Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:45:14 GMT

بین تعداد مشاور و دانش‌آموز در فارس تناسبی نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۵۲۰۲

بین تعداد مشاور و دانش‌آموز در فارس تناسبی نیست

ایسنا/فارس معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تناسبی بین تعداد دانش آموز و مشاوران در مدارس استان وجود ندارد، گفت: البته کمبود نیروی انسانی تنها مربوط به بخش مشاوران نیست که در سایر بخش‌ها هم ممکن است وجود داشته باشد.

جهانبخش بانشی سه‌شنبه ۲۲ مهر در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی در ادارات آموزش و پرورش از بخش‌های مهم و بنیادین نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌آید و در همه دستورالعمل‌های بالادستی به عنوان یک رکن پایدار شناخته می‌شود، گفت: از شش ساعتی که برای امر تربیت مطرح پیش‌بینی شده، ٤ ساعت به شکل مستقیم مرتبط با این معاونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا، بخش قابل توجهی از برنامه‌ها با محوریت فضای مجازی انجام می‌شود، عنوان کرد: شبکه شاد به عنوان یک فضای رسانه‌ای خوب در اختیار ماست تا به عنوان یک تجربه جدید کار خود را در ساختار مشخصی به مرحله اجرا در بیاوریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط، بالندگی و سرزندگی از مهمترین راهبرد ما برای رفع مشکلات روحی و روانی ناشی از حضور دانش آموزان در خانه است، عنوان کرد: امروز دانش آموزان ما از برنامه‌های اردویی، جنگ شادی، برنامه‌های ورزشی و بسیاری از برنامه‌های دیگر محروم شده‌اند.تمام تلاش ما این است که برنامه‌ جشنواره‌های فرهنگی و هنری تدوین کنیم که پایه و اساس و محور همه آنها پویایی است.

بانشی با بیان اینکه جشنواره‌هایی که به دانش آموزان ابلاغ شده به لحاظ معنوی و فکری هم هدفمند هستند و هم دارای نشاط، گفت: در سال تحصیلی گذشته ٥٥٠ هزار دانش آموز در فعالیت‌های قرآنی شرکت کردند و اعتقادات خود را به منصه ظهور رساندند.

او با بیان اینکه جمع کثیری از همکاران و دانش آموزان استان فارس در اجلاس نماز حضور یافتند، افزود: امسال و در فضای کرونایی که امکان اجرای حضوری بخش عمده‌ای از برنامه‌ها وجود ندارد، سعی و تلاشمان این است که تمام برنامه‌های مذهبی در قالب مسابقات قران و عترت اجرایی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنین عنوان کرد: با شیوع کرونا ۲۵۰ نفر از مشاوران تحصیلی ما در ایام شیوع کرونا شماره تلفن خود را در اختیار دانش آموزان قرار داده بودند و چندین طرح مشاوره‌ای به شکل گسترده در فارس اجرا شد.

بانشی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک واقعیت در جامعه مدنظر آموزش و پرورش است، گفت: اگرچه راهبردها و راهکارهای اساسی در طول سال تحصیلی مدنظر قرار داده‌ایم اما امروز تلاشمان استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در طرح نماد و کانون یاریگران زندگی است.

او با بیان اینکه هدف این معاونت تربیت انسان صالح و دارای ویژگی‌های اخلاقی مبتنی بر دین مبین اسلام است به پویش نذر دانایی اشاره و عنوان کرد: اگر قرار است پیشرفتی در عرصه اجتماعی و فرهنگی ما روی دهد باید دانش آموزان را در مراحل ابتدایی با کتاب آشنا و زمینه شناسایی کتاب‌های فاخر و ارزشمند را فراهم کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: میزان آسیب‌های اجتماعی که در جامعه ما رسوخ پیدا کرده، زیاد است و بخش‌هایی از این آسیب‌ها ممکن است در مدارس هم دیده شوند، لذا باید متناسب با این آسیب‌ها، برنامه ریزی دقیقی به وجود آید.

بانشی همچنین گفت: اولویت تقسیم مشاوران ابتدا در دوره متوسطه اول است و در صورت وجود نیروی مازاد، در دوره متوسطه دوم تقسیم می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه در همه دوره‌های تحصیلی نیاز به مشاوره داریم و باید در همه مقاطع تحصیلی این مهم تقویت شود، افزود: مشاوره تحصیلی در سراسر کشور جزو حوزه‌های فعال است و مشاوران  در ساعات آزاد، در کلینیک‌های خصوصی مشاوره ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشاور تحصیلی مدارس فارس برنامه ها دانش آموزان عنوان یک آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی شوش از قتل یک دانش‌آموز در پی درگیری با همکلاسی‌اش خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ محمد محمدی‌نسب اظهار کرد: روز گذشته دو دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری با هم درگیری شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد. این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد که در پی آن به بیمارستان منتقل شد.

 وی افزود: متاسفانه فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان، با وجود تلاش پزشکان، فوت کرد.

فرمانده انتظامی شوش گفت: خانواده قاتل ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل که یک فرد 14 ساله است را به پلیس معرفی کردند که پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند