Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی با رد ارتباط نوسانات قیمت ارز به FATF گفت: همکاری بیشتر با FATF موجب تشدید تحریم‌ها می‌شود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جمشید عدالتیان به روزنامه اصلاح‌طلب آرمان گفته است: FATF بی‌فایده است، با پیوستن به این معاهده باید شفاف عمل کنیم در حالی که ما نمی‌توانیم شفاف عمل کنیم، برای اینکه نمی‌توانیم برای جابه‌جایی ارز مسیر‌های مشخصی را تعیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی تمامی مسیر‌های مبادلات ارزی کشور بسته و تحریم شده‌ایم پیوستن ما به FATF چه مزیتی دارد؟ جز اینکه جلوی کار صرافی‌هایی هم که ارز جابه‌جا می‌کنند گرفته خواهد شد.
وی افزود: دولت موافق پیوستن است، اما از طرف دیگر واقعیت این است که در شرایط تحریم هستیم و نمی‌توانیم شفاف عمل کنیم، این مسئله‌ای است که باید هزینه فایده آن مشخص شود و به نظرم مقامات این کار را انجام دادند. وقتی بانک‌های خارجی با ما کار نمی‌کنند و بانک‌های ما هم تحریم هستند پیوستن ایران به FATF چه کمکی می‌تواند به اقتصاد ما کند؟ تنها در صورتی که ایران باید به FATF بپیوندد که تحریم‌ها برداشته شوند.
عدالتیان خاطرنشان کرد: مشکل ما در واقع ارز نیست بلکه وابستگی اقتصاد به ارز است و، چون تدبیر دیگری نداریم نرخ ارز در تورم اثرگذار می‌شود. زمانی که ریگان رئیس‌جمهور آمریکا بود ارزش مارک (واحد پول آلمان) آلمان در مقابل دلار ۱۰۰ درصد کاهش یافت. یعنی یک دلار ۱/۱ مارک بود که بعد به ۳/۴ رسید یعنی حدود ۱۰۰ درصد ولی هیچ نوع آثار تورمی که در اقتصاد آلمان نداشت هیچ، باعث افزایش صادرات آلمان به آمریکا و سایر کشور‌ها شد چراکه اجناس آلمانی ارزان شده بود. کشوری که از نظر اقتصادی و تولید وابستگی کمتری دارد و می‌تواند کالای جانشینی داشته باشد، در اقتصادی که متغیرهایش درست عمل می‌کنند، چنین کاهشی باید باعث دو برابر شدن صادرات شود ولی می‌بینیم که صادرات غیرنفتی در کشور ما کاهش هم یافته است و این اتفاقات هیچ‌کدام از معادلات اقتصادی را دربر نمی‌گیرد. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم ایران اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل، گامی مهم در رسیدگی به بی عدالتی‌های تاریخی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار داشت: ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده  و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است. 

وی افزود: مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح  داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

وی با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح گفت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

هیات کشورمان در خاتمه تصریح داشت که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • مصدومیت آرمان رمضانی برطرف شد
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام