Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@04:16:45 GMT

مالک «آساک دوچرخ» بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۸۵۰۴

مالک «آساک دوچرخ» بازداشت شد

در پی شکایت‌های مختلف و بررسی موارد مطروحه نسبت به تخلفات مالک «آساک دوچرخ» و ایراد در نحوه واگذاری بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه، مالک این مجتمع صنعتی بازداشت شد.

به گزارش قدس آنلاین، مجتمع صنعتی دوچرخه‌سازی قوچان تحت عنوان «آساک دوچرخ» از سال ۸۳ به بخش خصوصی واگذار شده بود اما پس‌از این واگذاری، مشکلات زیادی نظیر کاهش در تولید، بدهی‌های مختلف بانکی، تعطیلی‌های موقت و بیکاری کارگران این واحد صنعتی را به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آساک دوچرخ» بزرگ‌ترین کارخانه تولید دوچرخه در خاورمیانه به شمار می‌رفت که بهترین و مدرن‌ترین دوچرخه‌ها را برای مصارف داخل و خارجی تولید می‌کرد اما عملکرد مدیریت این واحد صنعتی به اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی و صاحب‌نظران باعث رکود آن شد.

مسؤولین تلاش‌های فراوانی برای این واحد صنعتی انجام دادند تا این کارخانه بزرگ به سرنوشت کارخانه‌های دیگری همچون هپکو دچار نشود و در حال حاضر این کارخانه با مدیریت موقت دستگاه قضایی مشغول به تولید حداقل محصول است.

چندی پیش نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی که پیش‌از این نیز در سمت دادستانی عمومی و انقلاب این شهرستان پیگیر مشکلات این مجتمع صنعتی و کارگران آن بود، خبر از ارسال سه شکایت ویژه به دستگاه قضایی، دیوان محاسبات کشور و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در زمینه نحوه واگذاری کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان به بخش خصوصی داد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با یادآوری این موضوع که قوچان دارای داشته‌های خوبی بوده اما در بحث صنعتی اوضاع بحرانی است، گفت:کارخانه دوچرخه‌سازی می‌تواند اوضاع‌واحوال این شهرستان را سروسامان بدهد.

علی آذری با یادآوری این مطلب که طی بررسی سوابق کاری مالک کارخانه «آساک دوچرخ» مشخص شد سبک‌کاری این فرد به‌گونه‌ای بوده که بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی را به ورشکستگی می‌کشاند، افزود: حداقل ۴ کارخانه مهم همچون کشت و صنعت ۵۱، گروه تولیدی جاده ابریشم اطلس مشهد و گروه تولیدی لاستیک تایر خراسان توسط این فرد محو شده است.

وی با تأکید بر اینکه این سؤال مطرح بوده که چرا با این سابقه برخی از مسؤولین به دنبال حمایت از این فرد بوده‌اند، بیان کرد: شکایتی در اوایل خردادماه سال جاری به دیوان محاسبات کشور در زمینه نحوه واگذاری این کارخانه ارسال شد که جلسه‌ای نیز با قضات دیوان در مشهد برگزار و آن‌ها نیز نسبت به مستندات قانع شدند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این کارخانه با حداقل قیمت‌ها یعنی حدود ۱۲۰ میلیون تومان واگذار شده و حتی بعداً هم گفته شد این هزینه هم برای واگذاری پرداخت‌ نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر مستندات قوی و محکمی به‌دست‌آمده و فعلاً مالک این واحد صنعتی بازداشت‌ شده است و تحقیقات ادامه دارد.

آذری با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مالکیت این مجتمع صنعتی متعلق به این فرد بوده و ۲ درصد آن یعنی حدود ۸ یا ۴ هزار نفر در اختیار مردم است، گفت: متأسفانه در طول فعالیت این شخص در کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان نیز این فرد برخی از سهامداران را با تطمیع یا تهدید مجبور به واگذاری سهام می‌کرد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که تمام اقدامات مالک این کارخانه مصداق قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور است، اظهار کرد: در شکایت‌های مطرح‌شده به موضوعاتی نظیر قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی، قانون ممنوعیت اخذ پورسانت در معاملات خارجی و مقررات جزایی قانون دیوان محاسبات کشور نیز اشاره‌شده است.

وی بابیان اینکه یک قسمت از تخلفات این فرد مشمول قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس بوده، بیان کرد: مالک این کارخانه در بحث واردات نیز نشان‌هایی را تغییر داده که مشمول قانون مجازات مرتکبین قاچاق کالا می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آساک دوچرخ بازداشت کارخانه دوچرخه سازی مجلس شورای اسلامی واحد صنعتی مجتمع صنعتی آساک دوچرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند

صادق گلیانی مدیر واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به ساخت پارکینگ هوشمند برای جلوگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت در این شرکت اظهار کرد:‌ محصول مورد نظر وسیله‌ای بوده برای نظم‌دهی دوچرخه در زمان پارک که می‌تواند از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت نیز پیشگیری کند.

وی دباره عملکرد پارکینگ هوشمند دوچرخه و موتورسیکلت عنوان کرد: پس از قرارگیری دوچرخه یا موتورسیکلت در جای تعبیه شده روی دستگاه، کاربر می‌تواند همه قسمت‌های بازشونده و مهم وسیله مورد نظر خود را با استفاده از کابل فولادی که در پشت دستگاه قرار دارد، قفل کند که به محض قفل شدن، دزدگیر فعال شده و نزدیک شدن به پارکینگ توسط سنسور‌های حرکتی تشخیص داده می‌شود و در صورت رعایت نکردن فاصله مجاز و نزدیکی بیش‌ازحد به‌وسیله قفل شده برای جلوگیری از آسیب یا کنجکاوی بوق هشدار به صدا درمی‌آید.

مدیر واحد فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود:‌ هرگونه آسیب و بریدگی سیم فولادی باعث به صدا درآمدن سیستم هشدار طولانی‌مدت می‌شود که با قطع جریان برق ساختمان، سیستم به‌صورت خودکار توسط منبع تغذیه دستگاه به حالت کم‌مصرف تغییر حالت می‌دهد و تا ۶ ساعت به کار خود ادامه می‌دهد و هرگونه تماس یا حرکت دادن غیرمتعارف وسیله نقلیه، توسط سنسور‌ها تشخیص داده می‌شود و آژیر هشدار فعال می‌شود.

گلیانی با تشریح ظاهر و بدنه پارکینگ هوشمند دوچرخه و موتورسیکلت بیان کرد: ظاهر شیک و منحصربه‌فرد دستگاه با گره چینی ایرانی و طراحی مدرن، حس مدرنیته همراه با هویت ایرانی را به کاربر القا می‌کند. ابعاد دستگاه عرض ۶۰ سانتیمتر، ارتفاع ۱۰۰ سانتی‌متر و ضخامت ۲۰ سانتیمتری دارد که می‌تواند در هر مکانی نصب شود.

وی اضافه کرد: جنس به کار رفته در این دستگاه از ورق فلزی و ترموود باکیفیت بوده و یراق‌آلات به کار رفته از باکیفیت‌ترین محصولات بازار است. یراق‌آلات سیستم امنیتی طراحی و خاص محصول ساخته می‌شود که نمونه این یراق‌آلات را نمی‌توان در بازار یافت و نصب راحت و بدون تخریب نیز از دیگر مزایای این دستگاه است.

مدیر واحد فناور «مهراز صنعت سبز» گفت: عشق و علاقه به وسایل نقلیه وابستگی و حس تعلقی را به وجود می‌آورد که فراتر از رابطه انسان و یک وسیله نقلیه است که فقط می‌تواند فرای مسائل مالی، ضربه‌های روحی و روانی را همراه داشته باشد. پیشگیری از سرقت همیشه دغدغه بوده که با توجه به سهولت در فروش مال مسروقه دوچرخه و موتورسیکلت در کشور بر آن شدیم تا محصولی جهت پیشگیری از سرقت تولید کنیم.

گلیانی توضیح داد:‌ این واحد فناوراز منظر کارکردی برای تقویت استفاده از دوچرخه در شهرها مجهز بوده و زمانی که پارکینگ‌های امن دوچرخه در شهر‌ها تعبیه شوند، شهروندان تشویق می‌شوند تا از دوچرخه برای رفت‌وآمد‌های روزانه خود استفاده کنند که این بر سلامت جامعه و پاک نگهداشتن هوای شهر‌ها کمک بسیار شایانی خواهد داشت.

وی مطرح کرد: حمایت مالی و بازاریابی یکی از عمده‌ترین کمبود‌های شرکت‌هایی هستنند که توسط دانشجویان تأسیس شده‌اند. مطابق قراردادی که بین این شرکت و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد منعقد شده با توجه به حمایت دانشگاه از این محصول، درصدی از سود فروش محصول به دانشگاه تعلق می‌گیرد. شرکت مهراز صنعت سبز از سه عضو دانشجویی و یک عضو هیئت علمی دانشگاه در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را به‌صورت حقوقی آغاز کرد که محصول محوری این شرکت پارکینگ هوشمند دوچرخه و موتورسیکلت است.

به گزارش آنا، صادق گلیانی مدیر این واحد فناور دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری بوده که دو ثبت اختراع و یک ثبت طرح صنعتی داشته و در جشنواره‌های گوناگون پژوهشی حائز مقام‌های متعددی شده است.

گفت‌وگو از لادن لنگری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید