Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : زیرساخت‌های ورزشی شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در جریان زلزله‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ تخریب شد و همین باعث شده تا استعداد‌های ورزشی منطقه به دلیل کمبود امکانات مغفول بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : اقدام‌های صورت گرفته و ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب در ۲سال اخیر بخشی از خلاء‌های به وجود آمده را جبران کرده، اما هنوز هم کمبود‌های زیادی وجود دارد که رفع آن‌ها نیازمند تلاش جهادی و مدیریت انقلابی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری و تلاش‌های بسیاری برای تامین اعتبارات لازم در سطح ملی انجام گرفت که تجمیع این فعالیت‌ها در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب اجرایی خواهد شد تا موجب پیشرفت منطقه و شکوفا شدن استعداد‌های ورزشی و افتخارآفرینی برای منطقه شود.

حیدری ادامه داد: به منظور ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، در سطح ملی هم اعتبارات مناسبی برای مدارس سه شهرستان جذب شده و همچنین برای تجهیز خانه‌های روستایی بیش از ۳۰ روستا در سه شهرستان از طریق مرکز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

او سلامتی را مهمترین محور توسعه دانست و گفت: از این رو تاکید ما بر توسعه ورزش همگانی در هر سه شهرستان حوزه انتخابیه است.

او افزود: قصرشیرین ظرفیت‌های بسیار خوبی برای میزبانی بازی‌های ملی و بین‌المللی را دارد و جوانان قصرشیرین در سال‌های گذشته در عرصه ورزشی به مقام‌های مهمی دست پیدا کرده‌اند و نقش درخشانی در عرصه ورزش کشور داشتند.

حیدری گفت: قصرشیرین پیشینه تاریخی دارد و همواره مایه افتخار بوده و تا الان کار‌های خوبی در عرصه ورزش انجام شده و در آینده نیز اعتباراتی به بخش ورزش شهرستان اختصاص داده می‌شود.

او افزود: در آینده نزدیک یک صنف از محل درآمد‌های مرز پرویزخان تشکیل می‌شود که بخشی از درآمد‌های آن علاوه بر کمک به افراد نیازمند و تحت حمایت نهاد‌های حمایتی برای توسعه و کمک به ورزش هم لحاظ خواهد شد.

او ادامه داد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان یک مطالبه استانی در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تصمیم خوبی در این زمینه باشیم.

سرانه فضای ورزشی قصرشیرین چهار مترمربع است

فرماندار قصرشیرین گفت: سرانه ورزشی این شهرستان چهار مترمربع است که در مقایسه با میانگین یک مترمربعی کشور، وضعیت ایده‌آلی دارد.

مرادعلی تاتار افزود: ۱۲ خانه ورزشی روستایی و هفت زمین روباز در قصرشیرین وجود دارد که تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان نیز ۲ هزار تن هستند.

او ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مقوله‌هایی که باعث پر کردن اوقات فراغت می شود و نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، ورزش است.

قصرشیرین بالاترین سرانه فضای ورزشی در کشور را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: بالاترین سرانه فضا‌های ورزشی کشوری در قصرشیرین وجود دارد و پارسال ۱۲ خانه ورزش روستایی در این شهرستان تجهیز شده است.

صابر رحیمی افزود: مشارکت جوانان در برنامه‌های ورزشی و اجتماعی قصرشیرین بالا است و در مجموع ۳۰ خانه ورزش روستایی جدید با بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در روستا‌های غرب استان تجهیز خواهد شد.

او ادامه داد: آمادگی ایجاد زیرساخت‌های تنیس خاکی در کشور با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر در قصرشیرین و معرفی این شهر به عنوان شهر تنیس ایران را داریم.

ترمیم زیرساخت‌ها نیازمند اعتبار است

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان در زلزله سال ۱۳۹۶ آسیب‌های بسیاری دید و بسیاری از آن‌ها تخریب شد.

محبت جمالی‌نیا افزود: ایجاد و ترمیم زیرساخت‌های ورزشی و توسعه و افزایش کمی و کیفی این زیرساخت‌ها نیازمند تامین اعتبارات لازم است که با نگاه ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

او ادامه داد: چهار هزار ورزشکار، ۱۱۵ مربی تخصصی ورزشی رشته‌های مختلف، ۳۴ هیات ورزشی، بیش از ۱۲سالن ورزشی در شهر و ۱۲سالن ورزشی روستایی و ۲۰ باشگاه خصوصی در شهرستان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه به خصوص در بخش تجهیز امکانات هستند.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: ایجاد یک زورخانه ورزشی، ایجاد دیواره صخره‌نوردی، افزایش هیات‌های ورزشی و توسعه مکان‌های ورزشی روستایی برای شهرستان از نیاز‌های مهم در حوزه ورزش و جوانان است که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان تحقق یابد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی پروژه های عمرانی اعتبارات عمرانی زیرساخت های ورزشی او ادامه زیرساخت ها سه شهرستان خانه ورزش سرپل ذهاب خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد

ایسنا/کرمان مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان گفت: در جنوب استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش نیروی انسانی وجود دارد که با نگاه توسعه فضا و زیرساخت‌های ورزشی در این منطقه می‌توان شاهد ظهور قهرمانان بیشتری از دل جنوب استان بود.

میثم پاریزی ۱۰ اردیبهشت ماه در جلسه شورای ورزش و جوانان شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: در جنوب استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در بحث نیروی انسانی وجود دارد که با نگاه توسعه فضا و زیرساخت‌های ورزشی در این منطقه می‌توانیم قهرمانان بیشتری از دل جنوب استان داشته باشیم تا باعث افتخارآفرینی شوند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش در روستاها ادامه داد: ۵۰ درصد جمعیت استان ساکن روستا هستند و اگر به دنبال توسعه متوازن ورزش در استان هستیم، باید نگاه ویژه‌ای به مناطق روستایی باشد و روستاها را از امکانات ورزشی مناسب برخوردار کنیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار عنبرآباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان عنبرآباد دارای جمعیت ۹۰ هزار نفری است، گفت: علی رغم کمبود امکانات و فضاهای ورزشی اما ورزشکاران بسیار مستعد این شهرستان تاکنون در رشته‌های مختلف ورزشی خوش درخشیده‌اند. 

یزدان افشاری پور افزود: با تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد باید دست به دست هم بدهیم تا حداقل امکانات مورد نیاز ورزشکاران را فراهم کنیم. 

وی با بیان اینکه فضاهای ورزشی شهرستان عنبرآباد تا قبل از دولت سیزدهم بسیار محدود بود، گفت: در این دولت ۲۳ چمن مصنوعی احداث کردیم که احداث این چمن‌ها از محل اعتبارات دهیاری‌ها تامین شده است.

فرماندار عنبرآباد از ممنوعیت ادامه احداث چمن خبرداد و گفت: از آنجایی که چمن ورزشی ویژه فوتبال برای آقایان است و بانوان از این فضاها بی بهره هستند بنابراین از سال گذشته احداث چمن های مصنوعی را ممنوع کردیم و به دنبال احداث سالن ورزشی چند منظوره هستیم.

وی از احداث هفت سالن ورزشی چند منظوره با مشارکت دهیاری‌ها خبر داد که در دستور کار قرار دارند. 

افشاری پور توسعه فضاهای ورزشی را نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: توسعه فضاهای ورزشی و تامین زیرساخت‌های ورزشی انتظار به حق ورزشکاران است که باید این مهم با جدیت دنبال شود.

فرماندار عنبرآباد از عدم برخورداری سالن‌های ورزشی از سیستم سرمایشی و گرمایشی خبر داد و  گفت: سالن های ورزشی موجود دارای مشکلاتی از جمله نبود سیستم سرمایشی و گرمایشی است که باید برای رفع این مشکلات همکاری شود. 

وی بر تامین تجهیزات ورزشی در سطح روستاها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر روستاهایی داریم که هیچ گونه تجهیزات ورزشی ندارند که باید تجهیزاتی به این روستاها اختصاص داده شود.

 افشاری پور از آغاز احداث چمن مصنوعی در شهر مردهک خبر داد و گفت: چمن مصنوعی زمین بزرگ در روستای حاجی آباد بخش جبالبارز جنوبی احداث می‌شود.

فرماندار با بیان اینکه در شهر عنبرآباد شهرداری چمن مصنوعی احداث می‌کند، افزود: با توجه به پتانسیل و استعدادهای ورزشی شهرستان برای شاد کردن ورزشکاران سالن ورزشی مجهز یکی از ضروریات شهرستان عنبرآباد است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد