Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:21:13 GMT

شهید شیری تجسم مفهوم واژه رشادت بود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۴۹۸۳

شهید شیری تجسم مفهوم واژه رشادت بود

سردار هاشم آذربایجانی فرمانده اسبق تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار مهر شهید شیری را نمونه‌ای از یک جوان مؤمن انقلابی معرفی کرد و گفت: پدر شهید زکریا شیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود و فرهنگ شهادت و ایثار، از خودگذشتگی و ولایت پذیری همواره در خانواده این شهید بزرگوار در جریان بوده است و ثمره این فرهنگ نیز راه روشن شهادت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد یک رزمنده مستعد از دل خانواده‌ای متدین و انقلابی
سردار آذربایجانی اظهار کرد: روحیات خانوادگی شهید شیری باعث شده بود این جوان علاقه زیادی به ورود به سپاه و خدمت به اسلام و انقلاب پیدا کند و پس از ورود به سپاه و دریافت آموزش‌های تخصصی در گردان پیاده مسئولیت پذیری، مستعد و پای کار بودن را در رویدادهایی نظیر فتنه ۸۸ و نیز در ماموریت‌هایی که در مقابله با گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور در سال ۱۳۹۰ به عهده گرفت به خوبی نشان داد.

وی ادامه داد: شهید شیری به عنوان یک نیروی میدانی توانایی‌های خود را با مسئولیت پذیری ثابت کرده بود و واقعاً مفهوم واژه رشادت را می‌توان در اخلاق و کردار او در فصل‌های متفاوت زندگی نظاره کرد.

سوریه، مرد میدان می‌طلبد
فرمانده اسبق تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) گفت: همه رزمندگانی که در میدان‌های نبرد با داعش و دفاع از حرم آل الله در سوریه حاضر شده‌اند به صورت داوطلبانه اعزام شدند و شهید شیری هم جزو همین افراد بود.

وی اضافه کرد: هر فردی که به میدان نبرد در سوریه اعلام می‌شد باید در آمادگی جسمانی و آمادگی نظامی به سطح عالی می‌رسید که شهید شیری این آموزش‌ها و آمادگی‌ها را به سطح عالی رساند.

آذربایجانی گفت: فراموش نکنیم فرمان پذیری از مقام بالادست، انجام امور محوله به بهترین شکل ممکن، مسئولیت پذیری از شهید شیری نیرویی ساخته بود که در هر میدانی بهترین عملکرد را ارائه می‌داد و این برای یک فرد نظامی حائز اهمیت است.

از زیارت اربعین تا فدا شدن در دفاع از حرم آل الله

سردار آذربایجانی مطرح کرد: شهید شیری به همراه همه خانواده خود برای زیارت اربعین ثبت نام کرده بود و در همین حین مأموریت سوریه به تی پ۸۲ محول شد و نیروهای ما باید داوطلبانه وارد عمل می‌شدند، شهید شیری خانواده خود را به زیارت اربعین فرستاد و خود عازم مقابله با حرمت شکنان حرم بی بی زینب (س) شد.
وی ادامه داد: او هم می‌توانست به زیارت برود ولی دفاع از حرم را انتخاب کرد. روحیه شهادت طلبی در شهید شیری تجلی داشت و او واقعاً از هیچ چیز واهمه نداشت.
فرمانده شهید شیری در سوریه بیان کرد: شب شهادت شهید شیری درگیری‌ها بالا گرفته بود و آتش دشمن بسیار شدید بود، با شدتی که در میدان بود نیروها باید به خط می‌زدند و با این آتش رو به رو می‌شدند، شهید شیری باز هم داوطلب بود، به شوخی به او گفتم این رفتن برگشت ندارد! او هم گفت که برای همین آمده‌ام.

سردار آذربایجانی در خاتمه گفت: حضور در میدانی که باید بروی و یک تنه آتشی را خاموش کنی نیاز به اعتقاد قوی و انگیزه بالایی دارد که هر دوی این عوامل در شهید شیری وجود داشت و نهایتاً به آرزوی غائی خود دست یافت.

کد خبر 5047195

منبع: مهر

کلیدواژه: زکریا شیری قزوین شهدای مدافع حرم خان طومان ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان شهید شیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم

ایسنا/آذربایجان شرقی مدافع تراکتور می‌گوید می‌توانستیم در جریان بازی پیروز باشیم اما موقعیت هایمان به گل تبدیل نشد.

به گزارش ایسنا، مهدی شیری پس از پیروزی تراکتور مقابل ذوب آهن و صعود به ۸ تیم پایانی جام حذفی اظهار کرد: بازی خیلی سختی بود، می‌توانستیم در جریان بازی پیروز باشیم اما موقعیت هایمان به گل تبدیل نشد و بازی به وقت‌های اضافه و پنالتی کشیده شد. خیلی خوشحالم که توانستیم با پیروزی از زمین خارج شویم.

شیری درباره عملکرد حسین پورحمیدی در این بازی گفت: در تیم‌های بزرگ این اتفاقات طبیعی است. برای حسین پورحمیدی خیلی خوشحالم و امیدوارم برای بازی بعدی که با استقلال است هوادرانمان به ورزشگاه بیایند و حمایت کنند، امیدوارم ریکاوری خوبی داشته باشیم و آماده مسابقه شویم.

مدافع تراکتور در واکنش به حضور مطهری و حضور احتمالی گل‌محمدی در تراکتور مطرح کرد: آقای مطهری به من لطف دارند. در پرسپولیس و پیکان در کنار ایشان بودم، مربی بادانش و رزومه‌ای هستند، آقای گل‌محمدی هم از مربیان با رزومه هستند و امیدوارم روز به روز کادرفنی ما بهتر شود.

شیری در واکنش به حذف استقلال و پرسپولیس از مسابقات گفت: جام شگفتی‌هاست و تیم‌های بزرگ و مدعی نمی‌توانند نتیجه بگیرند. در این مسابقات ریسک باید کم باشد و امیدوارم مسیرمان به شکلی باشد که در انتها بتوانیم قهرمان شویم.

مدافع تراکتور درباره بازی بعدی تیمش مقابل استقلال گفت: تمرکز ما روی تیم خودمان است و با تیم خاصی کاری نداریم، تلاش می‌کنیم ریکاوری کنیم و آماده این بازی سخت و حساس شویم و به نظرم هر تیمی کمتر اشتباه کند پیروز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست