Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه ظرفیت فعلی منصوبه نیروگاه‌های کشور به 84 هزار و 674 مگاوات رسیده است، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال حدود یک هزار مگاوات دیگر نیز به ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور افزوده خواهد شد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محسن طرزطلب در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه تا پایان سال جهش تولید ظرفیت نیروگاه‌های کشور از مرز 85 هزار مگاوات عبور خواهد کرد، ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در صنعت برق این ظرفیت تا پیک تابستان سال آینده به حدود 86 هزار مگاوات خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ایران در میان سازندگان سرآمد توربین‌های گازی نیروگاهی قرار گرفته است، گفت:‌ در زمینه ساخت توربین‌های گازی و واحدهای بخار تکنولوژی 100 درصدی در داخل کشور وجود دارد و محصولات تولیدی توسط متخصصان داخلی به سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه ظرف دو سال آینده نیروگاه‌های کلاس اف(راندمان بالا) به دست متخصصان ایرانی ساخته خواهد شد، گفت: از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت برق حرارتی برای سال جهش تولید طراحی توربین ملی با راندمان 60 درصد است که در تلاشیم عملیات اجرایی این توربین به زودی در یکی از نقاط مورد نیاز کشورمان آغاز شود.

طرزطلب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه واحدهای گازی نیروگاه جدید زرند سال آینده وارد مدار می‌شوند، ادامه داد:‌ نیروگاه سیکل ترکیبی زرند دارای دو واحد گاز و یک واحد بخار مجموعا به ظرفیت 500 مگاوات است که در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای گازی نیروگاه به 51 درصد رسیده و امیدواریم برای پیک تابستان سال آینده هر دو واحد یاد شده به بهره‌برداری برسند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 120 میلیون یورو برای احداث واحدهای گازی نیروگاه هزینه شده است، گفت: تمامی تجهیزات اصلی این مجموعه شامل توربین، ژنراتور، ترانس و تجهیزات کمکی آن ساخت داخل بوده و پس از بهره‌برداری کمک شایانی به تامین انرژی مورد نیاز کرمان و استان‌های همجوار این منطقه به منظور گذر از پیک تابستان سال آینده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه نیروگاه زرند توسط متخصصان داخلی و با سرمایه‌گذاری دولت در حال اجراست، اضافه کرد: راندمان نیروگاه جدید که با افزایش 18 درصدی به 48.5 درصد خواهد رسید، به دلیل استفاده از سوخت گاز آلایندگی بسیار کمی دارد و به لحاظ زیست محیطی دارای شرایط بسیار مناسبی است.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی (TPPH) محسن طرزطلب وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی TPPH وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت برق حرارتی گازی نیروگاه هزار مگاوات سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران