Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار فارس در بندرعباس کسب اطلاع کرد که پیشنهاد افزایش 10 تا 15 هزار تومانی نرخ بلیت شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس - قشم ارائه شده و به احتمال زیاد با توجه به الزام شناورها به رعایت 25 درصدی فاصله گذاری اجتماعی و از سوی دیگر گران شدن هزینه‌های جاری آنها با آن موافقت خواهد شد.

این تصمیم که ابتدا بر پایه قیمت 50 هزار تومانی ارائه شده بود، مورد مقاومت فرمانداری بندرعباس و استانداری هرمزگان قرار گرفت که لذا به نظر می‌رسد با افزایش 10 تا 15 هزار تومانی هر بلیت و رساندن آن به نرخ 35 تا 40 هزار تومان موافقت شود که البته برای این نرخ نیز مقاومت‌هایی وجود دارد و باید در ستاد تنظیم بازار به مصوبه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا راه حل دیگری وجود دارد؟

نکته آن که راه حل‌های دیگری نیز بسیار کارآمدتر از افزایش نرخ بلیت که بدون شک با روند فزاینده قیمت‌ها پس از یک ماه کاملا بی‌اثر می‌شود نیز وجود داشته و دارد که متأسفانه نسبت به آنها کاملا بی‌توجهی شده و مسؤولان عالی استان نیز خود را درگیر پیگیری آن نمی‌کنند.

به عنوان نمونه می‌شد از طریق رایزنی با وزارت کشور و بانک مرکزی یک خط اعتباری یک میلیون دلاری با نرخ ارز دولتی به این شناورها که در نوع فعالیت خود در کشور منحصربفرد هستند، ایجاد و تأمین قطعات مصرفی و یدکی آنها با نظارت سازمان بنادر و دریانوردی و تعاونی مربوطه از این محل تأمین می‌شد تا شناورداران نیز مجبور نباشند هر دو ماه یک بار درخواست افزایش نرخ بلیت را داشته باشند.

از سوی دیگر بسیاری از ترددهای به جزایر قشم و هرمز توسط بومیان این جزیره صورت می‌گیرد که به واقع توان پرداخت چنین رقم سنگینی را ندارند و دولت نیز هربار در تخفیف تردد به جزایر برای بومیان، از جیب مالکان شناورهای مسافری این تخفیف را می‌دهد که عادلانه و زیبنده نیست. پیشنهاد آن است که به مانند موارد مشابه در دیگر استان‌های کشور، بنیاد مستضعفان و یا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به میدان آمده و مابه التفاوت نرخ بلیت بومیان را به شناورها پرداخت کند تا این شناورها در مسیر ارائه خدمات به مردم باقی بمانند و کیفیت تردد مردم بومی بخصوص مردم هرمز نیز ارتقا یابد.

بی شک بدون یافتن راه‌حل‌های جدید، افزایش 10 تا 15 هزار تومانی نرخ بلیت‌های شناوری دردی از شناورها درمان نمی‌کند اما فشار زیادی به مردم می‌آورد.

همان فشاری که اگر مسؤولان اندکی به خود وارد و برای دریافت ارز دولتی و یا حمایت نهادهای متولی از حفظ نرخ کنونی صورت گیرد، فشارش از مردم برداشته می‌شود و رضایت‌مندی نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بندرعباس قشم نرخ هرمزگان هزار تومانی نرخ بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رزمایش دریایی شناور‌ها در ساحل مرجان از ویزه برنامه‌های گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در کیش بود.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد