Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله مالمیر  روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنعت نساجی در سال های دور همواره از صنایع برتر کشور و منطقه محسوب می شد اما طی دهه های اخیر با کمرنگ شدن تدریجی حمایت دولت ها درنوسازی ماشین آلات، از فناوری روز دنیا عقب ماند و اکنون این چالش با مختل شدن فرآیند توسعه  این صنایع  همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:  مشکلات صنعت نساجی کشور در حالی خودنمایی می کند که از قدمت بالا  و نیروی با تجربه ، متخصص و کاردان برخوردار است.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم البرز بیان داشت:  در صورت همراهی و مساعدت دولت به ویژه درخصوص نوسازی ماشین آلات ،  بازگشت به توسعه و شکوفایی‌ دوران گذشته  دور این صنعت را بار دیگر تجربه خواهیم کرد.

پوشاک‌ کشور قابل رقابت با برترین های روز دنیا
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز در ادامه این گفت و گو از صنعت پوشاک کشور به عنوان رقیبی جدی در مقابل بهترین تولید کنندگان  روز دنیا نام برد و گفت: هرچند حوزه پوشاک کشور قدمتی مشابه صنعت نساجی کشور را ندارد،  ولی با توجه به ذوق و علاقه ایرانیان اکثر کارآفرینان کشور که به این صنعت ورود کرده اند، محصولاتی را  تولید و وارد بازارهای مصرف می کنند که با استقبال مصرف کنندگان همراه شده است.
وی ضرورت حمایت مسوولان دستگاههای اجرایی از صنعت پوشاک در بحث تقویت طراحی ها و توسعه برند سازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید کنندگان صنعت پوشاک، علاوه بر تامین نیاز بازار داخل،  امکان حضور دائمی و هرچه پررنگ تر پوشاک ایران در بازارهای صادراتی بیش از پیش فراهم خواهد شد.

مالمیر با اشاره به توان بالای تولیدکنندگان ایرانی در تولید محصولات نساجی و پوشاک گفت: درصورت برنامه ریزی جهت ارتقاء نظام طراحی و توسعه برندسازی و نیز ارتقاء نظام اداری جهت کاهش بروکراسی، اصلاح نظام بانکی ، تثبیت نرخ ارز و ارائه بسته های تشویقی برای صادر کنندگان نمونه، تحولی شگرف  در حوزه نساجی و پوشاک به ویژه در بحث صادرات حاصل خواهد شد.

 ضرورت بستر سازی برای ترغیب کار آفرینی در صنعت نساجی
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ،پوشاک و چرم البرز از فراوانی کار آفرینان با تجربه و خبره  در ۲ بخش صنعت نساجی سنتی و صنعتی به عنوان  بالاترین سرمایه در فرآیند تولید دانست و افزود:  اگر بخش دولتی بستر لازم برای جذب این سرمایه های انسانی در مسیر تولید را فراهم نماید،  بخش عمده مشکلات ناشی از بیکاری برطرف و شرایط لازم برای توسعه اشتغال پایدار ، تامین نیاز های داخلی ، گسترش  صادرات و حرکت پرشتاب در جهش تولید فراهم می آید. 

 حضور در بازار بین المللی نیازمند ایجاد تحول در نظام‌ صادرات است 
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک  و چرم البرز با تاکید بر ضرورت فعال شدن رایزن های اقتصادی دستگاه دیپلماسی گفت:  ضروری است رایزن های اقتصادی  در خارج از کشور به صورت مستمر با حوزه های اقتصادی داخل کشور در ارتباط باشند .
مالمیر ادامه داد:  با این اقدامات توان تولید کشور با نیازهای بازارهای خارجی مورد کنکاش و بررسی قرار می گیرد و امکان  حضور فعال محصولات تولیدی کشور مان در بازارهای بین الملل مهیا خواهد شد. 

استان البرز دارای بیش از ۵۰ شرکت تولیدی  در زمینه صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم است که بزرگترین و قدیمیترین کارخانه های نساجی کشور در این استان استقرار دارند.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی جهش تولید اختصاصی ایرنا استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی جهش تولید اختصاصی ایرنا استان البرز توسعه اقتصادی جهش تولید اختصاصی ایرنا استان البرز اخبار کنکور چرم البرز پوشاک و چرم صنعت نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1228552 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد