Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ خلبان بازنشسته "آرتیم ملکیان" روز دوشنبه در دیدار ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری و فرمانده دانشکده پرواز هوانیروز اصفهان، گفت: دفاع مقدس آنچنان شجاعتی را با خود به ما هدیه کرد که در همه سالهای پروازم حس می‌کردم که جگر شیر دارم و در وادی سربازی و عاشقی قدم گذاشته‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: عشق به میهنم، عشق به مردم میهنم و عشق به همه خلبانان ارتش که هم سفره و هم پرواز من بودند و این عشق را که باعث همه پروازها و خطر پذیری‌هایم بود را برای همیشه در دلم نگاه خواهم داشت.
این خلبانان هوانیروز ارتش در دوران دفاع مقدس با اشاره به فرازهایی از خاطرات خود، اظهار کرد: در روز اول حمله دشمن به اهواز اعزام شدم و در ادامه به جنوب خوزستان رفتم تا از کشور و آب و خاکم دفاع کنم.
ملکیان از حضورش در عملیات آزاد سازی فاو و عملیات خیبر گفت: همراهی با شهید صیاد شیرازی و دیدن شجاعت، رشادت و قدرت مدیریت و فرماندهی او از بزرگترین افتخاراتی است که هیچگاه فراموش نمی‌کنم.
همچنین ارشد نظامی ارتش در استانهای اصفهان و یزد و چهارمحال و بختیاری در دیدار گفت: وقتی آوازه جنگ به صدا درآمد همه مردم ایران دوشادوش یکدیگر در صف مقاومت و دفاع از ایستادند.
امیر سرتیپ محسن آذر افروز نیز خطاب به سرهنگ خلبان بازنشسته ارتیم ملکیان و همسر وی، گفت: سال‌های دفاع مقدس در برابر  دشمن بعثی‌ که پشتیبانی جهان شرق و غرب را به همراه داشت، از آزمون‌های ویژه ملت ایران در تاریخ بود که با همدلی و اتحاد آحاد ملت ایران، با پیروزی و سرافرازی به سرانجام رسید و حماسه‌ای مثال زدنی را در پیشگاه آینده تاریخ قرار داد.
وی به نقش اقلیت‌های مذهبی به ویژه هموطنان مسیحی و ارمنی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر در اصفهان شاهد بازگشت و تشییع پیکر یکی از شهدای ارمنی بودیم. این‌ها سند پرافتخاری نه تنها برای ارامنه است بلکه افتخاری برای ملت ایران است که در ذهن تاریخ جاویدان خواهد ماند.
همچنین فرمانده دانشکده هوانیروز با تقدیر از حماسه های این استاد خلبان ارتش در سالهای خدمت، گفت: سوابق پروازی و عملیاتی شما و همپروازانتان اکنون در دانشکده خلبانی موجود و محفوظ است تا نسل جدید با بررسی آن، درس غیرت، و شرف، سربازی وطن و شجاعت را همزمان با درس پرواز بیاموزند.
سرهنگ خلبان ولی رحمانی افزود: حضور عاشقانه و مداوم شما در مناطق عملیاتی، نماد بی‌بدیلی از همدلی و همراهی هموطنان مسیحی در دفاع از سرزمین و بیانگر تاریخ همزیستی عزتمندانه اقوام مختلف در نظام عزیز جمهوری اسلامی است.
امیر سرتیپ محسن آذر افروز ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌بختیاری، سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز امروز با حضور در منزل استاد خلبان "آرتیم ملکیان" با این رزمنده ارمنی و پیشکسوت دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کردند.

برچسب‌ها دفاع مقدس اختصاصی ایرنا اصفهان ارامنه پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس اختصاصی ایرنا اصفهان ارامنه دفاع مقدس اختصاصی ایرنا اصفهان ارامنه اخبار کنکور سرهنگ خلبان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد