Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی‌اصغر خزلی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه در خصوص پروژه «خیابان غذا» سراب قنبر، گفت : پیش از اجرای این طرح، امکان سنجی و طرح توجیهی پروژه طراحی شده و در راستای اجرای قانون طرح برای تصویب به شورای شهر ارائه و این طرح در بودجه سال ۹۸ توسط شورای شهر به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : پس از تصویب طرح، فراخوان عمومی این طرح در روزنامه‌های کثیرالانتشار استانی و کشوری منتشر شد و شرکت کای دای به عنوان شرکت طراح و مجری طرح انتخاب شد و اتفاقا این شرکت بومی استان بوده و کاملا از نیرو‌های بومی استان نیز استفاده می‌کند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه در تشریح طرح خیابان غذا، افزود: این طرح در ابتدای طرح بزرگ گردشگری مجموعه سراب قنبر قرار گرفته و دارای ۲۵۰ طول و ۳۴ غرفه برای تهیه غذا در نظر گرفته شده است؛ آنچه که در این پروژه مورد تاکید مجموعه شهرداری است بحث پیاده راه بودن و غیرمسقف بودن طرح مورد تاکید شهرداری است و در قرارداد نیز ذکر شده است.

او ادامه داد: این قرارداد به شیوه BLOT به مبلغ یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت استیجاری به مدت ۱۲ ماه شمسی از زمان بهره‌برداری منعقد شده و پیمانکار موظف است پس از اتمام پروژه و در هنگام بهره‌برداری مبلغ مشخصی را به عنوان اجاره‌بها به شهرداری بپردازد و پس از ۱۲ سال این پروژه به شهرداری تحویل داده خواهد شد.

خزلی در خصوص زمان بهره‌برداری از پروژه گفت: براساس توافقات اولیه مدت زمان اجرای این پروژه چهار ماه شمسی بوده و پیش‌بینی اولیه بر افتتاح پروژه تا انتهای پاییز سال‌جاری بود، اما ممکن است به علت مسائل روز جامعه این بهره‌برداری به تعویق بیافتد، اما پیمانکار تاکید دارد پیش از فرا رسیدن عید نوروز پروژه را به بهره‌بردای رساند.

او در تشریح وضعیت باغات مجاور این طرح ادامه داد: این پروژه به شیوه‌ای طراحی شده مسقف نیست و با استفاده از فضای موات پیاده‌راه طراحی و اجرا می‌شود و با ارزیابی صورت گرفته از وضعیت باغات مجاور هیچگونه مزاحمتی برای دسترسی این باغات ایجاد نخواهد کرد، چرا که براساس استعالامات اخذ شده، فضای اصلی دسترسی این باغات از کوچه دسترسی درجه دو در منطقه دیگری است.

خزلی گفت: تعداد ۴۳ پروژه مشارکتی در این سازمان در دست بررسی و اقدام است و ۲۰ پروژه از این تعداد به مرحله عقد قرار داد رسید و ۱۳ پروژه هم اکنون فعال است و در مجموع با فعال شدن این تعداد پروژه برآورد می‌شود حداقل ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار از بخش خصوصی به شهرداری جذب شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر پروژه های عمرانی اعتبارات عمرانی سرمایه گذاری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا عنوان کرد: مسائل حقوقی این پروژه رفع شده‌اند و در حال حاضر با توجه به اینکه این فضا سال‌ها بلااستفاده مانده است، برای بازنگری طرح مشاور گرفته شده است.

وی افزود: مشاور میزان کار باقی‌مانده و تکمیل بخش‌هایی که در گذشته نیمه کاره مانده یا حتی به مرور زمان نیاز به بازنگری دارند و به نوعی نیاز است بخش‌هایی را مجدد به صورت ویژه طراحی کنند را برآورد می‌کند.

رضوی با اشاره به اینکه منطقه ۷ به عنوان مجری در این پروژه نقش خواهد داشت، گفت: به احتمال بسیار قوی طی ماه‌های اخیر کار اجرای عملیاتی این پروژه را انجام خواهیم داد، بودجه‌ای هم برای این امر در نظر گرفته شده است. شهرداری منطقه ۷ نیز عملیات اجرایی پروژه را عهده‌دار خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تمام بخش‌ها و شریک سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کنند، به احتمال بسیار قوی تا پایان ۱۴۰۳ می‌توانیم بخش فرهنگی و تجاری را توأمان راه‌اندازی کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان گفت: امیدوارم امسال اتفاقات خوبی را با دستور شهردار و بخش‌های مختلف مدیریت شهری برای شروع قسمت پایانی و تکمیل فاز بهره‌برداری شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری