Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:46:23 GMT

«همت همگانی» رمز شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۰۹۹۷

«همت همگانی» رمز شکست کرونا

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: باید شهرستان تویسرکان را از وضعیت قرمز کرونایی خارج کنیم و رسیدن به این هدف همت همگانی می طلبد و با همکاری، هم افزایی مسئولان و مردم محقق می شود و این کار فقط با فعالیت فرمانداری و ستاد مدیریت کرونا تحقق نخواهد یافت.

سیدرسول حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: وضعیت شیوع کرونا تقریباً در سراسر کشور، استان همدان و شهرستان تویسرکان قرمز است و نباید به هیچ‌وجه این خطر جدی را شوخی گرفت تا اینکه بتوانیم با آسیب های کمتری این خطر را پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وی در ادامه گفت: همه مسئولان، عموم مردم، اصناف، ادارات و شاغلان در بخش های مختلف دولتی و خصوصی باید با عزم و اراده جدی و رعایت اصول و نکات بهداشتی برای خروج شهرستان از وضعیت قرمز کرونایی وارد میدان شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی باید تفرجگاه‌ها، سالن های تئاتر، تالارهای پذیرایی، اماکن متبرکه و زیارتی، باشگاه های ورزشی، مراکز توریستی و تفریحی و تفرجگاه ها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و ... تعطیل شوند و در صورت سرپیچی هر کدام از این موارد به طور جد با آنها برخورد خواهد شد و حتی ممکن است این تخلفات منجر به پلمب این اماکن شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر اماکنی مانند اصناف در بخش های مختلف، آرایشگاه ها و دفاتر پیشخوان دولت و بانک ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با قاطعیت با آنها برخورد قانونی می شود.

حسینی با تأکید بر اینکه مراسم سوگواری برای متوفیان در آرامستان ها حداکثر با ۲۰ نفر برگزار شود، مطرح کرد: ۱۶ اکیپ برای رصد و نظارت بر عملکرد مجموعه های مختلف اداری، دولتی و خصوصی با نظارت یک نفر از نیروهای فرمانداری بر هر اکیپ در شهرستان شکل گرفته که باید در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت روزانه گزارش کتبی ارائه دهند.

‌وی ادامه داد : علاوه بر اینکه در هر اداره یک بازرس بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی نظارت می کند و گزارش روزانه مکتوب می دهد، هر یک از هفت دهستان تویسرکان نیز با حضور شورای روستا، معتمدین، روحانیون، پایگاه بسیج و ...کانون هایی را تشکیل می دهند تا بر روند رعایت اصول و نکات بهداشتی در روستاها نظارت جدی و فراگیری داشته باشند.

فرماندار شهرستان تویسرکان در پایان خاطرنشان کرد: کرونا یک دشمن بسیار خطرناک برای سلامت جان و روان آحاد جامعه است و همه باید برای شکست این دشمن ناخوانده دست در دست هم دهیم و مراقب سلامت خودمان و خانواده هایمان باشیم و آسان ترین راه در این امر استفاده از ماسک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس شهرستان تویسرکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد