Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:37:13 GMT

ارتقاء سواد رسانه‌ای نخستین نیاز امروز است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۰۹۶۲

ارتقاء سواد رسانه‌ای نخستین نیاز امروز است

ایسنا/فارس رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی برای ارتقای فرهنگ جامعه تلاش می‌کند و در این راه برنامه‌ریزی‌های مختلفی را با همراهی و همکاری نهادهای مختلف انجام می‌دهد، نخستین نیاز امروز جامعه را ارتقای سواد رسانه‌ای و تلاش برای فرهنگ‌سازی آن دانست.

محمد صحت دوشنبه ۲۱ مهر در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی فارس استان افزود: با مجموعه جهاددانشگاهی آشنایی کاملی داریم و افرادی جهادگر در آن مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر لزوم ارتقای همکاری‌های بین‌سازمانی برای فعالیت در عرصه فضای مجازی، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا کارهای علمی را در فضای مجازی انجام دهیم و در این زمینه نیز از هیچ همکاری با سازمان‌های دیگر دریغ نخواهیم کرد.

صحت، جهاددانشگاهی را مجموعه‌ای جوان، جهادی و علمی دانست که باید یک شاخصه مهم دیگری هم به آن اضافه کرد و آن تعهد و تدین است و سپس ادامه داد: جهادگران دانشگاهی همگی افرادی معتقد هستند و مسلماً کار کردن پای اعتقادات و باورها موجب پیشرفت امور می‌شود.

تلاش در عرصه فضای مجازی

وی به اهمیت تلاش در عرصه فضای مجازی اشاره کرد و افزود: امروز فضای مجازی مثل قبل نیست که گمان کنیم با در دست داشتن یک گوشی می‌توانیم در این فضا فعالیت کنیم بلکه برای فعالیت در این فضا باید کارهای علمی انجام دهیم و اگر بخواهیم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید سخنان و عملکردمان مبنای علمی داشته باشد.

صحت ظرفیت‌های سازمان متبوع خود را در این عرصه یادآور شد و افزود: شبکه مجازی بسیج، مرکز تولید محتوا، سایت‌های خبری و غیره ذیل سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه در حال فعالیت هستند که مسلماً هر کدام آنان می‌توانند در این عرصه نقش مؤثری ایفا کنند و البته برای این کار نیاز به همکاری و همراهی سازمان‌های مختلف هم داریم.

وی با تأکید بر اهمیت بسیج‌سازی تمام امکانات و ظرفیت‌ها در شرایط جنگ نرم گفت: وقتی می‌گوییم جنگ است، واقعاً باید به این مسئله باور داشته باشیم که جنگ است آن هم یک جنگ تمام عیار بر علیه تک تک افراد ملت ایران. البته این جنگ با جنگ سخت تفاوت‌های عمده‌ای دارد به‌عنوان مثال در دفاع مقدس دشمن مشخص و نمایان بود و تجهیزات آن هم مشاهده می‌شد اما امروز دشمن با فضای مجازی در اتاق ما حضور دارد یعنی نه فقط در شهر ما، بلکه در منزل تک تک افراد جامعه و همراه ما زندگی می‌کند، بنابراین جنگیدن و مقابله با دشمن در این عرصه واقعاً اعتقادی است.

صحت ادامه داد: حتی ادبیات دشمن در جنگ رسانه‌ای و نرم کاملاً جنگی است به‌عنوان مثال وقتی می‌خواهد کاری انجام دهد، می‌گویند عملیات داریم و مسلماً ما هم باید مقابله به مثل کنیم و در این زمینه اقدامات متعددی تاکنون انجام داده‌ایم به‌عنوان مثال در هفته گذشته عملیات اربعین داشتیم که در آن هم موفق شدیم و هشتک «حب‌الحسین» ترند جهانی شد و فعالان فضای مجازی ما توانستند پرچم امام حسین(ع) را در فضای مجازی بالا نگه دارند و در این زمینه یک کار کاملاً جهادی و علمی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت‌ها می‌تواند در کنار جهاددانشگاهی قرار گیرد و کارهای بسیار بزرگی در عرصه فضای مجازی با همکاری این دو سازمان انجام داد، گفت: یکی از کارهایی که با جهاددانشگاهی می‌توانیم انجام دهیم بحث نهضت سواد رسانه‌ای است و در این زمینه به‌ خصوص برای دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان خود باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.

فرهنگ‌سازی سواد رسانه‌ای

صحت با تأکید بر اینکه باید سواد رسانه‌ای را در جامعه کنونی خود فرهنگ‌سازی کنیم، گفت: اگر سواد رسانه‌ای را فرهنگ‌سازی کرده و به فرزندان و دانش‌آموزان خود آموزش دهیم، وضعیت اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد، بسیار تغییر خواهد کرد و در این زمینه آمادگی داریم تا هر نوع همکاری که لازم باشد با سازمان‌های مختلفی نظیر جهاد دانشگاهی انجام دهیم.

رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر در ادامه سخنان خود به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: اگر با خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا بتوانیم یکسری اقدامات انجام دهیم،‌ حتماً اثرگذار خواهد بود و مسلماً این اثرگذاری هم شخصی یا سیاسی و حزبی نیست، بلکه منفعت آن تنها به مردم باز می‌گردد.

وی رسالت اصلی رسانه‌ها را مطالبه‌گری برای مردم در جهت انقلاب اسلامی دانست و گفت: متأسفانه این مسئله موضوع مهمی است که در رسانه‌های ما گم شده است در حالی که مطالبه‌گری برای مردم ترس ندارد و حزب و گروه هم نمی‌شناسد و اگر مسؤلیتی را پذیرفتیم باید برای مردم کار کنیم نه اینکه هراس داشته باشیم که مبادا به خاطر این مطالبه‌گری بدنام شده یا بیکار شویم.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس تأکید کرد: مطالبه‌گری برای مردم یک اصل است و پای آن هم ایستاده‌ایم و در این زمینه همه نوع همکاری با خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا انجام خواهیم داد.

صحت به تلاش جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی کنگره علمی رسانه‌ای اشاره و اضافه کرد: در این زمینه می‌توانیم همکاری خوبی با جهاددانشگاهی داشته باشیم و برای آن هم باید یک کارگروه متشکل از کارشناسان خبره این عرصه تشکیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دفاع مقدس فضای مجازی جهاد دانشگاهی فارس عرصه فضای مجازی سازمان فضای مجازی سواد رسانه ای فضای مجازی داشته باشیم انجام دهیم فرهنگ سازی مطالبه گری برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید