Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:47:42 GMT

کشف بیش از ۹ هزار دام قاچاق در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۴۶۴۲

کشف بیش از ۹ هزار دام قاچاق در کردستان

ایسنا/کردستان فرمانده مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه اکنون مقوله قاچاق به راهکاری برای ایجاد توطئه دشمن مبدل شده اعلام کرد که قاچاق احشام در مرزهای کردستان افزایش یافته و تاکنون بیش از ۹ هزار راس دام کشف و ضبط شده است.

علیرضا مرزبانی صبح امروز سه‌شنبه (۲۳ مهر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسب هفته ناجا اظهار کرد که شعار امسال هفته ناجا با عنوان "با هم برای امنیت برای سلامت" به منظور قدردانی و تلاقی کار کادر درمانی کشور با امنیت جانی مردم انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقش رسانه در انعکاس دستاوردهای نظام از اهمیت خاصی برخوردار است افزود که جایگاه‌ رسانه بر کسی پوشیده نیست و یکی ازاولویت‌های نیروی انتظامی در کردستان ارتباط و تعامل با رسانه‌هاست.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به اینکه مرزبانی نقش عظیمی در حوزه امینت را برعهده دارد تصریح کرد که مرزبانی از جایگاه و اهمیت خاصی برای تامین امنیت کشور برخوردار است و ما مفتخریم که به عنوان مرزبان از مرزها محافظت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باتوجه به شرایط کشور در هفته ناجا و شیوع ویروس کرونا برنامه‌های ما نیز دستخوش تغییر شده است عنوان کرد که متناسب با شرایط کنونی برنامه‌های خاصی از جمله معرفی مرزبانی در تراز انقلاب اسلامی، هوشمندسازی مرز و تشریح اقدامات هوشمندسازی، توسعه گفتمان با مرزنشینان، استفاده از توان نخبگان، استفاده از تجهیزات مدرن، دیدار با مرزنشینان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و غیره برای هفته ناجا اندیشیده شده است.

مرزبانی ادامه داد که مرز بدون همراهی مرزنشینان امنیت پایدار نخواهد داشت که در این راستا برنامه‌های دیدار با مرزنشینان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به ازخودگذشتگی کادر درمان کشور خاطرنشان کرد که پیشگیری از کرونا در مرز و رعایت پروتکل‌ها و تامین نیازهای بهداشتی مرزبانان یکی از برنامه‌های مرزبانی استان کردستان است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی استان کردستان، تامین امنیت این منطقه برای کشور بسیار مهم است.

وی اظهار کرد که در بحث زیرساخت‌های مرزی توسعه مناسبی در سال‌های اخیر صورت نگرفته است و این موضوع در کیفیت پایش مرز تاثیرگذار است.

مرزبانی افزود که انتظار داریم‌مسئولان استانی در تامین زیرساخت‌ها مارا یاری کنند و خوشبختانه استاندار کردستان توجه ویژه‌ای در این خصوص داشته‌اند.

وی عنوان کرد که تهدیدات امنیتی در کردستان با همدلی نیروهای نظامی تامین شده و توطئه دشمنان را در مرزها خنثی کرده‌ایم.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به وجود طرح‌های خاصی برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق در مرزها ادامه داد که میزان کشفیات کالا قاچاق در مرزهای کردستان ۴۵ درصد از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که‌نشان از جدیدت مرزبانی در خصوص قاچاق است.

وی با بیان اینکه اخیرا شاهد قاچاق احشام در مرز هستیم خاطرنشان کرد که بیش از ۹ هزار احشام سبک و سنگین در مرزها کشف شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مرزبانی با اشاره به اینکه در غالب مرزهای کشور بحث قاچاق احشام مطرح است و بیشتر جنبه توطئه دشمن را دارد، گفت: امروز نوع قاچاق در مسیری است که دشمن با هدف ضربه به اقتصاد کشور تعیین می‌کند و اکنون مسئله قاچاق به یک مسئله مهم امنیتی برای کشور تبدیل شده است.

وی اظهار کرد که در بحث کالاهای ممنوعه کشفیات بسیار افزایش داشته است که تاثیر بسزایی در مسائل فرهنگی و اجتماعی در کل کشور دارد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان مرز را یک فرصت برای مردم دانست و افزود که توسعه اقتصادی در مناطق مرزی و بازگشایی بازارچه‌ها با سازوکار مناسب می‌تواند برای مرزنشینان موثر باشد.

وی با اشاره به تلاش مسئولان برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی تصریح کرد که اکنون کولبران برخلاف گذشته به دنبال انتقال اقلام ممنوعه هستند که همه آن‌ها نیز از نوع بار حمل شده خود اطلاع دارند.

مرزبانی عنوان کرد که تلاش و آموزش ما بر این است‌ که کولبران کمترین آسیب را ببینند و همکاران ما نیز از ضخمی و کشته شدن کولبران ناراحت هستند.

وی با جدا دانستن مرزنشین و قاچاقچی ادامه داد که تعداد زیادی از کولبران با کالاهای ممنوعه بارها دستیگر شده‌اند و متاسفانه دوباره به حمل این وسایل روی می‌آورند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به وجود افرادی از سایر استان‌های دیگر برای کار کولبری در کردستان ادامه داد که هوشمندسازی یکی از راهبردهای مرزبانی بوده که برنامه‌هایی جهت اجرای آن تدوین شده که خوشبختانه تجهیزات این هوشمندسازی در کشور درحال ساخت است.

وی در پایان با بیان اینکه هوشمندسازی مرز اکنون به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده است یادآور شد که در آینده مرزهای ما از هر نظر دارای شرایط متفاوتی خواهد شد و بحث پایش مرز با ریزپرنده‌ها و فناوری‌های بسیار نوین مطرح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی فرمانده مرزبانی استان کردستان هفته ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عارف سپهری صبح پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های کردستان از وقوع درگیری مسلحانه مرزبان هنگ مرزی بانه با اشرار مسلح در منطقه مرزی «هنگ ژال» بانه و شهادت یکی از مرزبان هنگ بانه در این درگیری خبر داد.

وی اظهار داشت: شب گذشته مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و مراقبت از نوار مرز، با گروهک معاند درگیر شدند که این سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند.

وی افزود: با مقاومت کم نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی ضمن دفع حمله این جنایتکاران از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری بعمل آمد که اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

سردار سپهری تصریح کرد: در این درگیری سرباز وظیفه "فرزین بلیان "با رشادت و مقتدرانه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و به شدت مجروح شدکه اقدامات پزشکی اولیه و تلاش برای احیا مؤثر وقاع نشد و این مرزبان دلاور و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی افزود: علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به بیمارستان شهرستان بانه منتقل شدند.

ارشدترین مقام در مرزبانی استان کردستان عنوان کرد: بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کردستان در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، خاطرنشان کرد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع می‌کنند و قطعاً راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

گفتنی است، شهید بلیان مجرد و اهل شهرستان کرمانشاه است.

کد خبر 6094906

دیگر خبرها

  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • یک مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس
  • تیراندازی به برجک مرزبانی در کردستان؛ شهادت ۱ سرباز و جراحت ۳ تن
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد