاپ افست کارت ها کارت PVC روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری فردی که خود را مدیر شرکت‌های مختلف معرفی و در سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مهر، رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم ابتدا با استفاده از سایت دیوار فروشندگان سکه و طلا را شناسایی می‌کرده و سپس قربانیان بعدی خود را از طریق خیابان گردی و عکس برداری از شرکت‌ها و مغازه‌هایی که بر روی تابلو آن‌ها شماره تلفن ثبت بود شناسایی کرده است.

وی افزود: این کلاهبردار با تماس با نمایندگان آن‌ها در شهرستانها، خود را جای مدیر بالا دستی یا دست اندر کار معرفی و عنوان می‌کرده که یکی از اقوام به شهر شما در ایام نوروز سفر کرده و دچار تصادف شده و در بیمارستان منتظر عمل جراحی است و سقف انتقال من پر شده، فقط شما را به عنوان نمایندگی در آن شهر داشتیم که کمک کنید.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: قربانیان نیز فریب خورده و مبالغی که متهم عنوان می‌کرده را به حساب اعلامی به ظاهر همراه شخص حادثه دیده فرضی واریز می‌کرده‌اند و پس از آن اقدام به بلاک کردن (قطع ارتباط) آن‌ها و سپس اقدام به خرید سکه و طلا از سایت دیوار می‌کرده است.

 

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل مخفیگاه و مسیر‌های تردد متهم در کرج شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی وی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از وی دو دستگاه گوشی تلفن همراه و لوازم ارتکاب جرم از جمله گوشی و سیم کارت‌های فعال کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: تحقیقات لازم توسط کارشناسان این پلیس انجام شد و متهم در ابتدا به بزه ارتکابی خود اقرار و اعلام کرد که تعداد افرادی که با آن‌ها تماس گرفته و موفق به کلاهبرداری از آن‌ها شده ۱۰۰ نفر از سراسر کشور است.

دیگر خبرها

  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • رونالد آرائوخو ضعیف‌ترین مدافع فصل جاری لالیگا از نگاه آماری
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان