Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@20:49:36 GMT

رسمی؛ پرسپولیس میزبان فینال آسیا نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۲۶۰۰

رسمی؛ پرسپولیس میزبان فینال آسیا نیست

به گزارش جام جم آنلاین ، تسنیم نوشت: با توجه به اینکه فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به صورت تک بازی و در غرب آسیا انجام می‌شود، این امید وجود داشت که پرسپولیس در خانه مقابل فینالیست شرقی قرار بگیرد. در این خصوص خبرنگار خبرگزاری تسنیم مکاتبه‌ای را با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت که پاسخ آنها به شکلی است که برگزاری فینال آسیا در تهران را منتفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ رسمی AFC به این سوال  که آیا تهران می‌تواند میزبان تک مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد یا نه، آمده است: "امنیت و رفاه تمام افرادی که در فینال لیگ قهرمانان آسیا شرکت دارند اولویت ماست و این امر باعث می‌شود انتخاب فینال در این اوقات نامشخص سفر و محدودیت‌های بهداشتی پیچیده‌تر باشد. پروتکل‌های مورد نیاز برای برگزاری مسابقه بسیار - و کاملاً درست - سختگیرانه هستند، زیرا ما به دنبال محافظت از همه نفرات خود هستیم. علاوه بر این، برگزاری بازی جوانمردانه، مسائل فنی (VAR) و مسائل تجاری نیز وجود دارد که هر میزبانی باید شرایط آن را داشته باشد و این مسئله بر پیچیدگی می‌افزاید. ما در اسرع وقت و زمانی که روی این موضوعات مختلف کار کردیم، میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا را اعلام خواهیم کرد."

جدا از مسئله پروتکل‌های بهداشتی که در شرایط کرونایی مورد تاکید AFC است، در پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی تهران سه نکته مهم دیگر گنجانده شده است، از جمله بازی جوانمردانه، مسائل فنی (VAR) و مسائل تجاری. در خصوص بازی جوانمردانه این بحث مطرح است که با توجه به تک مسابقه بودن فینال، هیچکدام از فینالیست‌ها در کشور خود حضور نداشته باشند که امتیاز ویژه‌ای برای یکی از آنها محسوب و بازی جوانمردانه نقض شود.

با این حال دو مسئله دیگر، اهمیت بالاتری دارد. موضوع مسائل فنی (VAR) که هنوز در کشور ما زیرساخت لازم برای آن وجود ندارد و اجرای آن برای تک مسابقه فینال نیز می‌تواند ریسک فنی بالایی داشته باشد، چون از اجرای دقیق آن اطمینان وجود ندارد. مسائل تجاری هم مربوط به اسپانسرها و حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست که بسیاری از اسپانسرهای فعلی با توجه به تحریم‌های آمریکا امکان حضور و تبلیغات‌شان در ایران وجود ندارد و همینطور شرکت Sport Five که حق پخش تلویزیونی مسابقات را به عهده دارد و اخیراً اعلام کرد به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند سیگنال پخش تلویزیونی بازی‌ها را به صداوسیمای ایران بدهد که همین مسئله جنجال برانگیز شد.

با توجه به مسائل مطرح شده، باید برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران را منتفی دانست. هرچند هنوز به صورت رسمی این مسئله عنوان نشده، اما احتمال برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در قطر بسیار بالاست و AFC با توجه به برگزاری دیدارهای شرق در این کشور، احتمالاً برگزاری دیدار فینال را هم به قطر خواهد سپرد. چرا که فاصله دیدار نیمه نهایی شرق و فینال مسابقات فقط شش روز است که با توجه به پروتکل‌های بهداشتی در رابطه با کرونا، امکان سفر به کشوری دیگر سخت خواهد شد. هرچند به نظر می‌رسد اگر النصر عربستان به فینال راه یافته بود با توجه به عدم دخالت تحریم‌ها، تلاش می‌کرد تا فینال در عربستان برگزار شود یا اگر تیمی قطری فینالیست شده بود، موضوع بازی جوانمردانه که AFC به آن اشاره کرده، مطرح نبود و قطر می‌توانست با توجه به شرایط فنی موجود و میزبانی دیدارهای شرق و غرب، فینال را هم با وجود حضور یک تیم قطری در فینال، میزبانی کند. در شرایط فعلی مسئله‌ای که بسیار اثر گذار است، تحریم‌های آمریکاست که همچنان کشورمان را در مسائل مختلف از جمله ورزشی دچار مشکل می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آسیا فینال کنفدراسیون فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی جوانمردانه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماتئوس: بایرن خوشحاله چون سیتی از رئال قوی‌تره!

به گزارش "ورزش سه"، لوتار ماتئوس، اسطوره سابق بایرن مونیخ، در مورد نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرده است. بایرن مونیخ و رئال مادرید فرداشب در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.  

رئال با شکست منچسترسیتی در ضربات پنالتی یک چهارم نهایی به این مرحله رسیده و بایرن مونیخ هم آرسنال را از پیش رو برداشت تا راهی نیمه نهایی شود.

ماتئوس که به عنوان تحلیلگر و مفسر فوتبال فعالیت می‌کند به شانس تیم تحت هدایت توماس توخل برای صعود به فینال خوش‌بین است.

ماتئوس گفت: "منچسترسیتی از رئال مادرید قوی‌تر است، فکر می‌کنم بایرن از این قرعه خوشحال‌تر شده است. مطمئنم در حال حاضر جو فوق‌العاده‌ای در رختکن وجود دارد و این باعث می‌شود که نه تنها مادرید، بلکه لیگ قهرمانان اروپا را نیز ببریم."

او ابراز امیدواری کرد بایرن به فینال صعود کند:"من می‌خواهم فینال آلمانی را در لندن ببینم، به نظرم بازی خوبی خواهد بود. به دورتموند هم اعتماد دارم که باید به مصاف پاری سن ژرمن برود."

ماتئوس همچنین درمورد کارلو آنچلوتی گفت:"کارلو نه تنها یک مربی بزرگ است، بلکه یک فوتبالیست بزرگ بود. من مقابل او در میلان بازی کردم. و برای بازیکنان حرفه‌ای بود. او اکنون در رئال نقش یک پدر را بازی می‌کند، مانند یوپ هاینکس برای بازیکنان مونیخ چند سال پیش."

دیگر خبرها

  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • ماتئوس: بایرن خوشحاله چون سیتی از رئال قوی‌تره!
  • توخل: نمی‌دانم چرا، ولی گنابری به رئال گل می‌زند
  • برگزاری فینال جام حذفی در استان کرمان با یک پیش شرط
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه / ایران- تایلند؛ فردا ساعت ۱۴:۳۰ در فینال جام‌ملت‌های فوتسال آسیا
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه