Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در یکصد و هفتاد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از ارائه گزارش دستگاه های مرتبط از وضعیت تبادلات و مراودات اقتصادی و تجاری با همسایگان، با اشاره به اهمیت راهبردی روابط با کشورهای همسایه گفت: با تشکیل هر چه سریع تر کارگروه و کمیته ای متشکل از دستگاه های مرتبط با حوزه مراودات تجاری با همسایگان، به صورت منسجم و یکپارچه در جهت رفع مشکلات در این حوزه اقدام شود تا سطح تبادلات تجاری به سطح مطلوب ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا به منظور ایجاد مدیریت واحد در راستای انسجام بخشی به امور پایانه های مرزی کشور مدیریت این پایانه ها، همچون پایانه های هوایی و دریایی به وزارت راه و شهرسازی محول شد. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور در برنامه خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما با اشاره به این مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار داشت: دغدغه اصلی این اقدام تسهیل‌گری، ساده‌سازی و روان‌سازی در تبادلات مرزی است.  وی افزود: پایانه‌های مرزی چند سالی است که به دلیل قرائت‌های گوناگون، دچار نابسامانی حداکثری است و به یک انتظام‌بخشی و مدیریت هماهنگ نیاز دارد، البته باید توجه کرد که هر دستگاهی، کماکان وظیفه خود را دارد و بر اساس ضوابط و رویه‌های قانونی، ما بر مبنای موافقت‌نامه‌هایی که با کشورهای هدف داریم، این مدیریت را انجام می‌دهیم. وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مدیریت تاکنون برعهده چه دستگاهی بوده است، عنوان کرد: پیش از این، هر دستگاهی در پایانه‌های مرزی، کار خود را انجام می‌داد که این شیوه، ناهماهنگی‌، دوباره‌کاری، موازی‌کاری و آشفتگی در پی داشت. ستاد هماهنگی اقتصادی با تاکید رییس‌جمهور، همانند مرزهای هوایی و دریایی که مسوولیتشان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، پایانه‌های مرزی را نیز به اصل خود واگذار کرد. این عضو کابینه دولت با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی میلیاردها تومان را صرف ساخت پایانه‌های مختلف در مرزهای کشور کرده است، گفت: واگذاری پایانه‌های مرزی، همچون مرزهای دریایی و هوایی به این منظور بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است تا کار به شکلی واحد دنبال شود. بر مبنای این مدیریت واحد، وزارت راه و شهرسازی، ساعت کار، نحوه حضور و پاسخگو بودن دستگاه‌های مسوول در پایانه‌های مرزی را هماهنگ و کنترل خواهد کرد. اسلامی این تصمیم دولت را موجب ساماندهی شرایط در پایانه‌های مرزی عنوان‌ و تصریح کرد: تجار و بازرگانان نیز از این تصمیم ابراز خرسندی کردند؛ زیرا از موازی‌کاری، دوباره‌کاری و تکرار برخی از فعالیت‌ها که تا قبل از این، دستگاهی متولی کنترل آن نبود، جلوگیری خواهد کرد. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد قرار نیست که وزارت راه و شهرسازی در امور تخصصی گمرک و یا سایر دستگاه‌ها دخالت کند. وی هرگونه تغییر در شیوه اداره پایانه‌های مرزی را منوط به ارزیابی شرایط موجود دانست و خاطرنشان کرد: افرادی را منطبق با این وظیفه ماموریتی در پایانه‌های مرزی منصوب خواهیم کرد تا بتوانیم هماهنگی‌های لازم را ایجاد و تسهیل کنیم.

اسلامی یادآور شد: هدف ستاد اقتصادی و شخص رئیس‌جمهور از این تصمیم را تسهیل، تسریع و ساده‌سازی امور و فرآیندهای موجود در مرزها می باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی پایانه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه جابجا شدند.که افزایش ۴۶درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود:از این تعداد جابجایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت حدود دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابجایی مسافر را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه