Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@10:11:32 GMT

حوادث ناشی از کار در قزوین ۲۷درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۲۵۲۳

حوادث ناشی از کار در قزوین ۲۷درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا گروسی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از کاهش ۲۷درصدی حوادث ناشی از کار درشش ماهه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مشاوره تخصصی به کارگران و کارفرمایان است که به‌نوعی مانع از بروز حوادث ناشی از کارشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروسی افزود: نتیجه بارز این مشاوره های تخصصی منجر شده  تا حوادث ناشی از کار در شش ماهه سالجاری نسبت سال گذشته ۲۷درصد کاهش یابد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین در رابطه با بازرسی از واحدهای تولیدی و اقتصادی عنوان کرد: در سال۹۹ اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در حفظ بنگاه‌های اقتصادی تعداد ۴۶۳۰ بازرسی از کارگاه‌های استان به عمل آورده است.
او یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: برای صیانت از نیروی انسانی شاغل در بنگاه‌ها و رسیدگی به اختلافات بین کارگران و کارفرمایان  ، در شش ماهه امسال ۲۱۷۷ دادخواست به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان ارائه شد ه که این دعاوی در مراجع تشخیص و حل اختلاف رسیدگی شده اند.
گروسی بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی حل‌وفصل دعاوی به شکل سازشی است چراکه ایجاد سازش بین کارگر و کارفرما به‌نوعی زمینه بازگشت و همکاری دوباره را فراهم می‌کندکه در همین راستا  حدود ۳۵درصد  از دادخواست های مطرح شده  در مراجع تشخیص و حل اختلاف به شکل سازشی حل و فصل گردیده اند.
او گفت: در سال۹۹ سیاست این اداره کل بر اساس ضوابط قانونی برای ارتقای ایمنی در کارگاه ها الزام کارفرمایان به استقرار مسوول ایمنی صلاحیت دار و اشنا به ریسک های خطر در اولویت بازرسی کار بوده است و تلاش این اداره کل استقرار مسئول ایمنی در کلیه کارگاه های بالای ۲۵نفر تا پایان سال ۹۹ است که این مهم با تلاش و همکاری کارفرمایان و کارگران حاصل می شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین از کارفرمایان خواست با ایجاد محیطی ایمن و مناسب و با رعایت حقوق قانونی کارگران زمینه تشویق و تلاش مضاعف کارگران عزیز و زحمت کش را مهیا کنند.

۴۶

کد خبر 1442648

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین کل تعاون کار و رفاه اجتماعی حوادث ناشی از کار اداره کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در جزیره صنعتی صدرا ضمن تبریک این هفته به کارگران حاضر در مراسم، گفت: به نیابت از جامعه کار و تولید استان بوشهر محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم و افتخاری بود برای ما که پای رهنمود و دستورات معظم له باشیم و در ابتدای فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ابلاغ فرمودند سلام گرم ایشان را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم و ما امروز ماموریم که سلام گرم ایشان را تقدیم شما بزرگوارانی که در حوزه اقتصاد و در سال جهش تولید با مشارکت مردم اثرگذار هستید تقدیم کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به جمعیت ۳۵۴ هزار نفری جمعیت کارگری در استان بوشهر بیان کرد: کارگران کسانی هستند که چرخ اقتصاد در این استان به حرکت در می آوردند و نباید این اتفاق مهم و این نقش کارگران نادیده گرفته بشود.

کشاورزی ادامه داد: نباید از سلامت، ایمنی و بهداشت کار کارگر غافل شویم، زیرا منابع انسانی سرمایه نظام است و با آسیب های محیط کارگری و افزایش بیماری های شغلی، سطح بهره وری کاهش پیدا خواهد و در نتیجه کارفرما متضرر می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تذکر به مدیران و کارفرمایان گفت: مراسم ویژه قدردانی از زحمات کارگران نباید گرفتار حل تهیه یک آب معدنی و یک پذیرایی معمولی و.... باشد و جای تاسف داره که یک جایی قرار بگیریم و نام کارگر رو ببریم ولی برای منزلت این عزیزان کارفرمایان در راستای مسئولیت اجتماعی خود قانونا و شرعا نسبت ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی، مسکن کارگران، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرهنکی و ورزشی کارگران اقدام کنند.

کشاورزی با بیان اینکه قانون کار و انضباط کارگاهی جای خود را دارند، اظهار داشت: کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند.

کشاورزی بیان داشت: در پایان هفته کار و کارگر اسامی دستگاه هایی که در حوزه کارگری همراهی نکرده و ارزش کارگر رو نادیده گرفتن اعلام می کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در دیدار با کارگران فرمودند اگر کارگر حالش خوب باشد حال جامعه خوب خواهد شد تصریح کرد: نیمی از جمعیت استان بوشهر را قشر زحمت کش کارگر تشکیل می دهند پس ما اگر حال این قشر زحمتکش را از لحاظ رضایتمندی خوب کنیم حال جامعه خوب خواهد شد.

مصدق کشاورزی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۵۰ نفر شغل در استان به به همت دولت مردمی و این حکومتی که واقعاً توجه ویژه به حوزه معیشت کارگران دارد و رهنمودهای ارزشمند استاندار انقلابی بوشهر ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان بیان کرد: اطمینان خاطر می دهیم به شما جامعه کارگری که ما پای کار شما هستیم همانگونه که شما پای کار نظام هستید و در دفاع از حقوق حقه مردم استان بوشهر کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6092565

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود