Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@02:22:32 GMT

محمدرضا شجریان نام جدید یک خیابان در مشهد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۵۴۵۰

محمدرضا شجریان نام جدید یک خیابان در مشهد شد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد طرح دوفوریتی نامگذاری حدفاصل بلوار شهید صادقی تا خیابان ارشاد را به نام «محمدرضا شجریان» را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد امروز (دوشنبه) در یکصد و نهمین جلسه علنی این شورا در آستانه فرارسیدن روز جهانی نابینایان و روز ملی پارالمپیک، از رضا غلامی دارنده مدال طلای مسابقات جودو آسیا اقیانوسیه قزاقستان ۲۰۱۹، عاطفه نقوی دارنده ۳ مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در رشته شطرنج و ملیحه صفایی دارنده ۳ مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در رشته شطرنج و مدال نقره مسابقات بین قاره‌ای در ترکیه در سال ۲۰۱۹ به عنوان قهرمانان ورزشکار نابینا و کم‌بینای مشهدی تقدیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شورای اسلامی شهر مشهد طرح دوفوریتی نامگذاری حدفاصل بلوار شهید صادقی تا خیابان خیام (خیابان ارشاد فعلی) را به نام «محمدرضا شجریان» تصویب و شهرداری مشهد را موظف کرد سردیس مناسب با شأن و جایگاه وی را طراحی و نسبت به نصب آن در دو سوی بلوار اقدام کند.

با تصویب لایحه تهیه بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان، بی‌خانمانان، افراد ولگرد، شهرداری مشهد مقدس مکلف شد، به‌منظور فراهم‌آوردن امکان برنامه‌ریزی و انجام وظایف قانونی و اقدامات هماهنگ توسط همه دستگاه‌های ذیربط و مسؤول در قبال متکدیان، معتادان متجاهر، ولگردها، زنان و دختران آسیب‌دیده یا در معرض آسیب، کودکان خیابانی و همچنین افراد دارای اختلال روانی خطرناک، با همکاری و جلب مشارکت همه دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه هویتی افراد یادشده و همچنین تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه با همه دستگاه‌های مسؤول در راستای ساماندهی افراد یادشده و رفع معضلات اجتماعی اقدام کند.

در این جلسه با تصویب لایحه مجوز انعقاد قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری ساخت، تجهیز، بهره‌برداری و تسهیم درآمد المان‌های هوشمند شهری در شهر مشهد نیز، شهرداری موظف شد با همکاری شرکت‌های مربوطه نسبت به طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی، تعمیرات احتمالی و بهره‌برداری از ۱۵۰ المان هوشمند شهری در مشهد به مبلغ کل سرمایه‌گذاری ثابت معادل ۳۶۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به مدت هشت سال اقدام کند.

کد خبر 449528

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر مشهد مصوبات شورای شهر نامگذاری خیابان محمدرضا شجریان متکدیان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد

سید محمد حسینی گفت: با تصویب و تایید نهایی لایحه عفاف و حجاب در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

به گزارش فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آن‌ها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاه‌ها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می‌شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهاد‌ها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرت‌های شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باور‌های عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می‌زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه‌های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

دیگر خبرها

  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد