Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز "دفاع از افراد" در اراضی اشغالی اعلام کرد که مسؤولان رژیم صهیونیستی به کودکان فلسطینی که طی ماه‌های اخیر به دنیا آمده‌اند، اجازه خروج از کرانه باختری را نمی‌دهند، چراکه نام آنها در اسناد ساکنان فلسطینی که در اختیار ارتش این رژیم است، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، رژیم صهیونیستی با این استدلال این کودکان و خانواده‌هایشان را تحت فشار قرار می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم به توقف هماهنگی امنیتی با این رژیم گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع سیاسی اعلام کردند که از زمان توقف هماهنگی‌ها، دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین اسامی افراد تازه متولد شده را به ارتش رژیم صهیونیستی نمی‌دهد، چراکه هیچ روابطی با مسؤولان تل‌آویو ندارد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این راستا، به هیچ کودکی اجازه رسیدن به گذرگاه‌های بین‌المللی از نوار غزه یا کرانه باختری یا از مصر و اردن را نمی‌دهد تا از مرزها عبور کند. ده‌ها خانواده فلسطینی به دلیل آنکه اسامی کودکانشان در اسناد اسرائیلی نیست از مرزها بازگردانده شده‌اند.

"مرکز اسرائیلی دفاع از حقوق افراد" اعلام کرد که پیام فوری را برای مسؤولان رژیم صهیونیستی در این خصوص در اواخر ماه گذشته فرستاده و در آن خواهان اجازه به ورود و خروج فلسطینی‌ها از و به مناطق فلسطینی شده است؛ حتی اگر اسامی آنها در نسخه اسناد ساکنان فلسطینی نباشد.

این مرکز اعلام کرد که این ممانعت یک مجازات در حق کودکانی است که هیچ گناهی در این اقدام سیاسی نداشته‌اند.

این مرکز تاکید کرد که به نمایندگی از تعدادی از زنان فلسطینی که کودکانی را طی دوره اخیر در کرانه باختری به دنیا آورده‌اند و مدارک تولد و پاسپورت‌های صادره از تشکیلات خودگردان فلسطین را دارند، به نزد مسؤولان رژیم صهیونیستی می‌رود. این مرکز همچنین جزئیات افراد متولد شده در کارت‌های شناسایی مادران فلسطینی را ثبت کرده است.

مرکز اسرائیلی دفاع از حقوق افراد تاکید کرد که مدارک رسمی فلسطینی مذکور، برای آگاهی از هویت این کودکان کفایت می‌کند و توجیهی برای درخواست هماهنگی وجود ندارد چراکه این ممانعت به محرومیت آن زنان و کودکانشان از بازگشت به خانه‌هایشان در خارج فلسطین و پیوستن به همسران و پدران فرزندانشان یا عکس این مساله منجر می‌شود.

این مرکز اعلام کرد که این اقدامات نقض خطرناکی در حق آزادی آمد و شد و حق برخورداری از زندگی خانوادگی است و همچنین به اصل منافع کودکان لطمه وارد می‌کند. این مرکز به دادگاه رژیم صهیونیستی نیز رفته و خواهان صدور تصمیمی اصولی در خصوص این موضوع شد.

مرکز مذکور ادامه داد، تمامی منشورهای بین‌المللی وحقوق بشری ایجاب می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی در هر مکانی حامی حقوق هر فردی باشد که تحت اشغالگری این رژیم قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از مخالفت دادگاه رژیم صهیونیستی با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد.

البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و به اتهام تشکیل گردان‌های شهدای الاقصی بازداشت شد و طی این مدت توسط دادگاه رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد محکوم شده است.

علی‌رغم بازداشت و محکومیت البرغوثی، وی از پشت دیوارهای زندان در صحنه فلسطین حضور پررنگی داشته است و فرمول توافق سال ۲۰۰۳ گروه‌های فلسطینی برای توقف سه‌ ماهه عملیات نظامی در ازای توقف اشغالگری، ترورها و حملات رژیم صهیونیستی را تهیه کرد و این نقطه آغاز حضور وی در صحنه فلسطین از پشت میله‌های زندان بود.

البرغوثی همچنین در سال ۲۰۲۱ با وجود زندانی بودن تصمیم گرفت در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت کند، اما این انتخابات به دلیل اختلافات برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس خواهان فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش علیه خبرنگاران شد
  • حمایت و همبستگی مردم پرتغال از غزه+ فیلم
  • غزه در دویست و نهمین روز جنگ؛ ۳۴۵۹۶ شهید، تخریب ۹۵ درصد تاسیسات و فقر ۹۰ درصدی
  • اسامه حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات می‌شود
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست