Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران،  اولین نشست شورای عشایر شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور سرپرست امور عشایراستان و روسای ادارات  در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی خوانپایه  با اشاره به آغاز کوچ قشلاقی عشایر به شهرستان گچساران اظهار کرد: مشکلات و معضلاتی عشایر بسیار زیاد است که قطع یقین توجه مسوولان را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه  شهرستان گچساران با توجه به شرایط خاص بایستی حداقل امکانات را برای این قشر مولد راا فراهم کند، افزود: در حال حاضر بیشترین مشکل عشایر تامین آب پایدار  برای عشایر و دام آنها است.

فرماندار گچساران ادامه داد:  با توجه به محدودیت های اعتبارات ملی و با توجه به شرایط حاکم بر کشور، لیکن برای تامین آب پایدار مناطق عشایرنشین شهرستان از اعتبارات استانی که درصد تخصیص آن نسبت به اعتبارات ملی بهتر است مبالغی تخصیص داد ه شده است.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران با بیان اینکه برای تامین نیازها و ایجاد زیرساخت‌ها   در مناطق عشایرنشین همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد، گفت: بخشی از حفاظت از لوله ها و تاسیسات نفتی به صورت غیر مستقیم بر عهده عشایر است و به تناسب این خدمات غیر مستقیم می طلبد که حوزه نفت با این قشر از جامعه همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

خوانپایه  با اشاره به اینه  تامین آب عشایر به وسیله تانکر های سیار انجام می‌شود، اذعان کرد: برای  تامین آب پایدار در مناطق  عشایرنشین و بازگشایی راه عشایر اعتباراتی تخصیص داده شده است.
 

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا و کوچ عشایر از استان‌های سردسیری به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  با توجه به شیوع ویروس کرونا می طلبد که شبکه بهداشت پیش بینی و پیشگیری لازم را در جهت سلامت انسان و دام انجام دهد.

فرماندار گچساران ابراز کرد: در حوزه دامپزشکی مشکل تخصیص اعتبار در زمینه تامین داروی دام  وجود دارد که این مشکل کشوری است.

بالاترین مقام اجرایی گچساران ادامه داد: در زمینه تسهیلات عشایری  بایستی  با نگاه اولویت دار در حوزه عشایری و جهاد کشاورزی این تسهیلات تخصیص داده شود.

خوانپایه در ادامه به  حوزه آموزش و پرورش در منطقه عشایری و روستایی اشاره و عنوان کرد:  خوشبختانه کرونا در مناطق روستایی کمتر و وضعیت متفاوت تر است.

فرماندار  گچساران با اشاره به اینکه اواخر سال 97 نهادهای دامی افزایش  قیمت خوبی داشته است، ابراز کرد: در بحث امنیت عشایر در هنگام کوچ  از موضوعات مهم است که می طلبد در فصل کوچ عشایر نیروی انتظامی امنیت این قشر را تامین کند.

 خوانپایه ادامه داد: بیش از 70 درصد از اعتبارات ارزش افزوده به امور عشایر تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که مشکل عشایر به معنای واقعی حل شود و این موضوع با همکاری به وقوع می پیوندد، گفت:  طرح آبرسانی به شرق و غرب منطقه عشایری در گچساران در حال انجام است.

 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: در زمینه  اسکان عشایردر منطقه آبگندی  گچساران نیاز به پیگیری دارد.
 

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: ارزش افزوده عشایر اعتبارات گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت

نماینده بجنورد در مجلس گفت: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سیدمحمد پاکمهر امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت _ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی، مشکل در این زمینه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

نماینده بجنورد در مجلس در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

پاکمهر گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است و مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند

هادی قوامی، منتخب مردم اسفراین در مجلس نیز اظهار کرد: خراسان شمالی علی‌رغم مزیت‌های فراوان در رتبه‌های انتهایی شاخص‌های پیشرفت و آبادانی است.

وی تصریح کرد: سکونت تقریباً ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی در روستاها است و به همین دلیل زیرساخت‌های مناسب باید در روستاها ایجاد شود.

قوامی در ادامه با اشاره به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس یازدهم افزود: ملاک قرار دادن جمعیت به جای میزان توسعه و پیشرفت به ضرر شهرهای در حال توسعه و کوچک و روستاها تمام شد.

قوامی گفت: شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

کد خبر 750095

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • ۶۳۰ پنل‌خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه