Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیان گذار شرکت آمریکایی فیسبوک تاکید کرد که روند حذف پیام های مخالف و یا تحریف کننده ماجرای «هلوکاست» را با محدودیت شدید روبه رو خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، فیسبوک اعلام کرد که تمامی محتواهایی را که داستان هولوکاست را نفی کند به طور گسترده تر از رسانه های اجتماعی وابسته به این شرکت آمریکایی حذف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

زاکربرگ در صفحه شخصی خود در توییتر خود نوشت: ما تا کنون پیام های زیادی را که محتواهای خشونت‌آمیز و مخالف با ماجرای هولوکاست داشتند از صفحات مجازی حذف کردیم اما با گسترش پدیده (مخالفت با رژیم صهیونیستی) یهودی ستیزی نیز سیاست مقابله جویانه خود را در مقابل این روند توسعه خواهیم داد به گونه ای در سطح وسیعتری هرگونه محتوایی را که ماجرای هولوکاست را انکار و یا تحریف کند از صفحات مجازی حذف گردد.

وی نوشت: پس از کشمکش در باره چگونگی برقراری آزادی بیان و در عین حال برخورد با انکار کنندگان هولوکاست تصمیم به حذف پیامهای با محتوای مخالف این واقعه گرفتیم.اگر مردم برای یافتن اطلاعاتی درباره ماجرای هولوکاست در فیسبوک جستجو کنند ما آنها را به منابع با اطلاعات درست و صحیح راهنمایی خواهیم کرد.

رژیم صهیونیستی و فروپاشی از درون؛ اقدام نظامیان در فروش سلاح در بازار سیاه

به گفته مقامات فیسبوک تا کنون  بیش از 22 میلیون پیام مربوط به انکار هولوکاست و مواردی از این دست با محدودیت شدید روبرو شده است .

فیسبوک شرکتی است که در جریان برگزاری سومین انتخابات رژیم صهیونیستی مسئولیت تامین امنیت اطلاعاتی و فناوری اطلاعات انتخابات را برعهده گرفت.
این شرکت تا کنون همکاری‌های اطلاعاتی متعددی را با سران رژیم اشغالگر به انجام رسانده است.

برخی مؤسسات بین‌المللی رژیم اسرائیل را به سوءاستفاده از روابطش با فیسبوک در محو مطالب و مضامین فلسطینی‌ها در فضای الکترونیک متهم کرده اند.

وزارت دادگستری رژیم اشغالگر در سال 2018 اعلام کرد که فیسبوک ، نزدیک به 85 درصد از خواسته‌های اسرائیل را در سال 2017 پاسخ داده و در این راستا، مطالب و نوشته‌های مربوط به فلسطینی‌ها در شبکه اجتماعی را حذف کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا حدود پنج ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی و در پی آن حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر غزه می‌گذرد. در این مدت شبکه‌های مختاف معاونت برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران از جمله شبکه پرس تی وی به خوبی در مسیر روشنگری و تبیین جنایات این رژیم علیه مردم غزه گام برداشته است.

کنش رسانه‌ای پرس تی وی به طور خاص برای رژیم صهیونیستی هزینه‌زا بوده و روایت‌های مطلوب آن را که سال‌ها با استفاده از تریبون‌های رسانه‌ای اش مطرح کرده و ترویج می‌کند، دچار خدشه نموده است.

این شبکه با نوعِ خاص کنش رسانه‌ای خود در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی و البته با توجه به جامعه هدفِ گسترده در سطح جهان، حامل چالشی جدی برای جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای غربی و متحدان بین المللی آنها بوده و با تکیه بر جهان بینی و گفتمان ایرانی، پوششی متفاوت را از رویداد‌های بین المللی در دستورکار قرار داده است.

در این راستا پرس تی وی به طور خاص دو افشاگری قابل تأمل را در قالب تولید محتوای خود از کنش‌ها و سیاست‌های رژیم صهیونیستی انجام داده است.

دو حیله صهیونیست‌ها که نقش بر آب شد

اولاً، رژیم صهیونیستی سال‌هاست که با استفاده از تریبون‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی اش سعی داشته و دارد تا خود را به عنوان تنها دموکراسی حقیقی منطقه غرب آسیا به جهانیان معرفی کند. به بیان دیگر، این رژیم بر آن بوده است تا خود را به مثابه جزیره تمدن و ثبات در منطقه‌ای از جهان معرفی کند که در سال‌های اخیر شاهد بیشترین تنش‌ها و نا آرامی‌ها بوده است.

دوم این که صهیونیست‌ها همواره با پوشش رسانه‌های متحد با خود سعی داشته اند نقش کنشگری حامی صلح و ثبات را در چارچوب معادلات منطقه‌ای و بین المللی برای خودشان قائل شوند و تصویر بازیگری مصلح که تهاجمات و تجاوزات آن بایستی در قالب حقِ دفاع از خود به رسمیت شناخته شود، بازی کنند.

در این رابطه نیز شبکه پرس تی وی با تهیه و تولید برنامه‌های کارشناسی و تحلیلی همچون «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی»، تا حد زیادی به نزاع با این رویای دروغین پرداخته و ابعاد مختلف شبکه پیچیده و گسترده صهیونیست‌ها در ایجاد تنش و ناآرامی چه در داخل اراضی اشغالی و چه در سطح بین المللی را هدفِ افشاگری قرار داده است.

این در حالی است که اساساً این جنس روایت جز با پول‌های لابی‌های صهیونیستی و البته جریان‌های رسانه‌ای که از این طریق تامین و شانتاژ می‌شوند، مطرح نشده و گسترش نمی‌یابد. در این فضا، شبکه پرس تی وی در قالب برنامه‌های مختلف خود، با نگاهی کارشناسی و تحلیلی تا حد زیادی این جنس از استدلال صهیونیست‌ها را زیر سوال برده و آن را با چالش مواجه ساخته است. دستور کاری که حامل هزینه‌ها و خسارت‌های قابل توجه برای رژیم صهیونیستی بوده است.

از همه مهمتر اینکه برنامه‌های تولیدی شبکه پرس تی وی با حضور طیف قابل ملاحظه‌ای از منتقدان بین‌المللی رژیم صهیونیستی نیز همراه بوده اند و این طیف‌ها هرکدام بر جنبه‌ای خاص از کنشگری‌های نامشروع صهیونیست‌ها دست گذاشته اند و آنها را هدف افشاگری قرار داده اند. مساله‌ای که کمتر افکار عمومی عادی به آن دسترسی دارند و نتیجه پژوهش‌های گسترده افراد مذکور است.

رژیم صهیونیستی، لابی‌های متحد آن و همچنین جریان‌های رسانه‌ای متحد با این رژیم، پرس تی وی را به ویژه در بُعد زیر سوال بردن استدلال‌های رژیم اشغالگر قدس در سطح بین‌المللی و مشروعیت بخشی به روایت‌ها و سیاست‌های نامشروعش، یکی از اصلی‌ترین اهداف و دشمنان خود تصور کرده و می‌کنند.

پرس تی وی که از تابستان سال ۱۳۸۶ کار خود را آغاز کرده است در سال‌های آغازین، کارکرد بسیار عالی داشت و توانست مخاطبان زیادی به دست آورد، اما توسط غرب با محدودیت مواجه شد که همین محدود شدن شبکه توسط امریکا و اروپا نشان می‌دهد این رسانه در ۱۶ سال گذشته موفق عمل کرده است و چنانچه تاثیرگذار نبود هرگز چنین تحریم و سانسوری علیه آن اعمال نمی‌شد.

شاید در گذشته که غرب قدرت کامل را در عرصه بین‌الملل در اختیار داشت تا حدی در برخورد با رسانه‌ها مراعات می‌کرد، اما در حال حاضر که شرایط جهان تغییر یافته و غرب در حال شکست خوردن است بنابراین به اختناق رسانه‌ای دست می‌زدند و دیگر ادعای آزادی بیان برای آنها مطرح نیست.

اگر شخصی صد بار در دروغگویی موفق باشد کافیست یک بار حقیقت مشخص شود دیگر کار آن دروغگو تمام است. در عرصه رسانه هم وضعیت به همین شکل است. وقتی وارونه نمایی رسانه‌های غربی مشخص شود افکار عمومی دیگر به آنها اعتماد ندارد و غربی‌ها به همین علت است که شبکه‌های مستقل مانند پرس تی وی که تحت سلطه آنها نیستند و حقیقت را بیان می‌کنند را سانسوز و تحریم می‌کنند. رسانه می‌تواند مدیریت ادراک انجام دهد که اکنون بخش اصلی جنگ ترکیبی است.

جنگ روایت‌ها و مقابله با گفتمان‌های هالیوودی

موضوع نبرد رسانه‌ای در عرصه بین الملل این است که جهان آینده چه شکل و نظمی خواهد داشت. غرب نمی‌خواهد «پایان یافتن سلطه دلار بر اقتصاد جهانی» اطلاع رسانی شود بنابراین کنشگری پرس تی وی برای اطلاع رسانی درباره این مهم سخت است، اما باید انجام شود. از این منظر رسانه‌های برون مرزی ابزار دیپلماسی عمومی ما هستند.

درست در همین نقطه، اهمیت فعالیت و کنش رسانه‌ای شبکه پرس تی‌وی بیش از پیش آشکار می‌گردد. رسانه‌ای که به واسطه تقابل با این قبیل روایت‌ها و البته افشاگری از آنها در برهه‌های زمانی مختلف، هدف اقدامات خصمانه‌ای نیز از سوی دولت‌های غربی و متحدان آنها قرار گرفته و این دسته از کنشگران در مقام مدعیان آزادی بیان و دموکراسی دست به هر کاری زده اند تا شاید صدای این شبکه که در نوع خود به صدای بی صدایان درجهان تبدیل شده را خاموش کنند.

از این نظر شاید بتوان یکی از کارکرد‌های مهم و مفید شبکه پرس تی وی را تقابل با روایت‌ها و گفتمان‌های هالیوودی و غیرواقعی جهان غرب و متحدان بین المللی آن بدانیم. دستورکاری که پرس تی وی از نخستین سال‌های تاسیس خود تا به امروز، به نحو ویژه‌ای بر آن متمرکز بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • وقتی اسکای نیوز ناامید شد
  • پیام‌های راهبردی سخنان ابوعبیده
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • پیام‌های راهبردی سخنان «ابوعبیده»
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد