Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، عبدالهاشم حسن نیا،رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پل دول گپ معمولان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جریان سیل سال گذشته بسیاری از جاده‌های استان لرستان در اثر ریزش باران و طغیان رودخانه‌ها و رانش دچار آسیب شد که تا کنون ۳۱۰ کیلومتر از این مسیر‌ها بهسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک به طول یکهزار و ۴۵۰ متر در استان لرستان بازسازی و احداث شده که احداث ۱۶ دستگاه پل بزرگ به طول ۸۶۶ متر از این تعداد مربوط به شهرستان پلدختر می‌باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: ۱۱ کیلومتر بستر رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر ساماندهی و ۲۲ کیلومتر از محور پلدختر – خرم آباد ساحل سازی و شانه‌های خاکی ایجاد شده است.

او اظهار داشت: پل‌های بزرگ استان لرستان و شهرستان پلدختر مانند پل بابازید با تامین اعتبار و فعالیت‌های بالقوه پیمانکار و مهندسان مشاور ظرف ۶ ماه آینده یعنی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

حسن نیا یادآورشد: میزان اعتبار پروژه‌های سیل در حوزه راهداری براساس قرارداد‌ها حدود یکهزار میلیارد تومان است که با تعدیل‌ها به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، تا کنون بخش‌هایی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد و اعتبارات تخصیص داده شده و مابقی در جریان است و امید که تا پایان سال این پروژه‌ها تامین و بازسازی شوند.

او به جاده ترانزیتی پلدختر – خرم آباد اشاره کرد وافزود: بخشی از این جاده مربوط به پل‌های بزرگ و بخشی دیگر از آن مربوط به عرض و بستر راه است که مسیر دیگری به صورت بزرگراه طراحی شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: یک باند مسیر جدید پلدختر – خرم آباد توسط شرکت ساخت در حال احداث است و برای جلوگیری از احتمال بالا آمدن آب در فصل بارندگی بخش‌هایی از جاده فعلی که دچار آسیب شده ترمیم، انتشار و تعریض می‌شود.

او افزود: این قرارداد‌ها و اعتبارات مربوط به آن نشان می‌دهد دولت عزم راسخی برای انجام اقدام‌هایی در راستای بهبود وضعیت استان لرستان به ویژه راه‌های آسیب دیده از سیل دارد.

حسن نیا یادآورشد: هدف دولت جلب رضایتمندی حداکثری مردم در شرایط موجود و این مقطع زمانی است.

او به پیگیری‌های استاندار لرستان مبنی بر تجهیز ماشین آلات برای بهسازی راه‌های استان اشاره کرد و گفت: با استفاده از اعتبارات عمرانی بخشی از این ماشین آلات تامین شده، امید که بتوان در گام دوم با ابلاغ اعتبارات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز بازسازی راه‌های استان تامین شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: امیدواریم اکیپی از تجهیزات و ماشین آلات که در مناطق سرد سیر برای بهبود راه‌های استان‌های همجوار در ۶ ماه اول سال مشغول فعالیت بودند به این استان منتقل شوند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اعتبارات عمرانی تامین اعتبار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور استان لرستان ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!

فاطمه باباخانی، مدیرعامل خانه مهر شمس آفرید، از تلاش بهزیستی استان آذربایجان غربی برای تعطیلی این موسسه مردم نهاد و خانه امن مربوط به آن خبر داد.

مهر شمس آفرید یک موسسه مردم نهاد برای توانمندسازی زنان آسیب دیده است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانواده زنان و کودکان فعالیت می‌کند. روز گذشته پیش مدیرعامل این موسسه در شبکه ایکس در مورد احتمال تعطیلی خانه امن موسسه با فشارهای بیرونی نوشت و در گفت‌وگو با «شبکه شرق» از جزییات آن گفت.

شرق نوشت:باباخانی تشریح کرد: « دیروز صبح بدون اطلاع قبلی حدود ۸-۹ نفر از بهزیستی برای بازرسی آمدند. البته گفت‌وگوها محترمانه اما بیشتر شبیه جلسه بازجویی بود و می‌خواستند چگونگی تامین مالی موسسه را بررسی کنند. همه اسناد و مدارک مالی موسسه موجود بود که در اختیارشان قرار داده‌شد. بعد از آن گفتند که می‌خواهیم از خانه امن بازدید کنیم که همگی به سمت محل خانه امن رفتیم. تا رسیدیم دیدم که اورژانس اجتماعی دم در است. فکر کردم کیس (زنان آسیب‌دیده) جدید آورده‌اند. وقتی پرس و جو کردم، متوجه شدم که می‌خواهند همه زنانی که در خانه امن هستند را ببرند و به محل اورژانس اجتماعی انتقال دهند.»

او ادامه داد: «گفتند دستور داریم که این زنان را منتقل کنیم ولی نه حکم و نه دستور مکتوبی به من ابلاغ نشد. ما نه تخلفی داشتیم و نه پیش از این ابلاغی در این خصوص صورت گرفته بود. من همراه با باقی زنان به طبقه بالا که محل اسکان مرکز است آمدیم و درها را قفل کردیم. تاکید کردم تا زمانی که به صورت قانونی به من ابلاغ صورت نگیرد، اجازه نمی‌دهم هیچ کدام از این زنان را با خود ببرید. این زنان آسیب‌دیده که اسباب‌بازی ما و شما نیستند که امروز اینجا را تعطیل کنید و همه را علی‌رغم میل‌شان به اورژانس اجتماعی منتقل کنید. اسباب‌بازی نیستند که بگویم اینجا تعطیل شد و همه بروید در محل اورژانس اجتماعی که مثل یک قفس است برای این زن‌ها کافی است از تجربه آنها بشنوید. از کارکنان شنیدم که صورت جلسه کرده‌اند که چون توان مالی اداره خانه امن برای ما وجود ندارد، می‌خواهند کیس‌ها را به محل اورژانس اجتماعی تحویل دهند. این در حالی است که ما مشکل مالی داریم ولی با اعتبار شخصی خودم و اعتقاد قلبی همچنان موسسه و خانه امن را سر پا نگه داشته‌ایم.»

مدیرعامل موسسه مهر شمس آفرید همچنین توضیح داد: « این حرف‌ها بهانه است. مدیر کل بهزیستی استان از مدت‌ها قبل تهدید کرده‌بود که موسسه و خانه امن را تعطیل خواهند کرد. تمام زنان اسکان داده شده با حکم قضایی اینجا حضور دارند. بنابراین مسئولیت‌شان با من است. دخترها از ترس در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند. آن هم زنانی که آسیب دیده و تحت خشونت بوده و به ما پناه آورده‌اند. بنابراین تا پروسه اداری طی نشود و بهزیستی کشور در جریان نباشد نمی‌توانند خانه امن ما را پلمب کرده و زنان را منتقل کنند.»

خانه مهر شمس آفرید از سال ۹۹ تاسیس و پس از یک سال خانه امن زیر نظر موسسه نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌است. باباخانی می‌گوید فشارها در این دو سه سال وجود داشته و رفته رفته شدت گرفت اما در یک سال اخیر وضعیت بدی را تجربه‌کرده‌اند

مدیرعامل این موسسه توضیح داد: «مدت‌ها نمی‌گذاشتند مجمع سالانه برگزار کنیم تا بالاخره آبان امسال با برگزاری مجمع عمومی موافقت کردند. رفتارهای توهین‌آمیز بسیاری هم در این مدت شاهد بودم که با رواداری رفتار کردم. اما هر چه سکوت و مدارا کردم تاثیری نداشت اما امروز از حق خودم، کارکنانم و زنان آسیب‌دیده نمی‌گذرم. با هر شکل از یورش غیرقانونی و خارج از ضابطه که امروز برای مرکز اتفاق افتاد مخالفم و سبب بر هم زدن نظم مرکز و ایجاد وحشت برای پرسنل و کیس‌ها شد. و یقینا تا جایی که امکان داشته باشد مطالبه گری‌ام را درباره رفتارهای رعب‌انگیز و غیرقانونی ادامه خواهم داد.»

دیگر خبرها

  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام