Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، روز دوشنبه هیاتی از استان کردستان به سرپرستی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه‌ای با هیات اقلیم کردستان عراق به سرپرستی معاون وزیر داخله اقلیم (به عنوان نماینده ویژه قباد طالبانی نخست وزیر) در باشماق سلیمانیه برگزار کردند که در آن مسائل مهمی از جمله حمل مستقیم سوخت و توسعه صادرات، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه بر اساس توافق انجام شده مقرر شد، تانکرهای حامل سوخت که در مرز متوقف شده‌اند، با اولویت محموله بنزین، مستقیم حمل و به مقصد خود در اقلیم بروند و مابقی تانکرها که حامل نفت، گازوئیل و مقداری بنزین است نیز در باشماق عراق تخلیه شود.

در ادامه این جلسه هیات اقلیم کردستان عراق درخواست‌ خود مبنی بر هماهنگی لازم برای ادامه این روند را مطرح کردند که مقرر شد تانکرهای عراقی مانند گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد ایران شده و سوخت را از پالایشگاه‌ها به صورت مستقیم حمل کنند.  

همچنین در خصوص ضمانت نامه، ویزا و دیگر موارد مرتبط نیز در این جلسه بحث و قرار شد در خصوص برنامه‌های آینده برای صادرات سوخت ایران (بنزین، گازوئیل و نفت) به اقلیم کردستان طی روزهای آینده تصمیم‌گیری شود.  

توسعه صادرات دیگر موضوع مهم مطرح شده در این جلسه بود که ضمن حل و فصل برخی مشکلات، قرار شد کمیسیون‌های جداگانه تشکیل و مشکلات را بررسی کرده و برای حل آنها راهکار ارائه شود.  

در این سفر یک روزه فرماندار مریوان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل، مدیرکل گمرکات کردستان، مدیرکل باشماق مریوان، مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کردستان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سرکنسول ایران در سلیمانیه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان را همراهی کردند و هیات عراقی نیز متشکل از معاون وزیر داخله اقلیم، رییس انجمن استان سلیمانیه، مدیر مرز باشماق، مدیر گمرک، فرمانده پلیس و معاون تندرستی (بهداشت و درمان) سلیمانیه بود.

مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز کردستان و مرز بین‌المللی باشماق در ۱۷ کیلومتری غرب این شهر قرار دارد.

در نیمه اول سال که محدودیت صادرات میوه و تره‌بار به عراق وجود دارد، روزانه محموله ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون کالای صادراتی و تانکر سوخت به عراق ارسال می‌شود و در روز بطور متوسط ۱۵۰ تا ۱۸۰ کامیون ترانزیت خروجی و ۵۰ تا ۹۰ کامیون واردات کالا به عنوان ترانزیت یا واردات قطعه از مرز باشماق نیز صورت می‌گیرد.

در فصل پاییز هم روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون میوه و تره‌بار به آمار صادرات از مرز باشماق اضافه می‌شود، ضمن اینکه کالاهای وارداتی از این مرز شامل مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صادرات نیز شامل محصولات ساختمانی (گچ، تیرآهن، کاشی، سرامیک، سیمان و...) و مواد خوراکی مثل آبمیوه و بیسکویت است.

برچسب‌ها مرز باشماق کردستان بنزین عراق گازوئيل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز باشماق کردستان بنزین عراق گازوئيل مرز باشماق کردستان بنزین عراق گازوئيل اخبار کنکور مرز باشماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است

معاون روابط عمومی و رسانه شورای وحدت بیان کرد: فهرست انتخاباتی شورای وحدت منحصراً از طریق وب‌سایت و کانال‌های رسمی این شورا منتشر خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، احسان محمدحسینی معاون روابط عمومی و رسانه شورای وحدت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به اصول حرفه‌ای و پرهیز از ایجاد شائبه و جلوگیری از انتشار شایعات بی‌اساس برای هموطنان عزیز و رسانه‌های کشور، ارائه هرگونه فهرست انتخاباتی منتسب به شورای وحدت در هر خبرگزاری و یا پایگاه خبری و فضای مجازی، فاقد اعتبار است.

فهرست انتخاباتی شورای وحدت منحصراً از طریق وب‌سایت و کانال‌های رسمی این شورا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی