Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل امور عشایری گلستان سه‌شنبه ۲۲ مهر گفت: طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای حفظ جوامع انسانی، توسعه مناطق روستایی و عشایر، تامین آتیه و پیشگیری از مهاجرت آنها به شهرها، از چند سال قبل شروع شده و اکنون سرپرست خانوارهای عشایری با پرداخت سالانه چهار میلیون تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان حق بیمه، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا علیپوری افزود: کوچ پاییزه عشایر خراسان شمالی و رضوی به گلستان از ۱۵ آبان آغاز می‌شود، امسال به سبب سرمای زودرس، شاهد حضور و استقرار تعدادی از عشایر کوچنده در نزدیکی حوزه استحفاظی استان گلستان هستیم اما در حال حاضر امکان حضور زودتر آنها برای قشلاق وجود ندارد. به طور معمول عشایر کوچنده استان‌های خراسان شمالی و رضوی با جمعیت تقریبی ۱۱ هزار نفر از نیمه آبان هرسال برای گذران قشلاق وارد گلستان می‌شوند و تا ۱۵ فروردین سال بعد در این استان حضور دارند. ۱۲۰ هزار هکتار از مراتع قشلاقی شهرستان‌های مراوه‌تپه، گنبدکاووس و کلاله در شرق گلستان هر ساله در اختیار عشایر کُرد ۲ استان خراسان شمالی و رضوی و حدود ۴۰۰ هزار راس دام آنها قرار می‌گیرد.  قبل از ورود عشایر با هماهنگی مرکز بهداشت خراسان شمالی، تیم‌های بهداشتی موارد لازم در رابطه با احتمال شیوع بیماری کرونا را بررسی می‌کنند.

مطابق گزارش اداره کل امور عشایری گلستان، جمعیت جامعه عشایری این استان شامل ۱۱ هزار نفر عشایر کُرد خراسان‌های شمالی و رضوی و حدود ۱۰ هزار نفر عشایر بومی قوم ترکمن است. جامعه عشایری گلستان اعم از بومی و کوچنده در مجموع ۷۶۷ هزار راس دام برای پرورش در اختیار دارند که در سطح ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع سه شهرستان گنبدکاووس، مراوه‌تپه و کلاله درشرق این استان مشغول فعالیت هستند. عشایر گلستان سال قبل ۶ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز، هزار و ۲۲۹ تن پشم، ۱۴ هزار و ۹۹ تن شیر، ۲۱ هزار و ۷۹۳ مترمربع قالی، ۲ هزار و ۴۱۷ مترمربع پُشتی، ۱۰ هزار و ۳۳۷ مترمربع گلیم و ۸۲۳ مترمربع جاجیم را تولید و روانه بازار کردند.

کد خبر 556932 برچسب‌ها استان گلستان عشایر بیمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گلستان عشایر بیمه خراسان شمالی شمالی و رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رییس اداره امور عشایر شهرستان لنده با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه عشایری این شهرستان گفت: از اول اردیبهشت ماه سال جاری کار بازگشایی ایل راه‌های لنده با هدف تسهیل در تردد عشایر این شهرستان با سه دستگاه لودر و ویک کامیون آغاز شد. صفدر نیک آیین افزود: بیش از ۳۰۰ کیلومتر جاده فرعی و اصلی عشایر شهرستان لنده در حال بازگشایی و ترمیم می‌باشد. رئیس اداره امورعشایر لنده گفت: شهرستان لنده دارای دو بخش موگرمون و بخش مرکزی می‌باشد که تنها شهرستانی است که میهمان عشایری از دیکر نقاط استان دارد که نهصد خانوارعشایری زندگی می‌کنند. وی عشایر شهرستان لنده را در کوه سیاه و سفید و دلی مهرگان و دلی خیارکار و کوه سفید بیش از ۳۵۰ خانوار دانست و گفت: این عشایر دارای ۱۶هزار و پانصد راس دام سبک و سنگین می‌باشد که این تعداد خانوار و دام را امور عشایری با تانکر سیاربه مدت ۶ ماه آبرسانی می‌کنند. وی گفت: در بارندگی‌های اسفنده ماه و فروردین ماه امسال در مناطق عشایری شهرستان لنده بیشتر راه‌های ارتباطی و زیر ساخت‌های جاده‌ای از بین رفته است وکوچ زود هنگام عشایر در امسال باعث از بین رفتن گیاهان دارویی و بیشتر مراتع این منطقه خواهد شد، که امیدواریم مسئولان در این زمینه چاره اندیشی کنند. 

دیگر خبرها

  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا