Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید علی سیدی پور رئیس اداره مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: انجام مراحل پیاده سازی نظام مدیریت دارایی های فیزیکی با استفاده از توان علمی و دانش فنی متخصصان شرکت و درنتیجه عدم تحمیل هرگونه هزینه برون سپاری مشاوره به سازمان، موجب بیش از 40 میلیارد ریال صرفه جویی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

او افزود: این مجموعه یکی از واحدهای موفق در سطح صنعت نفت کشور است که با برخورداری از متخصصان مجرب در سیاستگذاری، برنامه ریزی و استقرار نظام مدیریت دارایی های فیزیکی در سطح وزارت نفت و شرکت های تابع اصلی و فرعی این وزارتخانه مشارکت فعال داشته است.

وی اظهار کرد: اداره مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران در تدوین اسناد راهبردی و بالادستی جدید وزارت نفت شامل سند سیاست های کلی و الزامات نظام مدیریت دارایی های فیزیکی وزارت نفت ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت نفت در اسفند 1398 و سه سند ابلاغ شده از سوی معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با عناوین شيوه نامه ارزيابي صلاحيت مشاوران در صنعت نفت، گاز پالايش و پتروشيمي، شيوه نامه ارزيابي صلاحيت مراكز نوآوري حوزه مديريت دارايي هاي فيزيكي در صنعت نفت، گاز پالايش و پتروشيمي و الزامات قراردادهای استقرار نظام مدیریت دارایی های فیزیکی وزارت نفت نقش بارزی ایفا کرده است.

سیدی پور گفت: برگزاری دو دوره ارزیابی وضعیت بلوغ مدیریت دارایی های فیزیکی در شرکت (بر اساس سند نظامنامه ابلاغی وزیر نفت، تدوین اسناد راهبردی پیاده سازی نظام مدیریت دارایی های فیزیکی در شرکت ملی حفاری ایران شامل خط مشی (Policy)، سیاست کلان و چشم انداز، استراتژی ها و اهداف نظام مدیریت دارایی های فیزیکی (SAMP) در انطباق با سند سیاست های کلی و الزامات وزارت نفت و استانداردها و شیوه های معتبر بین المللی از فعالیت های موفق این بخش به شمار می آید.

رئیس اداره مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به برگزاری دو دوره آموزش مبانی مدیریت دارایی های فیزیکی برای کارکنان و روسای ستادی و عملیاتی، افزود: تعیین شاخص های کلیدی عملکرد سازمان در مدیریت تدارکات و امور کالا، پایش وضعیت شاخص های آن مدیریت بر اساس سند سیاست های کلی و الزامات وزارت نفت از دیگر اقدامات این حوزه می باشد.

مشاور مدیرکل نظام مدیریت دارایی های فیزیکی وزارت نفت و نماینده مدیرعامل ملی حفاری در زمینه مدیریت دارایی های فیزیکی با بیان اینکه فعالیت ها و موفقیت های پیش گفته در نتیجه اهتمام ویژه مدیرعامل و مدیر امور مالی شرکت حاصل گردیده است، اظهار کرد: اداره مدیریت دارایی های فیزیکی در زمان حاضر تحت نظارت و هدایت مدیر امور مالی انجام وظیفه می کند.

وی با قدردانی از همکاری تمامی مدیران و همکاران ستادی و عملیاتی شرکت در پیشبرد اهداف و برنامه های نظام مدیریت دارایی های فیزیکی، اهمیت و لزوم تداوم و ارتقاء همکاری تمام ارکان شرکت برای پیاده سازی رویکردهای این نظام بسیار سودآور را یادآور و به عنوان عضو کارگروه ارزیابی صلاحیت مشاوران حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی وزارت نفت و عضو کمیته ارزیابی صلاحیت مراکز نوآوری این وزارتخانه گفت: اداره مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون از واحد های پیشران این حوزه در صنعت نفت است.

سیدی پور در پیوند با این مطلب پایش فرایند های جاری مدیریت چرخه عمر دارایی های فیزیکی در شرکت ملی حفاری ایران و ارائه پیشنهادات کارشناسی شده برای بهینه سازی این فرایندها بر مبنای الزامات مستندات وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و استاندارد های معتبر جهانی در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی و تدوین اسناد برنامه های مدیریت با رویکرد بومی سازی بر اساس الزامات وزارتی، مجموعه استانداردهای ایزو 55000 و رویه های بین المللی را از برنامه های تعریف شده برای سال جاری و آتی این مدیریت عنوان کرد.

رئیس اداره مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران در همین رابطه به برنامه ریزی جهت تشکیل کارگروه تحلیل علل ریشه ای خرابی (RCFA) با همکاری و مساعدت مدیریت امور مهندسی، مدیریت نگهداری و تعمیرات و سایر واحدهای ذیربط و تحلیل علمی و کاربردی دلایل خرابی های عمده تجهیزات و دارایی های فیزیکی در شرکت، شناسایی ریسک های دارایی های فیزیکی اصلی و حیاتی دستگاه های حفاری با رویکرد تمامی مراحل چرخه عمر این دارایی ها با همکاری مدیریت های مربوط اشاره داشت.

وی گفت: تلاش در جهت تعالی مدیریت اطلاعات از طریق توانمندتر سازی و ارتقاء سامانه CMMS شرکت ملی حفاری (سام نت) به سوی سامانه جامع مدیریت دارایی های فیزیکی (EAMS) طبق اسناد راهبردی و بالادستی ابلاغ شده وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تهیه و توسعه داشبورد مدیریت هزینه چرخه عمر دارایی فیزیکی بر اساس استانداردهای معتبر بین المللی، برگزاری سلسله نشست های کارشناسی به منظور نشر شیوه های مدیریت در سطوح مختلف کارکنان با در نظر داشتن و رعایت پروتکل های بهداشتی سازمان و وزارت بهداشت در زمینه بیماری کووید 19 از دیگر برنامه های در دست اجرا و اقدام این مدیریت است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت ملی حفاری وزارت نفت مدیریت دارایی های فیزیکی وزارت نفت نظام مدیریت دارایی های فیزیکی مدیریت دارایی های فیزیکی مدیریت دارایی های فیزیکی دارایی های فیزیکی در شرکت وزارت نفت پیاده سازی صنعت نفت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بزالل اسموتریچ درباره خط قرمز این رژیم برای صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه حرف زد و خواستار برکناری رئیس ستاد کل ارتش شد.

به گزارش مشرق، در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره استعفای مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه ادامه دارد، سخنان وزیر افراطی کابینه نتانیاهو علیه ارشدترین مقام ارتش خبرساز شده است.به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، اسموتریچ روز پنجشنبه ضمن انتقاد از هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت که «ما به یک رئیس ستادکل جدید نیاز داریم».وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین خبر داد که به بنیامین نتانیاهو درباره تشکیلات خودگردان فلسطین و شکایت آن به دادگاه لاهه نامه نوشت.

وی با هشدار درباره احتمال اقدام دادگاه لاهه برای صدور قرار بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی، گفت که «بهترین پاسخ این است که فورا روابط با تشکیلات خودگردان را قطع و باعث انحلال آن شویم».این وزیر صهیونیست هشدار داد که صدور قرار بازداشت برای سران این رژیم، «اقدامی خطرناک و عبور از خط قرمز» خواهد بود.اسموتریچ مدعی شد که علت و مشوق اقدامات ضد اسرائیلی تشکیلات خودگردان فلسطین، «پشت کردن دولت بایدن به اسرائیل و لحن تند رهبران کشورهای اروپایی علیه اسرائیل درباره جنگ غزه» است.

پیشنهاد برکناری ارشدترین مقام نظامی اسرائیل در شرایطی مطرح شده که طی ماه‌های اخیر بارها بحث استعفای مقامات این رژیم به دلیل ناکامی در عملیات طوفان الاقصی مطرح شده است.رهبر اپوزیسیون اسرائیل یائیر لاپید بارها نتانیاهو را عامل اصلی این ناکامی خواند و خواستار استعفای او شده است.رسانه‌های اسرائیلی شامل روزنامه هاآرتص با اشاره به استعفای اخیر رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل خبر دادند که انتظار می‌رود به زودی شماری دیگر از مقامات ارشد این رژیم استعفا کنند.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است