Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: اطلاعات بانکی ۳۰ هزار کاربر زیر پوشش سامانه سجام توسط باند هفت نفره کلاه‌برداران که به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان سرقت شده بود، توسط پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای دستگیری اعضای باند کلاه‌برداری ۱۰ میلیارد تومانی در استان زنجان، اظهار کرد: اعضای باند کلاه‌برداری که تحت عنوان سامانه سجام در کشور از متقاضیان کلاه‌برداری می‌کردند با مراجعه و شکایت ۲۰ مال‌باخته در زنجان کلید خورد و با اقدامات انجام شده توسط پلیس فتای زنجان، هفت متهم در استان‌های مختلف کشور شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلاه‌برداران اطلاعات بانکی ۳۰ هزار کاربر زیر پوشش سامانه سجام مورد سرقت قرار گرفت و از این افراد هم حدود ۱۰ میلیارد تومان کلاه‌برداری شد، افزود: این باند کلاه‌برداری با همکاری دادستان و انجام اقدامات عملیاتی کلاه‌برداران شناسایی و توسط پلیس فتای کشور دستگیر شدند.

این مسئول در رابطه با نحوه کلاه‌برداری باند هفت نفره خانم و آقا، تصریح کرد: اعضای این باند کلاه‌برداری که دانش فنی بالایی در امور رایانه‌ای و فنی داشتند، با ایجاد سایت جعلی کاملا مشابه با سامانه سجام و اقدامات کاملا حرفه‌ای در بالا نگه داشتن سامانه جعلی مذکور در رنکینگ جست‌وجوی گوگل در هنگام مراجعه متقاضیان به سامانه تقلبی و درگاه بانکی جعلی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های مالی متقاضیان می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به کشف سه دستگاه خودرو به انضمام ۱۲ گوشی تلفن همراه و سه دستگاه لپ‌تاپ از کلاه‌برداران، ادامه داد: هم‌وطنان در صورت داشتن شکوائیه قضائی مشابه موارد گفته شده می‌توانند با مراجعه به پلیس فتای محل سکونت خود پیگیر امور قضایی خود باشند، گفتنی است هم‌وطنان برای دسترسی به سایت‌های مختلف از سامانه جست وجوی گوگل استفاده نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كلاهبرداري زنجان سرقت سامانه سجام باند کلاه برداری کلاه برداران سامانه سجام پلیس فتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان

سردار یحیی الهی  در حاشیه بازداشت و دستگیری باند سرقت احشام در لرستان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت احشام در استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های میدانی و اشراف اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی سه باند سرقت و کشف ۵۱ رأس دام در استان شدند.
وی با بیان اینکه سارقان در بازجویی به ۲۶ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، گفت: شش دستگاه خودرو از باند سرقت احشام توقیف شد، یک خودرو سرقتی هم از این باند کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: در اعترافات و بازجویی از سارقان متوجه شدیم یک باند از این سارقان مسلح بودند.
به گفته سردار الهی متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا