Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در متنی که سرکنسولگری ایران در دبی در اختیار این خبر گزاری قرار ‏ داد ، در این ارتباط آمده است: این روزها اخباری به نقل از برخی افراد در سایت‌های خبری در خصوص دو صیاد جان‌باخته ایرانی منتشر شده است که دقیق نیست. ۲۷ مرداد ۹۹ به دنبال حادثه تیراندازی به شناور ایرانی که ظاهرا وارد آب‌ های امارات شده بودند متاسفانه دو تن از صیادان عزیز کشورمان جان خود را از دست دادند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی پس از هماهنگی با ادارات کل ذی‌ربط وزارت امور خارجه علاوه بر ارسال یادداشت اعتراض به وزارت خارجه امارات، از طرق دیپلماتیک و گفتگوهای مستمر با مقامات این کشور موفق شد در کوتاهترین زمان ممکن علاوه بر دریافت یادداشت تاسف و عذرخواهی، دیه کامل را نیز دریافت کند.

دیه کامل قتل غیر عمد در امارات دویست هزار درهم است و حسب فقه مالکی و قانون امارات چیزی بنام تغلیظ دیه ( افزایش مبلغ دیه) در ماه های حرام وجود ندارد . با این وجود دولت امارات به خانواده هرکدام از مقتولین سیصد هزار درهم نقدی پرداخت کرد.

حل سریع و چند روزه این ماجرا (که مسبوق به سابقه نیست) و می‌توانست در شرایط کنونی به بحرانی در روابط تبدیل شود نتیجه حسن نیت طرفین و پیگیری جدی وزارت خارجه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صیادان تغلیظ دیه امارات ایران در دبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل