Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:42:11 GMT

بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی تاکنون رای داده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۱۳۶۸

بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی تاکنون رای داده‌اند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: بنابر بررسی های صورت گرفته تا دوشنبه شب حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار آرای زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ آمریکا اخذ شده است.

رویترز در ادامه گزارش افزود: این میزان از آراء با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه رای گیری بصورت ایمیل یا پست صورت می گیرد، نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ میلادی شمار بالایی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر منابع اطلاعات انتخاباتی دانشگاه فلوریدا تا دوشنبه نزدیک به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی در انتخابات زود هنگام آرای خود را داده اند.

بنابراین گزارش این آراء مربوط به پنج ایالت، مینه سوتا، داکوتای جنوبی، ورمونت و ویسناکسین می باشد که رای دهندگان آمریکایی در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند.

رویترز نوشت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد این تعداد از آرای اخذ شده از این پنج ایالت در مقایسه با چهار سال گذشته که تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ درکل یک میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی آرای خود را به صندوق انداخته بودند، ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۸ میلیون عبور کرد

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹ -  برگزار شود به یکی از بی سابقه ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بدل شده است.

بحران همه گیری ویروس کرونا که اکنون از  هشت میلیون نفر  مبتلا عبور کرد شمار جان باختگان آن نیز  ۲۲۰ هزار نفر نیز گذشت، کارشناسان و ناظران داخلی آمریکا آنرا متوجه سوء مدیریت دونالد ترامپ دانسته اند، فردی که بعنوان رئیس جمهوری آمریکا همه گیری این ویروس در این کشور را بی اهمیت می خواند خود در یازدهم مهرماه  درپیام توئیتی از ابتلای خودو همسرش به کووید-۱۹ خبر داد.

اکنون وی با زیر پا نهادن تمامی  شیوه نامه های بهداشتی در آمریکا بعنوان یک فرد ناقل به ویروس کرونا، کارزار انتخاباتی خود را از روز دوشنبه با رفتن به فلورید ازسرگرفت، این درحالی است که پزشکان کاخ سفید ادعا می کنند ترامپ دیگر ناقل کووید-۱۹ نیست.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ خبرگزاری رویترز ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ خبرگزاری رویترز ایالات متحده آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ خبرگزاری رویترز ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک

ایتنا - قانون اخیر آمریکا برای فروش اجباری یا ممنوعیت اپلیکیشن چینی تیک‌تاک، تنها شامل این پلتفرم و کاربرانش نمی‌شود و خطر دامن زدن به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های بیشتر توسط کشورهای دیگر را به دنبال دارد.
تیک‌تاک در تلاش برای آرام کردن واشنگتن، دو مدیر عامل عوض کرده است. اولی، کوین مایر بود که تنها چند ماه دوام آورد. جانشین او، شو زی چو، حدود سه سال است که این سمت را برعهده داشته است اما شکست او در متقاعد کردن قانونگذاران آمریکایی در خصوص امن بودن تیک‌تاک، ممکن است به دوران مدیریت او هم پایان دهد و همچنین، ممنوعیت اپلیکیشن‌های بیشتری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، لایحه‌ای که ماه میلادی جاری در آمریکا تصویب شد، در بسته‌ای قرار داشت که شامل کمک به اوکراین بود و تحت آن، شرکت بایت دنس که مالک چینی تیک‌تاک است، تا اوایل سال ۲۰۲۵ فرصت دارد تا این اپلیکیشن ویدئویی را به یک شرکت آمریکایی بفروشد، در غیر این صورت با ممنوعیت روبرو خواهد شد. لحن این لایحه نشان می‌دهد که این ممنوعیت، ممکن است گسترش پیدا کند و به تهدیدهای ناشی از اپلیکیشن‌هایی اشاره کرده که توسط دشمنان خارجی کنترل می‌شوند.

اقدامات تیک‌تاک برای فرونشاندن نگرانی‌ها، پرهزینه بوده است. با این حال، ابتکار ۱.۵ میلیارد دلاری «پروژه تگزاس» برای نگه داشتن داده‌های آمریکایی در خاک آمریکا، تنها به بخشی از این مشکل پرداخته است. سیاستمداران همچنین نسبت به نفوذی که پکن می‌تواند بر محتوای درون این اپلیکیشن اعمال کند، نگران هستند.

هر دو نگرانی به حق هستند اما نگرانی نسبت به داده‌ها و نظارت بر محتوا، محدود به تیک‌تاک نیست. مقررات سخت گیرانه‌تر در هر دو طرف، یک گزینه است اما ممکن است مطلوب اپلیکیشن‌های آمریکایی نباشد. به عنوان مثال، شرکت متا در سه ماهه اول سال میلادی جاری، رقم ۷.۶۴ میلیون دلار برای لابی هزینه کرد.

فروش اجباری بی‌سابقه نیست اما به بزرگی اپلیکیشن تیک‌تاک نبوده است. درآمد تیک‌تاک در آمریکا در سال میلادی گذشته، به ۱۶ میلیارد دلار رسید. اما این اپلیکیشن ضررده گزارش شده است و پول زیادی برای بر پایی کسب و کار تجارت الکترونیکی خود هزینه کرده است. چین می‌تواند فروش فناوری اصلی این اپلیکیشن را وتو کند و مانع هر گونه تلاش برای خرید تیک‌تاک توسط یک خریدار آمریکایی شود. خود تیک‌تاک روشن کرده که قصد مبارزه حقوقی را دارد.

این ممنوعیت فقط باعث نارضایتی ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی تیک‌تاک نخواهد شد بلکه باعث می‌شود کشورهای دیگری هم از ممنوعیت‌های خاص برای محصور کردن کاربران استفاده کنند. روسیه در سال ۲۰۱۶، دسترسی به لینکدین را با اشاره به امتناع این پلتفرم از ذخیره داده‌های کاربران روسی در خاک این کشور، مسدود کرد. هند، تیک‌تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی ممنوع کرده است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، چین امسال واتس‌اپ را به دلایل مشابه، ممنوع کرده است. اینترنت جهانی بیشتر دچار چند پارگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی