Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در مراسم استقبال از ناوگروه شصت و نهم نداجا در بندرعباس گفت: نیروی دریایی ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح کشورمان زنجیره دفاعی محکمی از شمال خلیج فارس تا اقیانوس هند در برابر هرگونه تهدید و تجاوز ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریادار کاویانی افزود: به دشمنان اعلام می‌کنیم که پاسخگوی هرگونه تهدیدی به آب‌های سرزمینی و منافع کشورمان خواهیم بود.

او گفت: حضور ما در دریا‌ها به صورت مداوم، مستمر و اقتدار آفرین خواهد بود و این حضور در تداوم اجرای دستور‌های فرمانده کل قوا است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بازگشت موفقیت آمیز ناوگروه شصت و نهم نداجا از آب‌های آزاد و خلیج عدن و اعزام هفتادمین ناوگروه به آب‌های بین المللی اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در دریا‌ها حضور دارد و از ناوگان نفتی، تجاری و شیلاتی کشور حمایت می‌کند.

دریادار کاویانی گفت: یکی از ویژگی‌های خاص ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش و انجام موفقیت آمیز ماموریت ۶۷ روزه در آب‌های آزاد و خلیج عدن، حضور ناوشکن بومی و توانمند سهند به عنوان سرفرماندهی بود.

او افزود: ناوشکن تمام ایرانی سهند که اکنون در عرصه دریا‌ها می‌درخشد یادگار همان سهندی است که آمریکایی‌ها در سال ۶۷ ناجوانمردانه آن را در خلیج فارس هدف قرار دادند.

او گفت: ساخت ناوشکن سهند و اجرای ماموریت توسط این ناوشکن در آب‌های بین المللی مشت محکمی بر دهان کسانی است که مدعی‌اند ایران توان ساخت ناوشکن را ندارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز توانمندی و اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراتر از ساخت ناوشکن است و می‌تواند مشت محکمی در برابر تهدید‌ها به آمریکا وارد کند.

ناخدا یکم ستاد محسن رزاقی، فرمانده ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: اجرای دستور‌ها و فرمان ابلاغی فرماندهی کل قوا، حفظ و حراست از منافع کشور در آب‌های دور دست، خنثی کردن طرح ایران هراسی، به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان در آب‌های بین المللی و تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتی ایران از جمله اهداف اعزام ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد و خلیج عدن بود.

رزاقی افزود: ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماموریت ۶۷ روزه خود ۷ هزار و ۸۸۸ مایل دریایی را پیمود و ۲۰ یگان شناوری و پروازی را شناسایی کرد و ۱۷۶ فروند کشتی تجاری و نفتکش را نیز مانیتورینگ و آمادگی خود را برای کمک به آن‌ها در صورت نیاز اعلام کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش ناوشکن سهند خلیج عدن نیروهای مسلح نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • آیا به خلیج فارس در قرآن اشاره شده است؟ مفسران قرآن پاسخ می دهند (فیلم)
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش