Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:52:05 GMT

نخستین ماهنامه کُردی با گستره سراسری منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۰۹۶۴

نخستین ماهنامه کُردی با گستره سراسری منتشر شد

به گزارش ایرنا، نخستین شماره ماهنامه کُردی با عنوان تفکر انتقادی به دو زبان کُردی و فارسی با تاکید بر گویش‌های حوزه کُردی جنوبی (زاگرس میانی) و با رویکرد پژوهشی، علمی و انتقادی به مسائل روز منتشر شده است.

در نخستین شماره این ماهنامه مقالاتی از فردوس هاشمی، علیه قیصربیگی، انیسا جعفری، آرش افضلی، نعمت زحمتکش، دکتر بهروز افتخاری نیا، دکتر منظور رحیمی، دکتر علی الفتی، مصطفی بیگیف شیردل ایل پور، طاهر آگور، مازیار نظر بیگی، بیژن همتی، دامون افضلی، محسن امینی، جمشید ویسی و نبی احمدی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشین غلامی از خبرنگاران برجسته کشور در حوزه جنگ مدیرمسوولی و سردبیری این ماهنامه را برعهده دارد و دبیری بخش فارسی آن هم برعهده یکی از جوانان پزوهشگر کُرد رامبد فرهودی مقدم است.

به گفته مدیرمسوول هفته نامه تفکر انتقادی، نخستین شماره این ماهنامه با عنوان بازشناسی معنای هویت ادبی در ادبیات کُردی منتشر شده و عنوان شماره دوم آن هم بسوی رویکردی همگرا زبان کُردی، گویش‌ها،  فرصت و تهدید تعیین و آماده شده است.

افشین غلامی یادآور شد: از آخر هفته جاری نسخه دیجیتال نشریه هم از طریق سایت‌های فیدبیو و مگیران در اختیار علاقمندان قرار داده می‌شود.

در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۰۴ نشریه در استان کردستان  مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه ۶۶ نشریه شامل ۱۲ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، هشت ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و ۱۰ دو فصلنامه است ومابقی را هم رسانه‌های الکترونیک برخط تشکیل داده است.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تارنماهای خبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تارنماهای خبری کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تارنماهای خبری اخبار کنکور منتشر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها، به دنبال نامه مهم وزیر ورزش و جوانان خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برای اعمال رویه‌های قانونی متقن، به‌زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین‌نامه‌های مصرح در فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

هوادار خاطی سپاهان 10 سال محروم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد