Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- حرم امام رضا(ع) این روزها مامن و ماوای زائران و مجاوران حضرت است که دل در گرو پنجه فولاد حرم رضوی بسته‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ایام دهه پایانی صفر فرصتی است برای عرض ارادت عاشقان امام رئوف(ع) تا به صحن و سرای این امام همام مشرف شوند اما امسال این امر برای زائرانی که از اقصی نقاط ایران و جهان در این روزها مشرف می‌شدند مهیا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نواهای دلنشین مداحان و ذاکرین و پخش سراسری از رسانه ملی دل‌های زوار را برای عرض ادب از راه دور آماده می‌کند.

‎به بهانه این ایام به گفت‌وگو با امیر عارف یکی از خدام و مداحان حرم رضوی می‌نشینیم:

وی در معرفی خود می‌گوید: امیر عارف متولد اول فروردین سال 1359 در شهر سمنان هستم. 12 ساله که بودم همراه خانواده ام برای ادامه زندگی به مشهدمقدس آمدیم. در حاشیه شهر یک موسسه فرهنگی که فضای خیریه هم دارد تاسیس کردم و در آنجا مشغول به خدمت هستم.

وی ادامه می‌دهد: پدر بنده روحانی است و هر وقت به حرم مشرف می‌شدند بنده را نیز با خود همراه می‌کردند و در حقیقت فضای معنوی حرم رضوی و آواها و نواهای دلنشین این مکان مقدس بود که این شوق را برای روضه‌خوانی و مداحی در من ایجاد کرد.

عارف با اشاره به نخستین محفلی که در آن مداحی کرده است بیان کرد: اولین محفل همین جلسات خانگی بود و اولین روضه‌ای که خواندم برای حضرت سید الشهدا(ع) بود.سال 1380مصاد با ولادت حضرت سیدالشهدا(ع) بود که با بنده تماس گرفتند تا در مسجد گوهرشاد مداحی کنم و خدا را شکر آنجا اجرای خوبی داشتم و رسما به عنوان حرم رضوی معرفی شدم.

گزارش| روایت تسنیم از حال و هوای این روزهای حرم رضوی ‌/ دوباره آمده‌ام تا در بزنم؛ کبوترانه در این آستانه پر بزنممدافعان حرم حضرت زینب (س) به زیارت امام رضا (ع) رفتند / طواف شهدای خان طومان در حرم رضوی + تصاویرگفت‌وگوی خواندنی تسنیم با ‌مداح حرم رضوی / ‌مرثیه‌سرایی در حرم شمس‌الشموس حال و هوای دیگری دارد

وی در مورد حس و حال خود هنگام مداحی در بارگاه منور رضوی خاطرنشان کرد: مداحی در مضجع شریف امام رضا(ع) با محافل دیگر بسیار متفاوت است چرا که بانی و صاحب عزا شخص بزرگوار امام رضا(ع) است و یک مداح در چنین محفلی حواسش را جمع می‌کند تا هم نوع خواندنش و هم اشعاری که به کار می‌برد در شان امام(ع) باشد و همه توانش را صرف نوحه‌خوانی می‌کند.

به نظر بنده خادمی و مداحی به هم گره خورده است. برای مداح بزرگترین افتخارش این است که اگر می‌خواهد روضه بخواند در فضای خدمت خود را ببیند بعد روضه بخواند.

ما مداحان رسالتی را برعهده داریم و آن هم این است که بدانیم اولین مداحان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) چه کسانی بودند و ثانیا بایستی سطح مطالعات تاریخی خود را افزایش دهیم و مقتل خوانی‌های اصلی را به عنوان مرجه قرار دهیم. اولین روضه‌ خوانی را امام سجاد(ع) در منا برپا کردند و اینکه چرا در کربلا این کار انجام ندادند به این علت است که منا مکانی است که همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی از اقصی نقاط جهان به آنجا می‌آیند و امام سجاد (ع) خواستند با این کار پیام کربلا را به گوش همگان برسانند و این یعنی ایجاد بصیرت در بین مسلمین.

از امام رضا(ع) می خواهم که این فضای روضه‌خوانی مستدام باشد و  کمک کنند آن چیزی که آنان می خواهند را به مردم منتقل کنیم.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام رضا ع حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود