Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر که روح و جسم انسان در انحصار غبار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و همچنین ویروسی منحوسی بنام کرونا گیر افتاده است باید به فکر چاره ای بود تا از تعفن رویا ها و آرزو های قلبی جلوگیری کرد. اختلالات روانی بسیارند و شناخت افراد از آن ها کم اما این گروه مشکلات تنها پیکره زندگی فرد را نشانه نمی روند. باید توجه داشت که عدم پیگیری درمان می تواند فاجعه ای رقم بزند که شاهد جامعه ای رنجور و مریض باشیم که مردم هیچ انگیزه ای برای پیشرفت ندارند و تنها گذران عمر می کنند بدون هیچ لذت و دستاوردی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناخت عوامل تهدید کننده سلامت روان می تواند همچون دم مسیحایی جانی دوباره برای احیا باشد.

افزایش آگاهی سلاحی برای مقابله با معضلات زندگی مدرن امروزی

امکاناتی که حال در اختیار نسل حاضر است شاید رویای بزرگی برای مردمان چندین دهه قبل باشد اما معضلات بسیاری را نیز به ارمغان آورده است. خود برتر بینی و در سایه آن قیاس همیشگی، امری است فریبنده با زرق و برق که روز به روز گریبان گیر افراد بیشتری می شود.

چنین رفتاری نه‌ تنها کمکی به پیشرفت نمی کند بلکه فرد را چندین پله عقب نگه می دارد. انگیزه و آموزش دو بالی هستند که تمامی مردم را از آسیب های کهنه با عناوینی نو ظهور همچون تنوع طلبی دور نگه می دارند وگرنه پایان این ماراتن تنها چیزی نمی ماند جز زخم های روحی و روانی و جبری خود خواسته، علاوه بر آن که سکانس آخر فرد باید شاهد مرگ رویا های خویش باشد که در گورستان تاریخ دفن شده اند.

مشورت با مشاوران متخصص و کاردان می تواند کلیه افراد را از سراب مشکلات دور نگه دارد تا اسیر دام های متعدد نشوند.

مشکلات و اختلالات روانی چگونه در جلسه مشاوره ارزیابی می شوند؟

در عصر تکنولوژی کمتر خانواده ای می توان یافت که با نقش تاثیر گذار مشاوره فردی، مشاوره پیش از ازدواج، زوج درمانی در بهبود کیفیت زندگی آشنا نباشد.

تمامی افراد مایلند در صحنه زندگی کارنامه ای درخشان به یادگار بگذارند. خوشبختانه حال مراکز مشاوره روانشناسی با ارائه خدماتی منحصر به فرد و امتحان شده کمک می کنند بتوان از بن بست ها و محدودیت ها عبور کرد و زندگی شاد و پر طراوتی را شاهد بود.

اگر نتوان از راهنمایی ها و مشاوره های افراد حاذق که علم و مهارت دارند استفاده کرد، باید چشم دوخت به زوال آرزو ها و از سیلی بی امان حوادث روزگار گله نکرد.

اما اگر بتوان در مسیر دستیابی به اهداف و رویا ها طبق نقشه راهی اصولی گام برداشت روزی می رسد که با نگاه به عقب شاهد پیروزی بر تمام ترس ها، تمام خوب نبودن ها، ‌تمام نخواستن ها و تمام دوری ها بود و تا چشم کار می کند فقط خوشبختی و شادی است که از سقف زندگی چکه می کند.

استفاده از خدمات روانشناسی چه سودی دارد؟

دریافت خدمات مشاوره روانشناسی از متخصصان حوزه روانشناسی را می توان همان نقشه راه روشنی دانست که کمک می کند به جای این که با آزمون و خطا از اول شروع کرد بتوان در شطرنج زندگی مهره ها را اصولی چید و تمامی مشکلات را کیش و مات کرد.

معرفی مراکز مشاوره و روانشناسان برتر کشور چگونه ممکن است؟

مراکز و روانشناسان بسیاری در تهران و سایر شهرستان ها دایر هستند تا با ارائه خدمات موثر افراد را کمک کنند ناکامی ها و شکست های خود را فراموش کنند و در مسیر دستیابی به آرزو ها موفق باشند اما زمانی می توان شاهد نتایج موثر بود که اطلاعات درستی درباره آن ها داشت.

برای یافتن بهترین روانشناس کودک در تهران به روی لینک کلید کنید.

اما بسیاری از افراد قادر نیستند تشخیص دهند یک مرکز مشاوره روانشناسی و یا روانشناس خاص چقدر می تواند التهاب مشکلات آن ها را کاهش دهد.

شاید چالش بزرگ تر تشخیص مهارت روانشناس یا مرکز برای حل معضلات شخصی باشد. بسیاری از مراکز اگرچه شهرت و سابقه درخشانی در کارنامه کاری دارند اما اطلاعات دقیقی درباره موقعیت مکانی مطب و مرکز و حتی ساعت کاری آن ها در دسترس نیست.

شناخت درست مراکز مشاوره و فضای داخلی مطلب می تواند دید بهتری به افراد بدهد تا با اطمینان خاطر برای مشاوره اقدام کنند اما بسیاری از مراکز در این زمینه ضعف دارند.

وب سایتجامعه سلامت که از تخصصی ترین و معروف ترین وب سایت ها در حوزه روانشناسی کشور است با دسته بندی اطلاعات درست و جامع از مراکز مشاوره و روانشناسان برتر، خدمات قابل ارائه، محل دسترسی و آدرس، شرایط کاری و نوبت دهی و حتی بانک ویدئویی قوی این دغدغه را از دوش مراجعه کنندگان برداشته است.

از دیگر خدمات شاخص وب سایت جامعه سلامت تهیه و بارگزاری مقالات تخصصی درباره رایج ترین اختلالات روانشناسی است. بسیاریند افرادی که اگر چه علائم افسردگی، بیش فعالی، اوتیسم، اضطراب، وسواس و ... را دارند اما نسبت به تشخیص قطعی تردید دارند، توصیه می شود سری به بانک محتوایی تخصصی بزنند تا با دید بهتری بتوانند در این مسیر گام بردارند.

علاوه بر تمامی اینها جامعه سلامت نقش موثری در معرفی مشاوران و روانشناسان برتر، مراکز استعداد یابی، مشاوره پیش از ازدواج، گفتار درمانی، ترک اعتیاد و بازی درمانی نیز ایفا کرده است تا پل ارتباطی افراد و بهترین مراکز مشاوره یا روانشناس باشد.

چطور برترین مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران و دیگر شهرستان ها را بیابیم؟

شناخت برترین مراکز و کلینیک های روانشناسی تهران و شهرستان ها چالشی است که بسیاری با آن مواجه اند. پیشنهاد می کنیم سری به وب سایت جامعه سلامت بزنید تا آرشیوی ارزشمند از اطلاعات روانشناسان و مشاوران متخصص در تمامی شهر ها را ببینید و بشناسید علاوه بر این که راه های ارتباطی نیز به صورت دقیق ذکر شده اند تا افراد با یک تصویر ذهنی دقیق از خدمات آن ها استفاده کنند.

برای مشاهده لیست مراکز مشاوره و روانشناس خوب در تهران روی لینک کلیک کنید.

هدف این رسانه با مطرح کردن رایج ترین موضوعات روانشناسی و تربیتی این است تا مخاطبان به جای صرف هزینه و وقت و استفاده از خدمات مشاوران ناکار آمد که فقط با زرق و برق تبلیغاتی نام و آوازه ای کسب کرده اند بتوانند مشاوره و کمک موثری را از متخصصان روانشناسی حاذق و مراکز مطرح دریافت کنند‌‌.

انواع خدمات کلینیک روانشناسی کدامند؟

خدمات مراکز و کلینیک های روانشناسی به شدت تنوع دارند اما مهمترین آن آموزش است که به عنوان شاه کلید حل بسیاری از معضلات شناخته می شود. در واقع افراد از این طریق می آموزند چگونه بدون استرس و اضطراب به ابزار های مهارت های زندگی مجهز شوند. در ادامه به برخی از مهمترین خدمات مرکز مشاوره روانشناسی اشاره می شود.

برای یافتن روانشناس خوب در غرب تهران و تماس با برترین مراکز مشاوره در غرب و همچنین سایر نقاط تهران، روی لینک کلیک کرده و به وبسایت جامعه سلامت سر بزنید و با مطالعه خدمات و شرایط هر یک از افراد یا مراکز آنها را انتخاب کنید.

همچنین اگر در جلسات مشاوره مشخص شود که شما نیاز به یک روانپزشک دارید میتوانید از طریق این لینک یک روانپزشک خوب در تهران را پیدا کنید.

● مشاوره ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج را می توان گواهینامه ای معتبر دانست که افراد از این طریق می آموزند در نقش همسر و حتی والدین چگونه ظاهر شوند.

بسیاری از افراد برای راننده حرفه ای شدن روز ها و حتی ماه ها وقت صرف می کنند اما حاضر نیستند زمان اندکی را برای کسب مهارت های زناشویی اختصاص دهند و در نهایت به جای ساختن زندگی مشترک زیبا دو زندگی معمولی را نیز ویران می کنند.

این متخصصان را می توان مربیانی دانست که به افراد کمک می کنند بتوانند از طریق جلسات مشاوره فردی، دوتایی و انجام تست های مخصوص شخصیت شناسی از تفاوت های وجودی یکدیگر بهتر مطلع شوند.

● استعدادیابی

حال که خانواده ها با اهمیت استعدادیابی در رشد و موفقیت کودکان آشنا شده اند با این پرسش مواجه اند که چگونه استعداد فرزند خود را کشف کنند؟

اگرچه نشانه ها و علایق کودکان می تواند نمودی از استعداد ها و موهبت های درونی باشد اما متخصص استعداد یابی باید به کمک ابزار های شناختی تشخیص دهد فرد برای کسب چه مهارتی مناسب است.

بی توجهی به استعداد یابی اصولی می تواند قاتل روح کودکان شود علاوه بر آن که آینده ای تاریک را برای آن ها رقم می زند.

مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی خدمات ارزنده ای را در این زمینه ارائه می کنند. در جامعه همواره شاهد هستیم که افراد زیادی حسرت کار ها و فرصت های رفته را می خورند اما استعداد یابی می تواند مانع چنین اتفاقی شود.

● مشاوره خانواده

خانواده ای شاد و موفق است که آینده نگری برای اعضا به ویژه فرزندان داشته باشد تا با شناخت در مسیر دستیابی به اهداف قدم بردارند. در واقع عقلانیت علمی و خود کنترلی کمک می کند گام های اولیه درست برداشته شوند.

چالش در روابط پدر و مادر و فرزندان چندان عجیب نیست با توجه به این که تیپ شخصیتی افراد متفاوت است و زمینه ساز بروز اختلافات اما باید با آموختن مهارت های اصلی زندگی به ویژه قبل از اقدام برای بچه دار شدن ترسیم بهتری از شرایط را در ذهن داشت.

مشاوران خانواده در مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی با علم و تجربه خود می توانند از بروز چالش به ویژه مرگ عواطف و احساسات اعضای خانواده جلوگیری کنند.

● زوج درمانی

برای داشتن ازدواجی موفق فقط نباید به دوست داشتن اکتفا کرد. تفاهم در اخلاق و فرهنگ رکن اصلی را تشکیل می دهند اما باز با این همه اشتراک، بروز اختلاف نظر و مشکل طبیعی است.

مدیریت معضلات و عبور از این گردنه می تواند پایه های زندگی مشترک را مستحکم کند. آموختن مهارت های زندگی زناشویی در صورتی که قبل از ازدواج رخ دهد کمک می کند افراد بهتر بیاموزند که طرز برخورد باید چگونه باشد و اسیر روابط رنج آور نشوند.

خدمات زوج درمانی و آموزش مهارت های زندگی زناشویی راه حل های موثر و گاه ساده ای را می آموزد تا زوجین از تمامی اوقات دو نفره خود لذت ببرند و زندگی شاد تری را تجربه کنند.

● ارتقا مهارت های فردی

افرادی که از نظر مهارت های فردی توانمند هستند اعتماد به نفس بیشتری دارند و کمتر درگیر روابط اشتباه و شکست می شوند.

در صورتی که بتوان بر مشکلات شخصیتی همچون نبود عزت نفس، خود کم بینی، مهر طلبی، وابستگی رای و نظر به دیگران و... فائق شد افراد کمتر دچار آسیب می شوند و لذت بیشتری از لحظات زندگی دریافت می شود. روانشناس و متخصص در مراکز مشاوره آمادگی دارند افراد را از گردنه های حساس عبور دهند تا به موفقیت برسند.

● مشاوره کودک

کودکی و نوجوانی برهه ای از سن هستند با حساسیت های خاص که درک نیاز و خواسته ها چندان راحت نیست. مشاوره کودک و نوجوان می تواند علاوه بر درک این نیاز ها کمک کند جسم و روحش آنها نیز از هر گونه آسیبی دور بماند و در مسیر رشد روحی و جسمی موفق باشند.

مشکلات رایجی همچون ترس از تاریکی، شب ادراری، بیش فعالی، لکنت زبان و اوتیسم روز به روز گریبان گیر کودکان بیشتری می شوند که بی توجهی به درمان می تواند آینده آن ها را نیز نابود کند حتما میبایست با مشاوران و متخصصان این حوزه علائم را در میان گذاشت.

سخن آخر

آرامش در زندگی رویایی است که تمامی افراد برای کسب آن تلاشی همیشگی دارند اما با یادگیری مهارت به راحتی می توان موفقیت را در آغوش گرفت.

آموختن تنها ظرف ذهنی را پر بار تر نمی کند بلکه کمک می کند به راحتی بتوان استرس، نا امیدی، افسردگی و مشکلات متعدد را ریشه یابی و حل کرد. زندگی اگرچه کوتاه است ولی باید با شناخت درست احساسات، عواطف و احوالات تلاش کرد شرایط محیطی کمتر آرامش روح و سلامت جسم را تحت شعاع قرار دهند.

به قول اشو "زندگی سفر است و عشق مقصد".

منبع: فردا

کلیدواژه: روانشناس خوب تهران اختلالات روانی کلینیک های روانشناسی مشاوره روانشناسی روانشناس خوب مراکز مشاوره استعداد یابی خوب در تهران جامعه سلامت دارند اما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است

فرمانده انتظامی استان اصفهان مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها طی سال گذشته را حاصل تلاش متعهدانه و دلسوزانه ۹۰ روانشناس شاغل در مجموعه این فرماندهی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور ضمن تبریک روز جهانی روانشناس و مشاور به جامعه روانشناسان و مشاوران کشور اظهار کرد: در عصر پرتلاطم حاضر که انسان‌ها هر روز با مشکلات و چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، موضوع سلامت روح و روان از اهمیت بیسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: امروز همگان دریافتند جامعه‌ای که از نظر روحی و روانی دچار آسیب باشد نمی‌تواند پیشرفت کند و به اهداف عالیه‌ای که برای خود در نظر گرفته دست یابد و بر همین اساس نقش روانشناسان و مشاوران بسیار حائز اهمیت و وجود این افراد برای هر جامعه‌ای لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از روانشناس و مشاور به عنوان سنگ صبور، محرم اسرار مردم و مرهم دل‌های رنجور یاد و تصریح کرد: با توجه به نقش مفید و مؤثری که روانشناسان و مشاوران در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به بزه آسیب دیدگان جامعه دارند، استخدام و بهره‌گیری از این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز که بیش از دو دهه از فعالیت این افراد می‌گذرد، منشأ اثرات خیر برای مجموعه سازمان انتظامی کشور و عموم مردم بودند.

سردار علینقیان پور گفت: هم اکنون ۹۰ روانشناس و مشاور و مددکار اجتماعی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که بیشتر آنها تحصیلات عالیه دارند و به گره گشودن از مشکلات مردم و تأمین آرامش روانی جامعه تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر به مرکز مشاوره آرامش و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های استان مراجعه کردند که بالغ بر ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به آنان منجر به صلح و سازش و از ورود این پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برگزاری ۳۳۰۸ جلسه در قالب طرح مشاوره فعال، برگزاری ۲۴ جلسه مشاوره گروهی، تألیف یک جلد کتاب در حوزه روانشناسی خانواده و هزار و ۷۲۴ مورد تعامل و همکاری با سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در جهت ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم را از جمله مهمترین اقدامات مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: از ۱۱۰ کلانتری در سطح استان، ۷۹ کلانتری دارای واحد مشاوره و مددکاری هستند و حداقل یک روانشناس در آنجا به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و تقویت و تجهیز کلانتری‌های بدون واحد مشاوره و مددکاری به این واحد و استفاده از کارشناسان مشاوره در دست اقدام است.

سردار علینقیان پور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات روانشناسان و مشاوران که سلامت و آرامش روحی و روانی را به مردم هدیه می‌دهند، گفت: بی‌شک این افراد نقش بزرگی در امنیت روانی جامعه دارند و پلیس همواره این تلاش را ارج می‌نهد و به عنوان حافظ امنیت جامعه از دانش و تخصص آنان برای آرامش و آسایش هرچه بیشتر جامعه بهره می‌برد.

کد خبر 749112

دیگر خبرها

  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود