Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم محمدی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با فعالان مبلمان منبت شهرستان ملایر اظهار داشت: در تلاش هستیم با این اقدام تا جایی که امکان داشته باشد بازارهای جدیدی را برای فعالان این ۲ حوزه مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه رقابت کالاهای لوکس همیشه سخت است، مبلمان را نیز جزء کالاهای لوکس دانست و افزود: مبلمان ملایر، منبت است که وجه تمایز و نقطه قوت این هنرصنعت به شمار می‌رود و می‌توان با این ذائقه شاخص رقابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان‌های وزارت امور خارجه برخوردار نبودن حمایت نمایشگاهی در معرفی محصولات صادراتی را یک نقطه ضعف دانست و ادامه داد: برای حل مشکل توسعه صادرات نیاز به یکسری تشکل‌های صادراتی داریم.

محمدی بیان کرد: پیرو رایزنی‌هایی که با اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تهران داشتیم، دوره‌های آموزشی برای تجار برگزار شد که ادامه این دوره‌ها با شیوع ویروس کرونا متوقف شد و در نظر داریم پس از ریشه‌کنی این بیماری، این دوره‌های آموزشی را در شهرستان‌ها برگزار کنیم.

وی گفت: در حوزه نوآوری و فناوری نیز صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه معاون فناوری رییس جمهوری فعال است که چنانچه در حوزه مبلمان منبت، فناوری می‌تواند به آنها کمک کند، آمادگی داریم مذاکرات لازم را برای اختصاص سرمایه در گردش انجام دهیم.

رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان‌های وزارت امور خارجه با بیان اینکه با کشورهایی همچون عراق مراودات ما دوطرفه نیست تاکید کرد: اگر تولیدکنندگان این شهرستان آمادگی برای  سرمایه‌گذاری داشته باشند، آنها تسهیلات مورد نیاز را می‌دهند.

محمدی یادآور شد: ارمنستان نیز تنها کشوری است که مرز زمینی دارد، آماده است زیرساخت از منطقه آزاد به ایران بدهد، ما نیز در این زمینه مذاکرات لازم را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ملایر با این همه ظرفیت نباید دغدغه صادرات داشته باشد گفت: ما کمک می‌کنیم این دغدغه از بین برود و معیشت و اشتغال به حداکثر برسد.

دولت و مجلس قوانین صادرات را آسان‌سازی کنند

رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان‌های وزارت امور خارجه افزود: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در ابتدای راه است و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی انتظار داریم تجربه‌های خود را در اختیار ما قرار دهند.

محمدی به مشکلات صادرات در بخش داخل و خارج اشاره و بیان کرد: برای حل مشکلات داخلی، دولت و مجلس باید قوانین را در مسیر صادرات آسان‌سازی کنند و در بخش خارجی نیز با وجود اعمال تحریم‌های جدید و شیوع ویروس کرونا، مراودات تجاری ما کاهش یافته که امیدواریم این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات خارجی تلاش می‌کنیم از طریق وبینارهای تخصصی بین استان‌ها و شهرستان‌ها با شرکای خود در خارج از کشور و سفارت‌خانه‌ها، این مشکلات را حل کنیم و امیدواریم بتوانیم در شرایط بحرانی بازارهای هدف صادراتی را حفظ کنیم.

گرانی مواد اولیه؛ مانع تولید و صادرات صنعت مبلمان منبت

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز تاکید کرد: در گذشته هر نمایشگاهی که در خارج از کشور برگزار می‌شد، هم برای حضور در نمایشگاه و هم به غرفه‌داران یارانه تعلق می‌گرفت، در حالی‌که این یارانه هم اکنون قطع شده و نمی‌توان در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور پیدا کرد.

قدرت‌الله ولدی با اشاره به گرانی مواد اولیه صنعت مبلمان منبت ملایر گفت: تمامی مواد اولیه این هنرصنعت از مواد پتروشیمی تولید داخل است و باید با دادن سهمیه به تولیدکنندگان مشکلات آنان در تامین مواد اولیه حل شود.

وی خواستار نظارت جدی در تولید، توزیع و قیمت‌گذاری این محصولات شد و افزود: هم اکنون سه کارخانه تولید پارچه در کشور داریم که با اختصاص سهمیه به آنها، می‌توانند پارچه رومبلی تولید کنند که نیاز به نظارت معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه است.

رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان‌های وزارت امور خارجه عصر دوشنبه از واحدهای تولیدی، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مبلمان منبت بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این هنر صنعت قرار گرفت. 

برچسب‌ها توسعه ایران همدان ملایر وزارت امور خارجه صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران همدان ملایر وزارت امور خارجه صادرات غیر نفتی توسعه ایران همدان ملایر وزارت امور خارجه صادرات غیر نفتی اخبار کنکور مبلمان منبت مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد