Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراها برای نظارت عمق‌یافته‌تر بر قوانین و بر عملکرد چهارساله شوراها و سلامت شورا و طرح درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها و مدیریت جامع شهری در دستور کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه نمایندگان دوره یازدهم اکثرا نیروهای جوان، متخصص و دانشگاهی هستند اظهار داشت: منتخبان مردم تجربیات خوبی در زمینه تدوین قوانین داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوکار با بیان اینکه در مدت چهار ماه گذشته ساختار مجلس شکل گرفته افزود: کمیسیون‌های تخصصی برای و نقش نمایندگان در سطوح کشور تعیین و با شعار مردم‌داری کار خود را شروع کرد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: مجلس به دنبال تعامل با دستگاه‌های اجرایی و دولت است و در عین حال نقش خود را به قوت خود دارد.

وی افزود: در اواخر سال 98 با ویروس نو ظهور مواجه شدیم و شیوع بیماری کرونا با توجه به عدم آمادگی برای مقابله با ویروس مشکلات جدی برای مردم به وجود آمد.

جوکار با بیان اینکه یا حضور مردم پای کار این مشکل، صحنه‌های زیادی از تهیه و تولید اقلام بهداشتی دیدم، جوانان در سطح محلات اقدامات خوبی انجام دادند که نشان از همبستگی ملی داشت.

وی ضمن تشکر از اقدامات ایثارگرانه کادر پزشکی، پرستاران ادامه داد: متاسفانه تعدادی از این عزیزان از بین ما رفتند و در راستای خدمت‌رسانی شهید شدند.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش زیادی بانوان در مواجه با بحران کرونا گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس برای کادر درمان و مردم حرک بسیار زیبا، نوآورانه‌ای بود و که در چهل ساله انقلاب کمتر شاهد این نوع اقدامات بودیم.

جوکار ادامه داد: این همبستگی ملی نشان می‌دهد مردم ما آمادگی مقاومت و پایداری دارند و مستحکم و منسجم توانایی ایستادگی دارد.

وی با قدردانی از خیرین در بخش بهداشت و درمان افزود: در سایه خیرین تجهیزات خوبی تامین شد و با ورود کارآفرینان و خرید دستگاه‌ها روزانه به تولید یک میلیون ماسک در استان رسیدیم.

جوکار تصریح کرد: در ایام کرونا متاسفانه به امر اشتغال ضربه جدی وارد شد و بسیاری از مشاغل از دست رفتند و تعداد افرد مراجعه‌کننده برای بیمه بیکاری دو برابر شد، همچنین تعداد مددجویان کمیته امداد دو برابر شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سهم اشتغال استان در حوزه‌های خدمات 48 درصد، صنعت 44 درصد و کشاورزی 8 درصد از سهم کشور است.

«معجزه آبخیزداری» |آبخیزداری؛ اولویت قانونگذاری در مجلس شورای اسلامیواکنش مجلس به احتمال انتشار نرخنامه جدید بلیت هواپیماگفت‌و‌گوی صریح کشاورزان و حاشیه‌نشینان زابل با رئیس مجلس / قالیباف: برای پیگیری گلایه‌های مردم اینجا هستیم + فیلم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی طرح اظهار داشت: برنامه آمایش و راهبردی استان می‌تواند ظرفیت‌های خوبی در بخش توسعه خدمات، مشاغل جدید، استارت‌آپ‌ها و دیگر زمینه‌هایی مادی، معدنی و موقعیتی یزد ایجاد کنیم و بهره‌وری بالاتری از منابع فراهم کنیم.

وی با اشاره به وظایف خود به عنوان رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی از مشارکت خود در 29 طرح قانونی، 9 طرح موضوع و مسئله، پرسش سوالات از مدیران و وزرا و دیدار با 10 وزیر در راستای حل مشکلات استان و اخذ تصمیمات خبر داد.

جوکار گفت: حوزه فعالیت این کمیسیون بخش زیادی از موضوعات را در برمی‌گیرد، بر فعالیت‌های وزارت کشور و شوراها نظارت دارد، آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر، مدیریت بحران، انجمن‌های صنفی و سازمان‌های مردم نهاد است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون در خصوص ویژگی‌های شخص ریاست جمهوری ادامه داد: در این خصوص قانون برای رجال سیاسی و مذهبی شاخص‌های ریز و جزء نداشت و لازم بکد شاخص‌های آن پس از 40 سال از انقلاب تعیین می‌شد و کیفی‌تر ورود می‌کرد.

جوکار عنوان کرد: اصلاح قانون انتخابات شوراها برای نظارت عمق‌یافته‌تر بر قوانین و بر عملکرد چهارساله شوراها و سلامت شورا و طرح درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها و مدیریت جامع شهری در دستور کار است.

وی از پیگیری بابت افزایش تعداد نمایندگان انتخابیه استان یزد خبرداد و گفت: این موضوع در چهار مرحله مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با افزایش مشکلات در سطح جامعه، مراجعات مردم افزایش یافت، این مسائل در حوزه‌های معیشت، اشتغال، تحصیلات بانکی، مسکن، صدور مجوز کسب و کار، مشکلات اداری و قضایی مردم بود.

جوکار گفت: تعداد زیادی از مردم مراجعات حضوری، بیش از 1600 مکاتبه با دستگاه‌ها انجام شده، از 6 شهر، 24 روستا و 14 کارخانه بازدی شده است و در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفتیم. 

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان

ابوالفضل قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم در تصمیمات سرنوشت‌ساز مملکت و مردم است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در برخی از شهرستان‌ها تصریح کرد: قطعاً باید این کار به سرانجام و به اتمام برسد و مسئولیت افرادی که در این شهرستان‌ها هستند نسبت به سایر افراد بیشتر است تا این کار ناتمام را به سرانجام برسانند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری برای حضور پرشور در انتخابات تاکید بسیاری داشتند، بدیهی است که برای مرحله دوم هم این امر صادق است و از همه واجدین شرایط درخواست مشارکت در مرحله دوم انتخابات را داریم.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان برگزار می‌شود، گفت: مردم با انتخاب فرد اصلح نماینده خود را برای تصمیمگیری‌های سرنوشت‌ساز به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند و این امر تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های شهرستان‌ها، پیشرفت و آبادانی خواهد داشت.

کد خبر 6090558

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند