Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@10:37:02 GMT

درخواست فلسطینی‌ها از اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۲۹۲۳

درخواست فلسطینی‌ها از اتحادیه اروپا

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تأکید بر لزوم به رسمیت شناخته شدن این کشور توسط اتحادیه اروپا، گفت که هر فرآیند سیاسی باید مبتنی بر پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و بر اساس راهکار دو دولتی باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که دولت، برای برگزاری انتخابات تمام تلاش خود را خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتیه در جریان دیدار ویدئوکنفرانسی با کمیسیون روابط خارجی پارلمان اتحادیه اروپا گفت که وی به همراه سران فلسطین، در برگزاری انتخابات، اراده جدی دارد.

وبگاه خبری صفا فلسطین، به نقل از این مسئول تشکلات خودگردان، گزارش داد که این انتخابات، دریچه‌ای برای پایان اختلافات و بازگرداندن شور دموکراسی به فلسطین است.

وی ضمن درخواست از اتحادیه اروپا برای حمایت از این انتخابات، تأکید کرد که این اتحادیه باید به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند تا این انتخابات در قدس نیز برگزار شود.

این مسئول فلسطینی از اتحادیه اروپا خواست که در هر فرآیند سیاسی آتی، نقش فعالی داشته باشد تا مسئله فلسطین حل شود؛ مسئله‌ای که معلول «اقدامات اشغالگر و انحصار میانجیگری فرآیند سیاسی توسط آمریکا» است.

اشتیه همچنین تأکید کرد که «هر فرآیند سیاسی باید مبتنی بر پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین ما و بر اساس راهکار دو دولتی باشد که بر اساس حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل است».

وی با بیان اینکه، ملت فلسطین، برنده هر گونه راهکار سیاسی عادلانه است، از کشورهای اتحادیه اروپا خواست که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد: «تشکیلات خودگردان هیچ فرصتی را از دست نداده است؛ زیرا ما هیچ فرصتی نداشتیم تا حقوق ملت خود را در تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس و راهکار عادلانه مسئله آوارگان احقاق کنیم».

اشتیه در پایان خطاب به امارات و بحرین و کشورهایی مانند عربستان سعودی که در پی عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند، گفت: «عادی‌سازی برخی کشورهای عربی به سود معادله صلح در برابر زمین نیست، بلکه به سود دیدگاه اسرائیل یعنی صلح مجانی همراه با ادامه اشغالگری است».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فلسطین اتحادیه اروپا فرآیند سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی