Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سرویس دفاع و امنیت مشرق، طی سالهای اخیر و با پیگیری های ویژه فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، روابط نظامی کشورمان با نیروهای مسلح کشورهای مختلف و قدرتمندی چون هند و چین، ارتقاء چشمگیری یافته است و در طول این مدت، حضور یگانهایی چون ناوگروههای کشورهای مذکور ر بنادر ایران و تمرین های مشترک با آنها نشان داده در صورت پیگیری درست و عزتمندانه، آنها نیز علاقمند به توسعه روابط نظامی با کشورمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود چهار سال قبل ۲ فروند شناور هندی به نام های  «گانگا اف ۲۲» و «تریکند اف ۵۱» در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ایران حاضر شدند و بار دیگر، شناوری از این کشور در سال 97 وارد آبهای ایران شد؛ ناو محافظ «تارکاش» به مدت ۳ روز در بندرعباس اقامت داشت و میهمان کشور ما بود. این ناو از جمله فریگت های پیشرفته نیروی دریایی هند است که از طراحی پنهانکار و قدرت آتش بالایی برخوردار است. INS Tarkash  با شماره بدنه F۵۰ از کلاس شناورهای Talwar بوده و توسط شرکت روسی بالتیک در سنت پترزبورگ ساخته شده است. نیروی دریایی هند ۶ فروند از این ناوها را سفارش داده و هر ۶ فروند را نیز در حال حاضر در خدمت دارد.

ناو محافظ INS Tarkash    این ناوهای محافظ جزو اولین شناورهای هندی به حساب می آیند که در آن از طراحی پنهانکار استفاده شده است. این شناور در ۹ نوامبر ۲۰۱۲ خدمت خود را در نیروی دریایی هند آغاز کرده و وزن در حدود ۴۴۴۸ تن، طول آن ۱۲۴ و عرض آن ۱۵ متر است. این شناور دارای حدودا ۱۸۰ نفر خدمه و ماندگاری یک ماهه در دریا است.
این شناور از دو توربین گازی ترکیبی و دو توربین گازی تقویت کننده استفاده می کند که در مجموع قدرتی در حدود ۶۴۰۷۰ اسب بخار را برای این شناور ایجاد می کند. همچنین این ناو پنهانکار هندی می تواند با سرعت ۵۹ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و با سرعت ۲۶ کیلومتر در ساعت، می تواند ۸۹۸۰ کیلومتر را طی کند.   ناو محافظ INS Tarkash 
این شناور هندی از ترکیبی از رادارهای جستجوگر سطحی، هوایی و کنترل آتش مثل:Fregat M۲EM، ۳Ts-۲۵E Garpun-B، MR-۲۱۲/۲۰۱-۱، JSC ۵P-۱۰E Puma و MR-۹۰ Orekh مجهز و سامانه جنگ الکترونیک TK-۲۵E-۵ و پرتابگرهای چف نیز بر روی این شناور نصب شده است. اما در بخش تسلیحات با شناوری رو به رو هستیم که به خوبی تجهیز شده و می تواند در برابر اکثر تهدیدات به خوبی از خود دفاع کرده و در عین حال تهاجم موثری را نیز به انجام برساند. سلاح ضد کشتی این شناور ۸ تیر موشک کروز مافوق صوت براهموس است که به صورت مشترک توسط روسیه و هند بر پایه موشک یاخونت طراحی و توسعه یافته است.

این موشک با بردی در حدود ۲۹۰ کیلومتر، سرعت ۳ ماخ و سر جنگی ۳۰۰ کیلوگرمی برای اکثر شناورهای جنگی دنیا می تواند در حد یک تهدید ویژه به حساب آید. در عین حال، این موشک از پرتابگرهای عمودی در این کشتی شلیک می شود.   ناو محافظ INS Tarkash  در بخش ضد هوایی نیز این شناور با ۲۴ تیر موشک Shtil-۱ (گونه دریایی موشک های Buk) مجهز شده که توان درگیری با اهداف هوایی تا فاصله ۵۰ کیلومتر و ارتفاع ۱۵ کیلومتر را دارند. هچنین ۸ تیر موشک ضد هوایی ایگلا -۱ ایی نیز با هدایت فروسرخ بر روی این ناو نصب شده است. در بخش توپها، این ناو هندی به یک قبضه توپ ۱۰۰ میلی متری A-۱۹۰E با نواخت ۸۰ تیر دقیقه و برد ۲۰ کیلومتر علیه اهداف سطحی و ۱۵ کیلومتر بر علیه اهداف هوایی مجهز است. دو توپ ۳۰ میلی متری و ۶ لول مدل AK-۶۳۰ با نواخت تیر ۵ هزار گلوله در دقیقه نیز وظیفه دفاع نزدیک از آنرا بر عهده دارند.
۲ پرتابگر دو لول ۵۳۳ میلی متری اژدر و همچنین راکت های ضد زیردریایی RBU-۶۰۰۰ نیز در بخش جنگ ضد زیردریایی این ناو فعال هستند. این شناور همچنین توان حمل یک فروند بالگرد از مدل های کاموف ۲۸، کاموف ۳۱ یا Dhruv را دارد.
با توجه به اینکه در برنامه حضور ناوگروههای کشورهای مختلف در ایران، موضوعاتی چون تمرین مشترک نیروهای دو کشور نیز پیش بینی می شود، در صورت تحقق این موضوع طبق روال گذشته، فرصت کم نظیری نصیب کارکنان جوان نیروی دریایی ارتش می شود تا بتوانند از نزدیک با خصوصیات یک ناو پیشرفته و پنهانکار که مجهز به تجهیزات روز دنیاست، آشنا شده و در عین حال با میهمان نوازی خود، باعث ارتقاء و افزایش مراودات نظامی با یک کشور قدرتمند در عرصه دریا شوند.


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ناو موشک هند ناو محافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

از مهمترین خواص گل سرخ، آرام بخشی، ایجاد فرح و جلوگیری از افسردگی است. تسکین اعصاب، رفع پرخاشگری و درمان بی خوابی هم از دیگر فواید این گیاه است.

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)