Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» لبنان (سوسیالیست ترقی خواه) در بخشی از گفت‌وگوی دیروز (دوشنبه) خود با شبکه «الجدید» گفت «هر شخصی از هر طایفه‌ای [مذهب] در لبنان که به فکر ماجراجویی نظامی باشد، دیوانه است».

روزنامه «الاخبار» در گزارشی به همین موضوع پرداخت و نوشت، این اظهارات جنبلاط از روی خیالبافی یا در پاسخ صرف به سوالات شبکه الجدید نبود، جنبلاط در فکر کلماتی بود که چند روز پیش شنیده و وی را شوکه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز پیش «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات المشترکه» در جمعی خصوصی به جنبلاط پیشنهاد استعفای نمایندگان این دو حزب از پارلمان را داده بود و جنبلاط با آن مخالفت کرده بود. جعجع پس از آن بر ادامه مقابله خود با حزب‌الله تا آخر خط تأکید کرده و گفته بود « من پانزده هزار جنگجو دارم و ما قادر به مقابله با حزب‌الله هستیم، حزب‌اللهی که در نتیجه وضعیت لبنان و منطقه بسیار ضعیف شده است».

زمانی که جنبلاط درباره خطرناک بودن این اظهارات هشدار می‌دهد، جعجع پاسخ می‌دهد: ما امروز قوی‌تر از زمان «بشیر الجُمّیِل» (رئیس پیشین حزب الکتائب) هستیم و حزب‌الله ضعیف‌تر از زمان «ابوعمار» (یاسر عرفات) است».

بر اساس این گزارش، جعجع در ادامه می‌گوید که از حمایت آمریکا، عربستان سعودی، امارات و دیگر کشورها برخوردار است و به عقیده وی از آنجایی که حزب‌الله ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است ناچار به امتیازدهی است.

الاخبار افزود، جنبلاط با حیرت از این جلسه خصوصی خارج می‌شود، اظهاراتی را که شنیده به گوش برخی از دوستانش می‌رساند و می‌گوید چه بسا اینها نشان‌های‌ خطرناکی از [فتنه جنگ داخلی و] موضوعی باشد که برای لبنان آماده شده و اوضاع بدتر خواهد شد.

در ادامه این گزارش به اظهارات دوازده سال و مشخصا در تاریخ نهم ماه می ۲۰۰۸ پیش سمیر جعجع پرداخته شده که به «میشل سیسون» سفیر وقت آمریکا می‌گوید، می‌خواهد آمریکا مطمئن باشد که القوات اللبنانیه ۷۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ نیروی آموزش‎دیده و آماده اقدام دارد «ما می‌توانیم با حزب‌الله بجنگیم اما نیازمند حمایت شما برای فراهم کردن سلاح برای این نیروها داریم». جریان این گفت‌وگو در یکی از ایمیل‌های فاش شده سیسمون توسط ویکیلیکس آماده است.

انتقاد جنبلاط از سعد الحریری

جنبلاط در بخشی از گفت‌وگوی دیروز خود از «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل نیز انتقاد کرد و گفت، وی خودش را مأمور به تشکیل کابینه کرده، به جای اینکه فراکسیون‌های پارلمانی خواستار برنامه شوند الحریری هیأتی را به سوی فراکسیون‌ها فرستاده تا نظرات آنها را بشوند و این شبیه «کودتا بر نقش‌ها و باقی مانده توافق طائف» است.

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه هیأت المستقبل را به حضور نمی‌پذیرد، افزود، الحریری از دولت تکنوکرات و غیرسیاسی سخن می‌گوید در حالی که خودش سیاسی است.

جنبلاط در اشاره به حزب‌الله هم گفت، این حزب همچنان قوی است، روابط حزب التقدمی الاشتراکی با حزب‌الله قطع نشده اما شرایط سیاسی اجازه دیدار با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را نمی‌دهد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان حزب الله ولید جنبلاط سمیر جعجع القوات اللبنانیه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در «میس الجبل» یک شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه شهادت غیرنظامیان در شهرک میس الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه پنجم ماه مه ۲۰۲۴ شهرک مرگلیوت را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه مواضع، نظامیان و شهرک‌های صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی در روز جاری به ۱۰ عملیات می‌رسد.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک «میس الجبل»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین «کفریوفال» و «کفر گلعادی» را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست در حمله موشکی امروز به الجلیل و جولان اشغالی از سمت لبنان زخمی شده‌اند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که از صبح امروز بیش از ۱۰۰ موشک به سوی الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است.

کد خبر 6097688

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند