Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز  در ابتدای این جلسه رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق البرز  هدف از برگزاری این جلسه را با دستور ارتقای جایگاه انجمن‌های تخصصی صنایع همگن بر اساس استراتژی کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز و تفویض برخی اختیارات به خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها اعلام کرد. 

«فریبرز بینش‌پور» با ابراز امیدواری برای اخذ راهکار مناسب برای حل مشکلات خانه صنعت و معدن و قوی کردن انجمن‌های صنعتی اظهار داشت:  توجه به اهمیت سند آمایش سرزمین در محیط کسب و کار و اعمال نظرات تشکل‌های بخش خصوصی در تنظیم این سند نیز دغدغه دیگر حضار در این جلسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جریان برگزاری این نشست، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز اظهار کرد: در دوره سوم فعالیت اتاق البرز به ویژه در سه ماهه اخیر نگاه ویژه‌ای به توسعه تشکل‌ها و انجمن‌های صنعتی وجود دارد.

، «پرهام رضایی» در ادامه ضمن تاکید بر این مهم که انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات حوزه صنعت را پیگیری کنند، افزود: در واقع فعالیت تشکل‌های تخصصی تریبونی برای پیگیری حقوق فعالان بخش صنعت محسوب می‌شود.

رضایی ضمن اعلام موافقت با تشکیل کارگروهی برای انجمن‌های تخصصی صنعتی، گفت: سعی می‌کنیم در جلسات آتی هیات رئیسه اتاق البرز مصوبه تشکیل این کارگروه را اخذ کنیم تا تشکیل آن منتج به خروجی مثبت برای حل مشکلات انجمن‌های صنعتی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق البرز در بخش دیگری ضمن اشاره به اهمیت سند آمایش این استان گفت: در این خصوص باید دیدگاه‌های بخش خصوصی در قالب تشکیل کارگروهی بیان شود. لذا، این کارگروه را در اولین فرصت در اتاق البرز تشکیل خواهیم داد.

وی ضمن تاکید بر تقویت پل ارتباطی میان دولت و بخش خصوصی به منظور پیاده‌سازی قوی‌تر برنامه‌های راهبردی در سند آمایش استان البرز گفت: سند آمایش نقشه راه توسعه استان و چشم‌انداز حرکت برنامه‌های توسعه استانی، منطقه‌ای و ملی برای البرز است. در نتیجه هرگونه مطالعات کاربردی در آمایش سرزمین  می‌تواند به عنوان ابزاری برای برون رفت از خیلی معضلات موجود در استان از جمله مسائل و چالش‌های اقتصادی باشد.

رضایی در ادامه هدف اصلی سند آمایش سرزمین برای البرز را برقراری توازن‌های منطقه‌ای بر اساس ظرفیت‌های موجود در این استان برشمرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی البرز و پتانسیل بالایی که از لحاظ نیروی انسانی و ظرفیت‌های صنعتی، تولیدی، گردشگری و دیگر موارد در این استان وجود دارد، سند آمایش می‌تواند به تغییر مسیر توسعه‌ای البرز در آینده کمک کند.

بهره برداری از پتانسیل‌های موجود انجمن‌های صنعتی البرز

در ادامه این نشست، «رامین ربیعی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ضمن اشاره به اقداماتی که در راستای تعاملات با وزارت صمت و در راستای واگذاری یکسری فعالیت‌ها به انجمن‌های صنعتی دنبال شده است، افزود: در این مورد فعال بودن انجمن‌های مذکور و نظم داشتن ساختار این مجموعه‌ها مدنظر بوده است.

ربیعی با تاکید بر اهمیت توجه به ساختارهای جدید در دل انجمن‌های تخصصی صنایع عنوان کرد: خود این انجمن‌ها با توجه به پتانسیل‌هایی که دارند، می‌توانند بخشی از مسائل و مشکلات بخش صنعت را حل کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ضمن مثبت ارزیابی کردن واگذاری بخشی از فعالیت‌ها به انجمن‌های تخصصی صنایع عنوان کرد: البته انجمن‌ها نباید صرفا در انتظار واگذاری فعالیت‌ها و مسئولیت‌های جدید باشند، بلکه نیاز است در راستای تعاملات موجود در مجموعه خود، پیاده‌سازی  یکسری اقدامات را اجرایی کنند.

طرح‌ها و پروژه‌های استانی البرز باید تایید طرح آمایش را اخذ کند

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز نیز در بخش دیگری از یازدهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق البرز در خصوص سند آمایش این استان گفت: نقش بخش خصوصی در مورد تحقق این سند باید چشمگیر باشد و خوشبختانه صنعتی‌ها در این مورد برای توسعه استان وارد عمل شده‌اند.

«یحیی رمضانی» با بیان اینکه از دیدگاه‌های کارشناسانه فعالان حوزه صنعت در تحقق سند آمایش استان استقبال می‌شود، عنوان کرد: ترسیم چشم‌انداز توسعه پایدار برای البرز در افق ۱۴۲۵ از جمله نکات مورد نظر در سند آمایش سرزمینی این استان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی، گردشگری، خدماتی و کشاورزی در البرز بیان کرد: البرز نقشی مهم و استراتژیک در بسیاری از موارد از جمله تولید ناخالص داخلی کشور دارد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از دیدگاه‌های بخش خصوصی در سند آمایش استان البرز اشاره کرد: تمامی طرح‌ها و پروژه‌های این استان باید تایید طرح آمایش سرزمینی البرز را داشته باشد. لذا، نیاز است که این رویکرد از سوی سرمایه‌گذاران استان مدنظر قرار داده شود.

46

کد خبر 1442751

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز انجمن های صنعتی انجمن های تخصصی بخش خصوصی استان البرز صنعت و معدن اتاق البرز سند آمایش انجمن ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند

انجمن عکاسان سینما در ارتباط با فعالیت عکاسان غیرعضو در پروژه های سینمایی و نمایش خانگی اطلاعیه‌ای صادر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنا به مصوبات هیات مدیره انجمن عکاسان سینما، همچون سنوات قبل به اطلاع تمامی عکاسان غیر عضو این انجمن می رساند، چنانچه برای عکاسی پروژه ای سینمایی یا نمایش خانگی دعوت بکار می‌شوند، پیش از آغاز رسمی پروژه، می‌بایست بصورت کتبی از انجمن صنفی عکاسان سینما مجوز لازم را دریافت کنند. جهت دریافت این مجوز موارد زیر رعایت شود.

1- نامه رسمی از طرف تهیه کننده، مدیر تولید یا کارگردان پروژه درخصوص دعوت به همکاری عکاس

2- ارسال رزومه عکاس

3-ارسال نمونه آثارعکاسی (عکاسی صحنه از سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم، تئاتر) هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما بعد از بررسی موارد ارسال شده، پاسخ کتبی خود را اعلام می نماید.

احترام و پایبندی به حقوق حرفه ای انجمن عکاسان سینما می تواند درمسیرعضویت عزیزان فعال دراین حوزه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا