Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعی گفت: آموزش در مدارس شهری و روستایی پنج شهرستان خراسان جنوبی از امروز به مدت یک هفته غیر حضوری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان خراسان‌جنوبی از ۵ اسفند ماه سال گذشته همکاران فرهنگی خراسان جنوبی اقدام به تولید محتوای درسی کردند و از همان آغاز شیوع کرونا کار گندزدایی و ضدعفونی مدارس نیز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که اولویت اول آموزش و پرورش سلامت دانش‌آموزان است، افزود: به منظور تهیه مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی مبلغی به عنوان سرانه به مدارس استان تزریق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به بازگشایی یک ماهه مدارس ابتدای سال جاری در اردیبهشت ماه و فعالیت پاره وقت مدارس در ابتدای شیوع کرونا در استان، کار ضدعفونی و گندزدایی مدارس با همکاری گروه‌های جهادی انجام شده است.

واقعی عنوان کرد: ۱۶۷ گروه جهادی برای ضدعفونی مدارس استان همکاری کردند.

وی به اختصاص سرانه برای مدارس جهت تهیه مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون طی دو مرحله مبالغی به ارزش 820 میلیون تومان و یک میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان به حساب مدارس واریز شده که مجموع سرانه واریز شده به حساب مدارس استان به بیش از دو میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی عنوان کرد: از سوی استانداری خراسان‌جنوبی نیز یک‌هزار لیتر مایع ضدعفونی، ۱۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار دستکش بین دانش‌آموزان پایه نهم که آزمون حضوری داشتند توزیع شده است.

واقعی بیان کرد: همچنین علاوه بر اقلام ذکر شده ۲۰۰ هزار ماسک و ۲۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی از طرف استانداری خراسان‌جنوبی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: ابتدای امر رویکرد آموزش و پرورش در بحث آموزش به صورت حضوری بود مگر این‌که در ستاد ملی کرونا تصمیم خاصی اخذ و اطلاع رسانی شود.

آموزش غیر حضوری در مدارس 5 شهرستان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با توجه به جهش فوق العاده شیوع کرونا در استان و به طور خاص شهر بیرجند لذا روز گذشته در ستاد کرونای استان تصمیم گرفته شد آموزش در مدارس شهری و روستایی پنج شهرستان بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان از امروز به مدت یک هفته به صورت غیر حضوری باشد.

واقعی تاکید کرد: آموزش در این پنج شهرستان تعطیل نیست بلکه غیر حضوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: به دانش‌آموزان توصیه می‌شود حتما پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را همان‌گونه که در محیط مدرسه رعایت می‌کنند خارج از فضای مدرسه نیز رعایت کنند چراکه طبق بررسی‌ها، شیوع فوق العاده کرونا نتیجه حضور در دورهمی‌های خانوادگی و حضورهای غیر ضروری خارج از خانه است.

کمک مومنانه و جمع آوری بیش از دو میلیارد تومان کمک

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به رزمایش کمک مومنانه و شرکت دانش آموزان و معلمان در این رزمایش اشاره کرد و گفت: همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان نیز در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در بحث جمع‌آوری کمک‌های مومنانه پیش قدم شدند و خوشبختانه شاهد کمک دو میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومانی فرهنگیان و دانش‌آموزان استان در این رزمایش بودیم.

واقعی ادامه داد: در راستای رزمایش کمک مومنانه ۱۱ هزار و ۵۹۵ بسته معیشتی و غذای گرم و ۱۴ هزار و ۲۱۳ فقره البسه و لوازم‌التحریر جمع آوری و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

بهره‌مندی بیش از 27 هزار دانش آموز از کمک‌های مومنانه

وی مجموع بسته‌های معیشتی، البسه و لوازم التحریر را ۲۵ هزار و ۸۰۸ مورد اعلام کرد و افزود: این تعداد بین ۲۷ هزار و ۸۳۰ دانش آموز نیازمند توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: در استان خراسان‌جنوبی ۶ هزار و ۲۷ معلم و ۳۷ هزار و ۲۴۵ دانش آموز در رزمایش کمک‌های مومنانه شرکت کردند.

نظارت بر ضدعفونی مدارس

واقعی به نظارت بر مدارس استان برای انجام ضدعفونی مرتب اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و ۲۵۴ بازدید از مدارس استان با همکاری معاونت سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش و شبکه بهداشت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ۴۰ مدرسه دونوبته شهر بیرجند نیز هر روز بازه زمانی دوساعته برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس در نظر گرفته شده که به طور دقیق انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون گلایه و شکایتی در خصوص عدم ضدعفونی مدارس استان به دست ما نرسیده است.

اگر دانش آموز یا معلمی به کرونا مبتلا باشد چه باید کرد؟

واقعی در مورد این‌که اگر دانش آموز یا معلمی در مدرسه مبتلا به کرونا باشد، توضیح داد: اگر یک دانش‌آموز در یک کلاس درس دارای علائم ابتلا به کرونا باشد یا مثبت شدن ابتلایش به کرونا محرز شود به مدت دو هفته اجازه حضور در مدرسه را ندارد و شرط حضورش در مدرسه داشتن گواهی سلامت از پزشک است.

وی ادامه داد: اگر در مدرسه‌ای تعداد دانش‌آموزان مبتلا به کرونا بیش از یک نفر باشد و در کلاس‌های متعددی حضور داشته باشند نحوه فعالیت و تعطیلی مدرسه طبق تصمیم شورای مدرسه خواهد بود‌.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: اگر معلمی مبتلا به کرونا باشد تا دو هفته اجازه حضور در مدرسه را ندارد و شرط حضور داشتن گواهی سلامت از پزشک است.

واقعی افزود: در مدت زمانی که معلم دروه درمان را طی می‌کند اگر نتواند آموزش غیر حضوری را برای دانش‌آموزان داشته باشد از همکار جایگزین، برنامه درسی تلوزیون و در اختیار گذاشتن تولید محتواهایی که برای تمام کتب درسی انجام شده امر آموزش دانش‌آموزان پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای آموزش و پرورش آموزش از طریق شبکه شاد که یک شبکه ملی مختص به آموزش و پرورش است، برنامه‌های شبکه آموزش تلوزیون و تولید محتواهایی که توسط معلمان انجام شده مورد تایید است و نرم افزار دیگری یا مباحث آموزشی از طریق موسسات آموزشی بخش خصوصی تعریف نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضدعفونی مدارس پنج شهرستان مدارس استان کمک مومنانه دانش آموزان دو میلیارد شیوع کرونا انجام شده دانش آموز غیر حضوری جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، با اعلام شامگاه دوشنبه دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، فعالیت مدارس تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان روز سه‌شنبه به دلیل پیش‌بینی وقوع گرد و غبار به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

مدارس نوبت صبح و بعد از ظهر روز دوشنبه نیز به دلیل وقوع گرد و غبار به صورت غیرحضوری برگزار شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به وقوع گرد و غبار در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

دیگر خبرها

  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر