Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:44:05 GMT

۱۰۵ هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر وارد شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۷۴۵۴

۱۰۵ هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر وارد شده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قره بیگی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان بوشهر اظهار داشت: برنج، ذرت خوراکی، عدس، چای، تخمه آفتابگردان، کنجد، انواع لاستیک خودرو، اجزا و قطعات دستگاه‌های خط تولید بیش‌ترین حجم کالاهای اساسی وارد شده از طریق گمرک بوشهر است.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای وارد شده از گمرکات بوشهر ۵۰۸ میلیون دلار در این مدت بوده است اضافه کرد: این مدت بالغ بر ۲۴۷ هزار و ۳۲۵ تن کالا از گمرکات بوشهر کالا وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قره بیگی تصریح کرد: ۶۶ هزار و ۴۷۰ تن برنج، حدود ۹ هزار تن تخمه آفتابگردان، بیش از ۳ هزار تن ذرت خوراکی، حدود ۹ هزار تن انواع لاستیک خودرو سبک و سنگین، ۸ هزار تن عدس، حدود ۳ هزار تن چای در این مدت از گمرک بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به آمار گمرکات استان بوشهر موز، برنج، قطعات خودرو، لاستیک خودرو، شیرآلات صنعتی، پارچه، یراق‌آلات، بلبرینگ خودرو و باطری عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوده است.

قره بیگی افزود: کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر عمدتاً از کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا، فدراسیون روسیه و آلمان وارد کشور شده است.

وی به آمار صادرات با احتساب میعانات گازی گمرکات استان بوشهر در مدت یادشده اشاره کرد و گفت: در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹، در حدود ۱۱ میلیون و ۶۳۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۷۶۱ هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان طی مدت یادشده حدود ۱۱ میلیون و ۶۲۵ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار بوده است.

قره بیگی یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، کود اوره کشاورزی و محصولات معدنی، بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، قطر، برزیل، هند، عراق، افغانستان و کویت مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر است.

کد خبر 5046008

منبع: مهر

کلیدواژه: امارات متحده عربی بوشهر اداره کل گمرک بوشهر صادرات و واردات ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران گمرکات استان بوشهر گمرکات استان گمرک بوشهر قره بیگی تن کالا هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی