Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@07:52:30 GMT

بازی‌های به مقابله با دروغ‌های کرونایی می‌آیند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۴۰۴۲

بازی‌های به مقابله با دروغ‌های کرونایی می‌آیند

ایتنا - انتشار اخبار دروغ در مورد ویروس کرونا مشکلات زیادی را در جهان ایجاد کرده و دانشگاه کمبریج برای مقابله با این مشکل یک بازی آنلاین ویدئویی طراحی کرده است.
برخی گروه‌ها و افراد با انتشار اخبار دروغین و توطئه آمیز در ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی موجب تشویش افکار عمومی شده‌اند و آزمایشگاه تصمیم‌گیری اجتماعی در دانشگاه کمبریج به این فکر افتاده که از طریق یک بازی به نام Go Viral! آگاهی عمومی در مورد ماهیت اخبار جعلی و شیوه مقابله با آنها را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، طراحی این بازی چندمرحله‌ای که مبتنی بر پرسش و پاسخ با کاربران است، از طریق بررسی یافته‌های روانشناسی و تحقیق در مورد نحوه عملکرد مغز انجام شده است. در جریان این بازی کاربر اخبار دروغ و تئوری‌های توطئه شخصی خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی طراحی می‌کند و مشاهده می‌کند که چگونه دروغ پردازی‌هایی از این دست به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و ذهن و فکر هزاران نفر را آلوده می‌کند.

طراحان این بازی معتقدند توانمندسازی عموم مردم برای تولید اخبار جعلی در جریان یک بازی ویدئویی درک و دانش افراد در مورد این مساله را افزایش داده و به آنها کمک می‌کند هر چه بیشتر با انتشار اخبار جعلی مقابله کنند. همچنین می‌توان انتظار داشت افرادی که این بازی را اجرا کنند به ابزاری برای نشر بیشتر اخبار دروغ و غلط در مورد ویروس کرونا مبدل نشوند.

برای اجرای این بازی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌توانید به نشانی https://www.goviralgame.com/en مراجعه کنید.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازی ویدیویی گیم اخبار دروغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان تند و تیز ستاره سپاهان علیه پرسپولیس با یک تصویر ترسناک!

تیم سپاهان این دو روز دیگر (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته به مصاف پرسپولیس می‌رود.

امید نورافکن هافبک سپاهان که بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت بلند مدت خود چند هفته‌ای است به ترکیب طلایی‌پوشان اضافه شده با انتشار تصویر عجیبی در فضای مجازی منتشر کرده است.

نورافکن که از هر فرصتی برای کری‌خوانی برای پرسپولیسی‌ها استفاده می‌کند این بار تصویری از یک پلنگ که یک تمساح را شکار کرده در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده و بالای این تصویر از ایموجی پلنگ و اسم سپاهان استفاده کرده است.

بعید به نظر می‌رسد که انتشار این تصویر در اینستاگرام ستاره جنجالی سپاهان آن هم در آستانه بازی با پرسپولیس بی‌منظور بوده باشد و قطعا نورافکن با انتشار این تصویر به نوعی قبل از الکلاسیکوی فوتبال ایران برای پرسپولیس خط و نشان کشیده است.

tags # استقلال ، سپاهان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • واکنش سرمربی پرسپولیس به استوری جنجالی نورافکن
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • خط و نشان تند و تیز ستاره سپاهان علیه پرسپولیس با یک تصویر ترسناک!
  • خط و نشان بازیکن سپاهان علیه پرسپولیس + عکس
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی