Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک فعالان صنعت مبل و منبت شهرستان ملایر که با حضور رئیس اداره تنظیم روابط خارجی استان‌های وزارت امور خارجه برگزار شد گفت: پیرو دیدارها، مکاتبات و رایزنی‌های مستمر با معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، مشکلات مبلمان منبت ملایر بررسی و پیگیری شد تا با رفع موانع، بازار صادرات آن باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد : با وجود تولیدکنندگان خوب و قوی در صنعت مبلمان منبت، هنوز صادرات در این حوزه نداریم.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به وجود رقبای سرسخت در حوزه مبلمان و صنعت چوب افزود: ملایر دارای برند جهانی مبلمان منبت است و به‌زودی با راه‌اندازی سایت مجازی این هنرصنعت، می‌توانیم با یک نماد فراملی از درگاه فضای مجازی برای صادرات نیز استفاده کنیم.

آزادی خواه  با بیان اینکه گرانی افسارگسیخته مواد اولیه فعالان صنعت مبلمان منبت این شهرستان را آزار می‌دهد بیان کرد: چنانچه بازار صادرات را برای این فعالان باز کنیم، تمامی این مشکلات رفع خواهد شد.

او  یادآور شد: با توجه به گرانی مواد اولیه و قیمت بالای محصول نهایی تولید شده، خریداران داخلی توان خرید این محصولات را ندارند و امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها و جلسات بتوانیم برای صادرات این هنرصنعت گام موثری برداریم.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه انگیزه بالایی دارد تا کمک کند ۲ محصول کشمش و مبلمان منبت ملایر در بازار منطقه‌ای و فراملی صادرات خوبی داشته باشد و از این طریق اقتصاد استان همدان را از این طریق متحول کنیم.

حجت الاسلام آزادیخواه ایجاد میز مبل و منبت را یک ضرورت خواند و تاکید کرد: با راه‌اندازی میز مبل و منبت می‌توانیم روند صادرات این محصول را آسان‌سازی و موانع صادراتی را رفع کنیم.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبل و منبت صادرات کالا وزارت امور خارجه مجلس شورای اسلامی مبلمان منبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید

 

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در زنجیره تامین بخش هایی را بیش از اندازه محدود کرده ایم در حالی که باید سیاست صنعت نساجی را تأمین کنیم، ما در زنجیره این صنعت یک محدودیت هایی داریم.  

 او گفت: به طور کلی در حوزه واردات پارچه باید محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم تا ظرفیت تولید های داخل کشور فعال تر شود، ما در تأمین مواد اولیه صنعت پارچه کشور مشکلی نداریم.  

 گرجی بیان کرد: سال گذشته، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات داشتیم که از این رقم ٧٠٠ میلیون دلار به پارچه اختصاص دارد.

او در خصوص حوزه فرش های ماشینی گفت: در حوزه فرش ماشینی تا یک میلیون دلار ظرفیت صادرات وجود دارد، اما افزایش صادرات نیاز به مجموعه اقداماتی دارد. بحث بازگشت ارز هم باید اصلاح شود که یکی از مهم ترین موانع است.

گرجی اضافه کرد: صادرات فرش ماشینی حدود ۲۸۰ میلیون دلار بوده که حدود یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی و پوشاک را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای