Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@22:42:42 GMT

اجرای طرح «هر فرد یک خیر قرآنی» در جهرم

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۷۱۲۰

اجرای طرح «هر فرد یک خیر قرآنی» در جهرم

حیدری از اجرای طرح «هر فرد یک خیر قرآنی» در موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» خبر داد و گفت: در راستای این طرح از شهروندان خواسته ایم دهم هر ماه حداقل مبلغ ۱۰ هزار تومان را به نیت امام هادی (ع) برای انجام کارهای قرآنی هدیه کنند.

«صالح حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: فعالیت های قرآنی اگرچه پیشرفت هایی در سال های گذشته داشته ،اما همچنان قرآن کریم به ویژه در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در مهجوریت کامل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» با اشاره به اینکه متاسفانه در بخش بودجه های مصوب قرآنی، کمک های خیریه و وقف های قرآنی نیز کشور ما در وضعیت اسفناکی قرار دارد، افزود: سهم موقوفات قرآنی نسبت به دیگر موقوفات، کمتر از سه درصد است.

 

به گفته حیدری این مظلومیت قرآن ناشی از کم کاری مسئولین و عدم آگاهی بخشی به مردم است که طبیعتا همه ما در این امر مسئول و مقصر هستیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح «هر فرد یک خیر قرآنی» که به نیت امام دهم و به صورت کاملا مردمی آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح در تلاش هستیم با کمک مردم و با کمترین هزینه (10 هزار تومان) فرهنگ «هر فرد یک خیر قرآنی» را  در جامعه نهادینه کنیم.

 

حیدری با اشاره به اینکه در راستای این طرح از شهروندان خواسته ایم دهم هر ماه حداقل مبلغ ۱۰ هزار تومان را به نیت امام هادی علیه السلام برای انجام کارهای قرآنی هدیه کنند، تصریح کرد: شماره کارت 6273811154607425 به نام موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» جهت این امر اعلام شده و شهروندان می توانند در صورت هرگونه سئوال به شماره 09355247677 تماس بگیرند.

 

وی با اشاره به فعالیت های موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» خاطرنشان کرد: این موسسه قرآنی با تربیت ۱۲۰ حافظ کل قرآن کریم و نزدیک به هزار و ۵۰۰ حافظ جزء، از موسسات قرآنی توانمند کشور است که به زودی شعب این موسسه در تمامی مراکز استان ‌های کشور راه اندازی می ‌شود.

 

مسئول موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» با اشاره به اینکه در حال حاضر شعبه این موسسه در مراکز استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد دایر بوده و مشغول به فعالیت در زمینه های قرآن و تربیت حافظان قرآن کریم است.

 

وی همچنین به برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در خرداد ماه امسال و به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: تربیت بیش از ۱۱۴ استاد حفظ قرآن نتیجه این دوره تخصصی بوده است.

 

حیدری ادامه داد: در این دوره تربیت مربی به مباحثی از قبیل «اصول کلاس داری حفظ قرآن» و «اخلاق کلاس داری» در سه بخش تئوری، کارگاه عملی و سپس کار آموزی پرداخته شد که استقبال خوب علاقمندان به قرآن کریم را به همراه داشت.

 

مسئول موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» با اشاره به اینکه افراد حاضر در این دوره، از سه استان و هفت شعبه این موسسه قرآنی بودند، خاطرنشان کرد: به خاطر شرایط کرونایی اساتیدی که در مرکز مدیریت این موسسه قرآنی حضور داشتند به صورت حضوری و بقیه اساتید به صورت مجازی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: دارالتحفیظ الهادی فعالیت های قرآنی موسسه قرآنی دارالتحفیظ قرآن کریم قرآن و معارف قرآن و عترت قرآن دارالتحفیظ الهادی موسسه قرآنی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سرچهان، چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، سرچهان و بخش مشهد مرغاب شهرستان خرمبید به میزبانی سرچهان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، دانش آموزان در ۱۲ رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در تالار نگین شهر کره‌ای برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم دانش آموزان مدارس سرچهان طرح بوم و نشاط خود را به نمایش گذاشتند.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس و در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان